Berichten: 7
Topics: 4
Lid sinds: Nov 2011
Hallo,
Ik ben in het bezit van een 740tic van 86, inmiddels 350ton op de tellert.
Heb even aan het turbo wieltje gevoeld, en voel wat spelling ( +- 1mm)
Verder kurk droog!
Is hier een standaard tolerantie voor?
het zal vast geen natte vingerwerk zijn.
Wat is goed/slecht/gebruikelijk/enz.
Alles is welkom, zolang het maar nuttug is!

Mvg Ruben
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Axiale speling (dus op en neer) duidt op vergaande slijtage.
Berichten: 74
Topics: 4
Lid sinds: Nov 2011
DennisvdB schreef:Axiale speling (dus op en neer)
Zeker?

mile:
Valt mij bij nieuwe Mitsu's op dat ze nogal rammelen op de as.
Berichten: 7
Topics: 4
Lid sinds: Nov 2011
Ik vergeet te zeggen dat het gaat om een standaard T3
Ik heb eerlijk gezegd alleen radiaal gevoeld (dwars op de as)
axiaal (lengte richting) waarschijnlijk ook spelling
Zegt km-stand überhaupt iets over een turbo?
En hoe zit het met revisie setjes, ik heb ze gezien met nieuwe busjes en spul. Werkt dit?
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Johann schreef:Zeker?
mile:
Valt mij bij nieuwe Mitsu's op dat ze nogal rammelen op de as.
Apart, heb een gebruikte 15G en een gereviseerde 16T, en beide geen speling axiaal.
Berichten: 2.476
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Welke van bovenstaande turbos zijn kogelgelagerd?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 801
Topics: 41
Lid sinds: Aug 2006
14 December 2011, 22:06
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14 December 2011, 22:09 door aRjen.T.)
@ skidje geen van beide, een turbo mag wel ietsjes speling hebben hoor axiaal maar het moet niet te gek worden tsja moeilijk uit te leggen misschien...