Berichten: 37
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2005
heren en dames
ik wil graag de orginele volvo radio uitbouwen en vervangen voor een andere.
Moet ik hier voor de middenconsole loshalen of is er een andere truc? Als ik de middenconsole los moet halen , hoe werk dit dan? Gewoon de schroeven aan de onderzijde en aan de zijkant los halen of zijn er meer verborgen obstakels?
veel vragen maar ik hoor het graag.
grt Sander
Volvo V70 2.0d Limited Edition 2009<br />Volvo 244 Jubilee 1977<br />volvo 945 D24Tic 1994 (verkocht met 417.000km, en rijdt nog steeds)<br />volvo V40 Europa Nordic Navigator 2004 (verkocht)
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
Volgens mij kun je de radio naar voor toe uitbouwen, zonder te console los te halen.
Ik denk dat je de knoppen van je radio moet afhalen, dan het front los kunt maken, waarna bij het frame kunt
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Berichten: 37
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2005
Peter,
bedankt we gaan maar eens beginnen!
Volvo V70 2.0d Limited Edition 2009<br />Volvo 244 Jubilee 1977<br />volvo 945 D24Tic 1994 (verkocht met 417.000km, en rijdt nog steeds)<br />volvo V40 Europa Nordic Navigator 2004 (verkocht)
Berichten: 459
Topics: 18
Lid sinds: Aug 2005
Je vermeldt niet welke type en welk bouwjaar.
Er is nl. verschil hoe de radio bevestigd is.
Bij oude 244 's moet je de knoppen op de radio verwijderen en de moeren die achter de knoppen zitten losdraaien.
Bij jongere 240's met de radio onder in de console moet je onderaan de zijkapjes van de console verwijderen en vervolgens aan de zijkant van de radio links en rechts een schroefje verwijderen waarna je de radio naar voren kunt trekken en de bedrading los kunt halen.
Berichten: 37
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2005
Klopt Jos,
mijn auto uit '77 was beide het geval, en de moeren achter de knopjes en de schroefjes aan de zijkant.
Heb echter maar weer alles terug gebouwd dar ik eerst draden moet trekken. Er zit alleen een geschakelde plus die afgetapt wordt van de blower schakelaar? (hoort dit zo?)
Ik moet dus eerst een constante draad trekken vanaf de accu en een geschakelde draad vanaf het contactslot, lijkt mij een betere optie.
wordt dus nog vervolgd.
Volvo V70 2.0d Limited Edition 2009<br />Volvo 244 Jubilee 1977<br />volvo 945 D24Tic 1994 (verkocht met 417.000km, en rijdt nog steeds)<br />volvo V40 Europa Nordic Navigator 2004 (verkocht)
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
geschakelde spanning kun je vanaf je aansteker wegpakken. Daar zit'ie normaal ook bij. Voor de voeding kun je idd beter een rechtstreekse draad vanaf de accu halen. Vergeet niet een zekering in de voeding op te nemen
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986