1 February 2006, 17:30
Ben al enkele weken in dit forum aan het rondsluipen
Reden is dat ik een Volvo 245 heb aangeschaft, en dat ik er natuurlijk zoveel mogelijk wil over te weten komen! Bij deze dus een introductie...
Mezelf: ben een Belg sedert 14 jaar woonachtig in Thailand.
De Volvo: 245, bouwjaar '83, model '84. 233000 km op de klok. Volgens de VIN geassembleerd hier ter plaatse in Thailand.
De wagen is qua carroserie in excellente staat, bijna niets roest (heb de hele binnen bekleding er al uit gehad).
De motor is beetje een misterie geworden! Volgens de VIN zou er een B23 met carburator moeten inzitten, maar er zit een B230 met de LH 2.2 injectie in. Duidelijk een locaal gedane aanpassing sinds de kabelbomen in de verste verte niet lijken op iets dat Volvo zou vervaardigt hebben! De ontsteking is ook vreemd, de distributor is een model met vacuum vervroeging, maar eer zit ook een ICU (ignition control unit) die ook een vacuum aansluiting heeft
Voor de rest heeft ie de automatische 4 bak.
Motor loopt prachtig, maar een beetje te rijk, vermoedelijk omdat de lambda sensor het begeven heeft... Trekt lekker hard in lage toeren, maar geraakt buiten adem boven 4500 toeren.
Standaard m nokkenas is dus wel zeker. Beetje spijtig want moet bij hard optrekken altijd met het gas spelen om de automaat te laten opschakelen rond 4500 toeren. Steek er misschien een T nokkenas in als ik er eentje kan vinden hier!
Voor de rest de standaard 200 serie probleempjes, vooral de electrische bekabeling is in niet echt goede staat...
In het vooruitzicht staat de airco repareren (geen luxe hier), nu verliest ie zen freon in ongeveer een week.. Hopelijk een lekje, en geen defecte kompressor, en de rubber blokken (bushings?) vervangen in de ophanging. Rammelt een beetje nu. Ook moet de bekabeling van de centrale vergrendeling herdaan worden. Isolatie is helemaal afgebrokkelt...
Als ik vragen heb zal je ze snel zien verschijnen
Beste groeten uit het warme Thailand, en keep up the good work!
Monty

Reden is dat ik een Volvo 245 heb aangeschaft, en dat ik er natuurlijk zoveel mogelijk wil over te weten komen! Bij deze dus een introductie...
Mezelf: ben een Belg sedert 14 jaar woonachtig in Thailand.
De Volvo: 245, bouwjaar '83, model '84. 233000 km op de klok. Volgens de VIN geassembleerd hier ter plaatse in Thailand.
De wagen is qua carroserie in excellente staat, bijna niets roest (heb de hele binnen bekleding er al uit gehad).
De motor is beetje een misterie geworden! Volgens de VIN zou er een B23 met carburator moeten inzitten, maar er zit een B230 met de LH 2.2 injectie in. Duidelijk een locaal gedane aanpassing sinds de kabelbomen in de verste verte niet lijken op iets dat Volvo zou vervaardigt hebben! De ontsteking is ook vreemd, de distributor is een model met vacuum vervroeging, maar eer zit ook een ICU (ignition control unit) die ook een vacuum aansluiting heeft

Voor de rest heeft ie de automatische 4 bak.
Motor loopt prachtig, maar een beetje te rijk, vermoedelijk omdat de lambda sensor het begeven heeft... Trekt lekker hard in lage toeren, maar geraakt buiten adem boven 4500 toeren.
Standaard m nokkenas is dus wel zeker. Beetje spijtig want moet bij hard optrekken altijd met het gas spelen om de automaat te laten opschakelen rond 4500 toeren. Steek er misschien een T nokkenas in als ik er eentje kan vinden hier!
Voor de rest de standaard 200 serie probleempjes, vooral de electrische bekabeling is in niet echt goede staat...
In het vooruitzicht staat de airco repareren (geen luxe hier), nu verliest ie zen freon in ongeveer een week.. Hopelijk een lekje, en geen defecte kompressor, en de rubber blokken (bushings?) vervangen in de ophanging. Rammelt een beetje nu. Ook moet de bekabeling van de centrale vergrendeling herdaan worden. Isolatie is helemaal afgebrokkelt...
Als ik vragen heb zal je ze snel zien verschijnen

Beste groeten uit het warme Thailand, en keep up the good work!
Monty
![[Afbeelding: volvo.jpg]](http://www.pattayarooms.com/images/volvo.jpg)