2 July 2011, 14:31
Ik heb een losse klokken-kast met pulsgestuurde kilometerteller, het formaat komt natuurlijk niet overeen met die van de originele van mijn 245, bwjr 1976.. Weet iemand of ik die puls-teller uit de printplaat kan verwijderen en autonoom kan plaatsen in mijn dashbord van mijn 245 uit 1976 ?
Of een andere truc om het nieuwe werk in een oud kassie te plaatsen ?
Doel: Ik ga een achteras monteren van een sedan met pulsgever. Alle overige wijzigingen in de aandrijflijn hebben dan geen gevolgen voor de km-teller.
Dit leek mij de goedkoopste oplossing.
Een andere mogelijkheid is het tussenplaatsen van een variabele potmeter met stappenmotor, Huke Basart leverd die voor 30,--. Nadeel daarvan is dat de defecte orginele kmteller eerst gerepareerd moet worden Ãn als besluit een AW71 te monteren, het staartstuk van de BW55 overgeplaatst moet voor de kmtelleraansluiting. Oftewel: meer kosten en meer werk ?
Of een andere truc om het nieuwe werk in een oud kassie te plaatsen ?
Doel: Ik ga een achteras monteren van een sedan met pulsgever. Alle overige wijzigingen in de aandrijflijn hebben dan geen gevolgen voor de km-teller.
Dit leek mij de goedkoopste oplossing.
Een andere mogelijkheid is het tussenplaatsen van een variabele potmeter met stappenmotor, Huke Basart leverd die voor 30,--. Nadeel daarvan is dat de defecte orginele kmteller eerst gerepareerd moet worden Ãn als besluit een AW71 te monteren, het staartstuk van de BW55 overgeplaatst moet voor de kmtelleraansluiting. Oftewel: meer kosten en meer werk ?