Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aanschaf 245 turbo
#1
Hallo Volvo rijders!

Na jaren in mijn jeugd te zijn vervoerd in een 245 geef ik toe aan mijn jeugdsentiment.
Ik ga een 245 turbo aanschaffen! Yes!

Ik heb er momenteel een op het oog uit '84. Km 372.000.

Er wordt gemeld dat het olielampje blijft branden en de motor een onderhoudsbeurt dient te krijgen.

Zijn dit ernstige zaken? met een structureel onderliggend probleem denken jullie, gezien de km stand? (Revisie turbo/cylinderkop?). Dan kan ik beter verder zoeken...

Dank!
Antwoord
#2
Welkom hier

Gokje, deze auto? Is in dat topic al eea over geschreven.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
#3
Yep inderdaad!

Zie het wel zitten, weet alleen niet of 370.000 km en het olielampje killing zijn...

Graag hoor ik de echte kenners.

Antwoord
#4
als de motor het gewoon blijft doen denk ik eerder dat het een elektrisch probleem is dat oliedruklampje. de B21 is sterk maar echt lang zonder oliedruk kan niets hebben ;D

Denk er aan dat de turbo versie wel wat meer onderhoud nodig kan hebben en doordat er meer hitte onder de kap is gaan bepaalde dinegn minder lang mee. ze blijven heel lang rijden met lekkages en slechte afstelling, kan zijn dat je wel wat onderhouds-achterstand aanschaft. Maar voor een paar 100 euro kun je heel wat pakkingen, seals, bekabeling etc aanpakken. dus mocht dat spul nodig zijn, geen ramp.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#5

Dank voor je reactyie.

Ben ook niet vies om heea aan te pakken, maar structurele problemen zouden jammr zijn.

Als de oliedrukmeter, rechts? goed is (2 BAR?) is dat dan belangrijker dan het lampje?

Grz
Antwoord
#6
als die normaal reageerd (druk hoger bij koude motor, ongeveer 1,5-2 bar stationair en oplopend tot ergens 3,5-4+ bar in de toeren), dan lijkt het me dat die wel goed werkt, dat zegt dan veel meer dan het lampje.

de modellen tot ergens 86-87 hebben last van slechte bekabeling, de isolatie vergaat onder invloed van hitte+vet etc. grote kans dat je onder de kap dus de kabels die over de motor gaan aan het vernieuwen komt. Is geen enorm werk, gewoon een hand vol stekkers van de sloop (of nieuw kopen), paar rollen goede kwaliteit kabel en aan de slag gaan. Zal een kabel of 15 zijn? Gelijk dynamokabel vernieuwen, extra massakabeltje er bij etc.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Backfire 240 Turbo Richard245 3 2.846 9 June 2021, 00:05
Laatste bericht: Volvo240
  Turbo voor B19 et bert240turbo 2 2.809 28 March 2020, 09:42
Laatste bericht: Dopski
  245 turbo, leuk of problematisch? Hanzi 2 3.337 24 July 2019, 10:42
Laatste bericht: marc-f
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 4.519 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 3 6.120 8 October 2015, 20:52
Laatste bericht: ronuh
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 5.881 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  Verschillen in 245 turbo's mikus 4 7.873 15 June 2015, 09:56
Laatste bericht: ruuds70
  240 gl turbo opbouwen? Royall 10 16.739 15 May 2015, 12:51
Laatste bericht: A_A
  Turbo vinden (Volvo s40 D1.9, 2001) Foxhill 1 11.861 6 November 2014, 15:21
Laatste bericht: Marc1970
  Turbo B21ET vervangen vraagje Karinsky 34 77.206 9 July 2014, 22:22
Laatste bericht: Karinsky

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)