Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
volvo 265 GLE met B28E motor bj 1981
na 10 jaar stilstand een volvo 265gle met B28E motor uit 1981 weer tot leven brengen is geen sinicure. intank benzine- en hoge druk pomp, filters en pomprelais vervangen. motor wil niet starten. motor loopt op lpg wel, dwz ontsteking is ok. heeft iemand een fout opsporings diagram (flowchart) voor deze motor? en special met betreking tot het injectie systeem(bosch). via haynes 260 owners manual kom ik niet tot een oplossing van dit probleem . bijvoorbaat dank voor hulp. peter
65 GLE adept
Antwoord
verstuivers vast geplakt

haal de verstuivers uit hun zitting
duw nu met je hand voorzichtig de luchtklep naar beneden.
kijk of de injectors willen sproeien.
zo niet deze vervangen.
als de pomp draait moet het systeem kunnen werken.
dat is het mooie van dit injectie systeem.
Antwoord
kaasie schreef:verstuivers vast geplakt

haal de verstuivers uit hun zitting
duw nu met je hand voorzichtig de luchtklep naar beneden.
kijk of de injectors willen sproeien.
zo niet deze vervangen.
als de pomp draait moet het systeem kunnen werken.
dat is het mooie van dit injectie systeem.

kaasie, dank voor je reactie
maar ik voel geen tegendruk als ik de luchtklep naar beneden duw.
er zitten 2 druk reduceer (of druk regelventielen) in het branstof circuit. een mechanische en een electro mechanische. ergens wordt de benzine toevoer geblokkeerd, maar waar?
65 GLE adept
Antwoord
de gene die er later tussen is gebouwd
door de gas instalateur is er een extra afsluitklep tussen de leiding gezet.
dit moet te zien zijn want daar zijn draadjes naar toe getrokken die los zijn van de originele kabelboom.
kijk of hier stroom op komt en zo niet haal hem er eens tussen uit en verbind de leidingen door met elkaar.
Antwoord
kaasie schreef:de gene die er later tussen is gebouwd
door de gas instalateur is er een extra afsluitklep tussen de leiding gezet.
dit moet te zien zijn want daar zijn draadjes naar toe getrokken die los zijn van de originele kabelboom.
kijk of hier stroom op komt en zo niet haal hem er eens tussen uit en verbind de leidingen door met elkaar.

Deze Necam installatie maakt gebruik van een extra relais dat de beide benzine pompen uitschakelt als de gas/benzine schakelaar in gasstand staat. er is dus geen aparte benzine afsluiter zoals in de meeste carburatie motoren zit die ook op gas lopen. als ik in de benzinestand het contact aanzet en de solonoide van het brandstofpomprelais handmatig activeer, dan hoor ik beide pompen lopen en de overdruk retour leiding naar de tank lekt als ik deze een beetje los draai in het motorcompartiment . dus de benzine wordt wel rondgepompt. zou het kunnen dat de plunjer die in het brandstof verdeelblok(het blok van waaruit de leidingen naar de injectoren vertrekken) vast zit. deze plunjer moet ook de tegendruk geven als je deze indrukt om te testen of je bij contact-af de injectoren wil testen door de luchtklep naar beneden te drukken. ik moet zien uitevinden hoe ik bij deze plunjer kom zonder bepaalde afstellingen via vulplaatjes te hoeven veranderen .
65 GLE adept
Antwoord
de plunjer vast kan heel geschikt.
de spin zit vast met 3 bouten , vrij dicht in het midden , dit zijn bouten waar je met een grote vlakke schroevendraaier in kan.
als je die eruit heb kan je zo de spin eraf halen en de plunjer bekijken.
Antwoord
kaasie schreef:de plunjer vast kan heel geschikt.
de spin zit vast met 3 bouten , vrij dicht in het midden , dit zijn bouten waar je met een grote vlakke schroevendraaier in kan.
als je die eruit heb kan je zo de spin eraf halen en de plunjer bekijken.

GA HET PROBEREN
BEDANKT ZOVER
65 GLE adept
Antwoord
suc6 :wink:
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Question Volvo 240 aandrijfas monteren Thomas Driessen 7 1.705 22 August 2023, 21:05
Laatste bericht: Thomas Driessen
  Onderdelen Volvo 144 1971 Pludoris 18 7.529 9 June 2023, 11:16
Laatste bericht: Jambon
  when motor is warm get off MonikaV70 1 2.035 30 May 2020, 21:06
Laatste bericht: CK070
  Verwarming Volvo 240 2.3i (1992) Biopowerenschede 1 2.374 21 January 2020, 20:32
Laatste bericht: Marc1970
  thermostaat vervangen volvo 244 diesel h.vdweetering 2 4.373 6 January 2017, 11:14
Laatste bericht: h.vdweetering
  Volvo site met exploded views en onderdeelnummers van alle modellen DanielR 2 6.866 4 January 2017, 11:28
Laatste bericht: DanielR
  Vervuilde brandstoftank Volvo 142 schoonmaken Bavadi 2 5.201 4 October 2016, 18:51
Laatste bericht: Marc1970
  Onderhoud Volvo 145 van 1973 Bram met een 245 11 15.142 24 February 2016, 11:30
Laatste bericht: oudevolvo
  Volvo s80 2.4 comfort (bj 2000) verschillende problemen. JermaineS 34 33.440 6 February 2016, 07:17
Laatste bericht: Dirk342
  Uitlijnen Volvo 142 '73 Bavadi 9 8.474 12 November 2015, 15:27
Laatste bericht: Bavadi

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)