5 December 2010, 15:23
Na de wasstraat, bij rijden over de smeltende sneeuw, continu inhouden en de hele rattaplan aan problemen. zelfs bij het starten loopt hij de eerste minuut slecht en zonder vermogen. na die minuut loopt hij als een zonnetje en zonder klachten, totdat je door een wasstraat gaat of door water rijd.
vervangen:
bougies, kabels, verdeelkap, rotor
CIS klep, die zat vast en was niet los te krijgen.
luchtmassameter gecontroleerd
valse lucht gecontroleerd
je zou zeggen dat hij dan goed zou moeten werken, dus NOT!
bijna hopeloos totdat ik de stekkers van de lambdasonde in mijn handen had en dacht aan een wijze volvo meneer die mij vertelde dat de lambdasonde elke 100.000km vervangen moet worden. niemand doet dit natuurlijk omdat eentje van een B200F 101euro kost...
de lambdasonde kan pas juiste waardes lezen als deze voorverwarmd is. als de verwarming in de sensor kapot is word hij verwarmd door de uitlaatgassen en kan hij pas laat de juiste waardes ontvangen. dat verklaart het slechte lopen bij direct starten. ga je door een wasstraat of door water zal de katalysator worden afgekoeld en dus ook de lambdasonde sensor. dan kan hij dus weer niet de juiste waardes ontvangen.
lijkt een logische verklaring, ik ga morgen de sensor vervangen en laat het resultaat weten
vervangen:
bougies, kabels, verdeelkap, rotor
CIS klep, die zat vast en was niet los te krijgen.
luchtmassameter gecontroleerd
valse lucht gecontroleerd
je zou zeggen dat hij dan goed zou moeten werken, dus NOT!
bijna hopeloos totdat ik de stekkers van de lambdasonde in mijn handen had en dacht aan een wijze volvo meneer die mij vertelde dat de lambdasonde elke 100.000km vervangen moet worden. niemand doet dit natuurlijk omdat eentje van een B200F 101euro kost...
de lambdasonde kan pas juiste waardes lezen als deze voorverwarmd is. als de verwarming in de sensor kapot is word hij verwarmd door de uitlaatgassen en kan hij pas laat de juiste waardes ontvangen. dat verklaart het slechte lopen bij direct starten. ga je door een wasstraat of door water zal de katalysator worden afgekoeld en dus ook de lambdasonde sensor. dan kan hij dus weer niet de juiste waardes ontvangen.
lijkt een logische verklaring, ik ga morgen de sensor vervangen en laat het resultaat weten