Topics: 1
Hallo Volvo rijders!
Na jaren in mijn jeugd te zijn vervoerd in een 245 geef ik toe aan mijn jeugdsentiment.
Ik ga een 245 turbo aanschaffen! Yes!
Ik heb er momenteel een op het oog uit '84. Km 372.000.
Er wordt gemeld dat het olielampje blijft branden en de motor een onderhoudsbeurt dient te krijgen.
Zijn dit ernstige zaken? met een structureel onderliggend probleem denken jullie, gezien de km stand? (Revisie turbo/cylinderkop?). Dan kan ik beter verder zoeken...
Dank!
Topics: 38
Welkom hier
Gokje,
deze auto? Is in dat topic al eea over geschreven.
Yep inderdaad!
Zie het wel zitten, weet alleen niet of 370.000 km en het olielampje killing zijn...
Graag hoor ik de echte kenners.
Topics: 22
als de motor het gewoon blijft doen denk ik eerder dat het een elektrisch probleem is dat oliedruklampje. de B21 is sterk maar echt lang zonder oliedruk kan niets hebben ;D
Denk er aan dat de turbo versie wel wat meer onderhoud nodig kan hebben en doordat er meer hitte onder de kap is gaan bepaalde dinegn minder lang mee. ze blijven heel lang rijden met lekkages en slechte afstelling, kan zijn dat je wel wat onderhouds-achterstand aanschaft. Maar voor een paar 100 euro kun je heel wat pakkingen, seals, bekabeling etc aanpakken. dus mocht dat spul nodig zijn, geen ramp.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Dank voor je reactyie.
Ben ook niet vies om heea aan te pakken, maar structurele problemen zouden jammr zijn.
Als de oliedrukmeter, rechts? goed is (2 BAR?) is dat dan belangrijker dan het lampje?
Grz
Topics: 22
als die normaal reageerd (druk hoger bij koude motor, ongeveer 1,5-2 bar stationair en oplopend tot ergens 3,5-4+ bar in de toeren), dan lijkt het me dat die wel goed werkt, dat zegt dan veel meer dan het lampje.
de modellen tot ergens 86-87 hebben last van slechte bekabeling, de isolatie vergaat onder invloed van hitte+vet etc. grote kans dat je onder de kap dus de kabels die over de motor gaan aan het vernieuwen komt. Is geen enorm werk, gewoon een hand vol stekkers van de sloop (of nieuw kopen), paar rollen goede kwaliteit kabel en aan de slag gaan. Zal een kabel of 15 zijn? Gelijk dynamokabel vernieuwen, extra massakabeltje er bij etc.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni