3 January 2006, 21:48
tijdje geleden hebben we hier op het forum gebabbleld over een portugese turbo - zie bijv http://www.volvolvo.nl/forum/viewtopic.php?t=889
M'n broer en ik waren afgelopen week bij m'n ouders in Portugal en het toeval (??) wil dat de beste man m'n vader had gemaild langs te willen komen voor een kopje koffie + om de Volvo te showen.
Hier het resultaat:
![[Afbeelding: gebogenoverdeturbo1dn.jpg]](http://img243.imageshack.us/img243/6441/gebogenoverdeturbo1dn.jpg)
3* Sprangers gebogen over de turbo
![[Afbeelding: proefrit6sr.jpg]](http://img243.imageshack.us/img243/2572/proefrit6sr.jpg)
Proefritje!
We hebben de auto behoorlijk bekeken en een goede indruk gekregen. Hierbij wat aanvullende info:
* Het is een 'harde' auto zonder noemenswaardige roest
* Hij lijkt geen schade te hebben gehad, maar is wel bijgespoten. Daarbij moet in ieder geval 1 spatbord worden gespoten, maar eigenlijk de hele auto (wat laspitjes, 'gekraakte' blanke lak, wat krassen + deukjes etc) als je 'm mooi wilt hebben
* Motor loopt ok op benzine, niet ok op lpg
* De lpg installatie is er voor nederlandse begrippen in geprutst en heeft een ringtank in/op achterbak. LPG staat niet op kenteken!
* auto lijkt origineel 150.000km te hebben gelopen
* uitlaatspruitstuk grote scheur, turbo fluit als een gek (originele turbo, waarschijnlijk toe aan een nieuwe)
* turbo knalt er ook nauwelijks in, maar de turbodruk is wel ok?
* auto rijdt goed
* interieur, incl. leer netjes, zonder veel aantasting vd zon
* veel kleine dingetjes (stuurhoes, rubbers etc) te vervangen
* overdrive zou niet helemaal ok werken, maar hij schakelt er verder prima in en uit tijdens de proefrit
Kortom, leuke auto, maar heeft wel wat investeringen in geld en tijd nodig om er een echt een goeie van te maken.
M'n vader wordt er helaas niet echt warm van en heeft last van dezelfde kwaal als de huidige eigenaar: geen zin in reparaties aan een oude auto, maar gewoon rijden!
Prima weekje gehad in Portugal overigens en jammer om weer terug te zijn.....
M'n broer en ik waren afgelopen week bij m'n ouders in Portugal en het toeval (??) wil dat de beste man m'n vader had gemaild langs te willen komen voor een kopje koffie + om de Volvo te showen.
Hier het resultaat:
![[Afbeelding: gebogenoverdeturbo1dn.jpg]](http://img243.imageshack.us/img243/6441/gebogenoverdeturbo1dn.jpg)
3* Sprangers gebogen over de turbo
![[Afbeelding: proefrit6sr.jpg]](http://img243.imageshack.us/img243/2572/proefrit6sr.jpg)
Proefritje!
We hebben de auto behoorlijk bekeken en een goede indruk gekregen. Hierbij wat aanvullende info:
* Het is een 'harde' auto zonder noemenswaardige roest
* Hij lijkt geen schade te hebben gehad, maar is wel bijgespoten. Daarbij moet in ieder geval 1 spatbord worden gespoten, maar eigenlijk de hele auto (wat laspitjes, 'gekraakte' blanke lak, wat krassen + deukjes etc) als je 'm mooi wilt hebben
* Motor loopt ok op benzine, niet ok op lpg
* De lpg installatie is er voor nederlandse begrippen in geprutst en heeft een ringtank in/op achterbak. LPG staat niet op kenteken!
* auto lijkt origineel 150.000km te hebben gelopen
* uitlaatspruitstuk grote scheur, turbo fluit als een gek (originele turbo, waarschijnlijk toe aan een nieuwe)
* turbo knalt er ook nauwelijks in, maar de turbodruk is wel ok?
* auto rijdt goed
* interieur, incl. leer netjes, zonder veel aantasting vd zon
* veel kleine dingetjes (stuurhoes, rubbers etc) te vervangen
* overdrive zou niet helemaal ok werken, maar hij schakelt er verder prima in en uit tijdens de proefrit
Kortom, leuke auto, maar heeft wel wat investeringen in geld en tijd nodig om er een echt een goeie van te maken.
M'n vader wordt er helaas niet echt warm van en heeft last van dezelfde kwaal als de huidige eigenaar: geen zin in reparaties aan een oude auto, maar gewoon rijden!
Prima weekje gehad in Portugal overigens en jammer om weer terug te zijn.....