Berichten: 4
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2006
na 10 jaar stilstand een volvo 265gle met B28E motor uit 1981 weer tot leven brengen is geen sinicure. intank benzine- en hoge druk pomp, filters en pomprelais vervangen. motor wil niet starten. motor loopt op lpg wel, dwz ontsteking is ok. heeft iemand een fout opsporings diagram (flowchart) voor deze motor? en special met betreking tot het injectie systeem(bosch). via haynes 260 owners manual kom ik niet tot een oplossing van dit probleem . bijvoorbaat dank voor hulp. peter
65 GLE adept
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
verstuivers vast geplakt
haal de verstuivers uit hun zitting
duw nu met je hand voorzichtig de luchtklep naar beneden.
kijk of de injectors willen sproeien.
zo niet deze vervangen.
als de pomp draait moet het systeem kunnen werken.
dat is het mooie van dit injectie systeem.
Berichten: 4
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2006
kaasie schreef:verstuivers vast geplakt
haal de verstuivers uit hun zitting
duw nu met je hand voorzichtig de luchtklep naar beneden.
kijk of de injectors willen sproeien.
zo niet deze vervangen.
als de pomp draait moet het systeem kunnen werken.
dat is het mooie van dit injectie systeem.
kaasie, dank voor je reactie
maar ik voel geen tegendruk als ik de luchtklep naar beneden duw.
er zitten 2 druk reduceer (of druk regelventielen) in het branstof circuit. een mechanische en een electro mechanische. ergens wordt de benzine toevoer geblokkeerd, maar waar?
65 GLE adept
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
de gene die er later tussen is gebouwd
door de gas instalateur is er een extra afsluitklep tussen de leiding gezet.
dit moet te zien zijn want daar zijn draadjes naar toe getrokken die los zijn van de originele kabelboom.
kijk of hier stroom op komt en zo niet haal hem er eens tussen uit en verbind de leidingen door met elkaar.
Berichten: 4
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2006
kaasie schreef:de gene die er later tussen is gebouwd
door de gas instalateur is er een extra afsluitklep tussen de leiding gezet.
dit moet te zien zijn want daar zijn draadjes naar toe getrokken die los zijn van de originele kabelboom.
kijk of hier stroom op komt en zo niet haal hem er eens tussen uit en verbind de leidingen door met elkaar.
Deze Necam installatie maakt gebruik van een extra relais dat de beide benzine pompen uitschakelt als de gas/benzine schakelaar in gasstand staat. er is dus geen aparte benzine afsluiter zoals in de meeste carburatie motoren zit die ook op gas lopen. als ik in de benzinestand het contact aanzet en de solonoide van het brandstofpomprelais handmatig activeer, dan hoor ik beide pompen lopen en de overdruk retour leiding naar de tank lekt als ik deze een beetje los draai in het motorcompartiment . dus de benzine wordt wel rondgepompt. zou het kunnen dat de plunjer die in het brandstof verdeelblok(het blok van waaruit de leidingen naar de injectoren vertrekken) vast zit. deze plunjer moet ook de tegendruk geven als je deze indrukt om te testen of je bij contact-af de injectoren wil testen door de luchtklep naar beneden te drukken. ik moet zien uitevinden hoe ik bij deze plunjer kom zonder bepaalde afstellingen via vulplaatjes te hoeven veranderen .
65 GLE adept
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
de plunjer vast kan heel geschikt.
de spin zit vast met 3 bouten , vrij dicht in het midden , dit zijn bouten waar je met een grote vlakke schroevendraaier in kan.
als je die eruit heb kan je zo de spin eraf halen en de plunjer bekijken.
Berichten: 4
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2006
kaasie schreef:de plunjer vast kan heel geschikt.
de spin zit vast met 3 bouten , vrij dicht in het midden , dit zijn bouten waar je met een grote vlakke schroevendraaier in kan.
als je die eruit heb kan je zo de spin eraf halen en de plunjer bekijken.
GA HET PROBEREN
BEDANKT ZOVER
65 GLE adept
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005