5 November 2011, 20:55
Goedendag,
ben bezig met een projectje (1 van), zomaar omdat het kan en het erg interessant vind hoe alles in elkaar zit.
Waar ben ik mee bezig?
Zal eerlijk zeggen, hoewel ik zelf de oudere volvo's een warm hart toedraag cross ik ook met volvo's (deze zijn vaak niet meer te redden en vanaf '87 natuurlijk), misschien zijn jullie hier wel niet zo gek op maar voor diegene die me een handje wil helpen en dit ook wel interessant vinden heb ik een vraag...
Heb een 740 gekocht waar ik wat mee wil experimenteren. Hier zit een B230K in, dus met ontsteking bij het schutbord.
Nu heb ik er een ford v6 carburateur opgezet (waarom? Na mij inziens kan ik hier meer vermogen uit de motor halen, en ook geen vacuumslangen etc), dus handgemaakte inlaat erop en ontsteking voor op de motor gezet.
De motor heeft een paar keer gelopen, maar telkens nadat ie ca. een minuut gelopen heeft branden mij de contactpuntjes door.
Hoe kan dit? Geen idee, dus dacht probeer het met een elektronische ontsteking. Ook dit was geen succes, kom er niet goed uit welke ontsteking ik moet hebben en heb geen draadschema... Wel weet ik dat ik een ontsteking van oudere type volvo 240/245 moet hebben.
Maarja, toen schoot me te binnen om er maar weer gewone contactpuntjes op te zetten, maar dan met een weerstand ertussen. Weet iemand of dit kan, of heeft iemand een ander idee?
Mvg. Rene
ben bezig met een projectje (1 van), zomaar omdat het kan en het erg interessant vind hoe alles in elkaar zit.
Waar ben ik mee bezig?
Zal eerlijk zeggen, hoewel ik zelf de oudere volvo's een warm hart toedraag cross ik ook met volvo's (deze zijn vaak niet meer te redden en vanaf '87 natuurlijk), misschien zijn jullie hier wel niet zo gek op maar voor diegene die me een handje wil helpen en dit ook wel interessant vinden heb ik een vraag...
Heb een 740 gekocht waar ik wat mee wil experimenteren. Hier zit een B230K in, dus met ontsteking bij het schutbord.
Nu heb ik er een ford v6 carburateur opgezet (waarom? Na mij inziens kan ik hier meer vermogen uit de motor halen, en ook geen vacuumslangen etc), dus handgemaakte inlaat erop en ontsteking voor op de motor gezet.
De motor heeft een paar keer gelopen, maar telkens nadat ie ca. een minuut gelopen heeft branden mij de contactpuntjes door.
Hoe kan dit? Geen idee, dus dacht probeer het met een elektronische ontsteking. Ook dit was geen succes, kom er niet goed uit welke ontsteking ik moet hebben en heb geen draadschema... Wel weet ik dat ik een ontsteking van oudere type volvo 240/245 moet hebben.
Maarja, toen schoot me te binnen om er maar weer gewone contactpuntjes op te zetten, maar dan met een weerstand ertussen. Weet iemand of dit kan, of heeft iemand een ander idee?
Mvg. Rene