Topics: 84
Hoi,
Mischien heeft iemand een antwoord op mijn vraag. Ik ben bezig met een 142E uit 1971 welke ooit eens geimporteerd is vanuit de USA. Ik heb al jaren een paar oranje gekleurde stadslichten liggen. Deze wou ik nu eindelijk eens monteren maar het blijkt dat deze lichten voor de 140 serie met de eerste grill is. Weet iemand toevallig of de 2e grill in de USA ook uitgevoerd werd met oranje stads lichten?
Groet,
Mathieu.
Topics: 288
9 October 2011, 00:09
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 October 2011, 00:16 door Jambon.)
Behalve dat het niet mag... ik moet ze verwisselen bij de APK igv steekproef..
kan ik me geen 2e grill met oranje stadslichtjes herinneren..
wel geinig een 142E, heb een enkele x met een NL auto gereden, grasgroen, dorstig wel..
Hoi Jambon,
Toch wel jammer als het nooit bestaan heeft, ik vind het wel wat hebben ( ook al zou het niet mogen). Inderdaad wel geinig zo'n 142E, ben 17 jaar geleden begonnen met de restauratie en nu pas kunnen beginnen aan het weer opbouwen. Meeste tijd bezig met het zoeken van alle kleine onderdeeltjes etc. Hopelelijk rijd hij komend voorjaar weer.
Groet,
Mathieu.
als je maar niet omwille van de glaasjes een andere grill gaat monteren, deze heeft ook zo z'n charmes..! btw, stukje nw techniek, achter je witte glaasjes kun je een bult LED's monteren en over je contact schakelen, zodoende heb je dagrijverlichting zonder dat de hele kerstboom aan moet, Ãn je vanaf afstand goed gezien wordt..! Ik denk er aan om het ook weer zo te doen, zitten nu wel amberkeurige LED's achter, maar ben er wel achter gekomen dat je donders goed moet opleten op rotondes of bij zijstraten. Ander verkeer "snapt" de oranje zijlichtjes Ãn stadlichtjes niet. Voor je het weet rijden ze op en jij gewoon recht door en zit je er boven op, leg dan maar uit dat het zo hoort... en het mag dus officieel niet (blijkbaar..)
Nee, een andere grill komt er niet in! Ik hou de auto zo orgineel mogelijk en als er vroeger witte kapjes op zaten komen die er ook weer op. Ook de hoorns ( goede naam?) komen weer op de voorbumper.
Overigens weet jij hoe de draadboom achter loopt bij zo'n 71 model? Gaat ie over de wielkast of langs de wiel kast?
Groet,
Mathieu.
draadboom in de kofferbak? vlgs mij langs het binnenscherm, onder het "schot" van de achterleuning en tussen het karton en de tank naar links, daarvandaan naar rechts.. draadje naar de zijlichtjes zit met een stuk katoenen tape ongeveer op z'n plek... dan houdt je nog een touwtje over van de achteruit verwarming, die gaat "ongeveer" thv het schot ad linkerzijde via het binnenscherm omhoog naar de hoedenplank en via 1 vd gaten daar naar binnen richting ruit. Overigens, je kunt de verwarming iets verbeteren door hem een nw draad te geven, vooral dikker, en zo ook de massa ad andere kant.
Hoorns als in bumper rozetten..?! dan heb je een leuk accessoire... zuinig op zijn..!