Hallo,
Ik wil graag winterbanden onder mijn volvo 240 2.3 GL uit 1990 zetten. Deze auto ga ik gebruiken om van Amsterdam naar Dakar te rijden (waarvan een deel door de woestijn).
Nu kan ik makkelijk aan vrij nieuwe banden van de maat 185/70 R14 krijgen op volvo 740 velgen (vier stuks).
Is dit aan te raden of levert de maat problemen op???
Alvast bedankt!
Groet.
Topics: 38
Verwacht niet dat dit problemen op gaat leveren.
deze banden liggen ook mijn 240 :wink:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Topics: 38
:?: Met winterbanden door de woestijn :?:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Topics: 15
Dat kan probleemloos. Volgens het instuctieboekje is dat een toegestane maat. En die maat heb ik ook op mijn 240 zitten. (wel gewone banden).
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Topics: 41
vraag De Ridder in A'dam om je te sponsoren, ik DE bandenkoning en bovenal aardig+ weet z'n zaakjes
orte Bochtenridder
& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Topics: 74
scimitar schreef:Dat kan probleemloos. Volgens het instuctieboekje is dat een toegestane maat. En die maat heb ik ook op mijn 240 zitten. (wel gewone banden).
Staat er in het instructie boekje dat die banden geschikt zijn om zo met je volvo tijdens de Dakar door de woestijn te crossen?
Topics: 15
lj_dekker schreef:scimitar schreef:Dat kan probleemloos. Volgens het instuctieboekje is dat een toegestane maat. En die maat heb ik ook op mijn 240 zitten. (wel gewone banden).
Staat er in het instructie boekje dat die banden geschikt zijn om zo met je volvo tijdens de Dakar door de woestijn te crossen?
Ja hoor, er is aandacht voor het rijden onder exteme omstandigheden
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Topics: 2
scimitar schreef:lj_dekker schreef:scimitar schreef:Dat kan probleemloos. Volgens het instuctieboekje is dat een toegestane maat. En die maat heb ik ook op mijn 240 zitten. (wel gewone banden).
Ja hoor, er is aandacht voor het rijden onder exteme omstandigheden
Tuurlijk! Volvo kennende....
lik
hier om beetgenomen te worden
<br />De emoticons hier zijn onderkoeld...<br />