Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
benzine/plamuur
als eerste bedankt voor jullie reactie op de kachel probleem.Ga voor het eerst een oldtimer rijden dus van daar deze vraag.

Wat voor benzine doen we in de 144.
En wat is het beste plamuur oid voor kleine gaten die niet dragend zijn.

mvg herman
Antwoord
Benzine zal wel 98 zijn, is in ieder geval altijd goed (tenzij je een diesel rijdt)

Plamuur: ik laat polyester staan en vind epoxy -mits goed toegepast- heel bruikbaar.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
landloper schreef:Benzine zal wel 98 zijn, is in ieder geval altijd goed (tenzij je een diesel rijdt)

Plamuur: ik laat polyester staan en vind epoxy -mits goed toegepast- heel bruikbaar.

waar haal je nog 98?

plamuren is leuk voor tijdelijk, bepaal eerst maar eens of het de moeite waard is om te gaan "smeren", is altijd tijdelijk en voor je het weet ben je weer bezig..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Jambon schreef:waar haal je nog 98?

Bijna overal. Hier bij de lokale Tinq, in het volgende dorp bij de Shellexpress ...
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
Een gat kan je eigenlijk niet dichtplamuren. Of je moet het op de ouwe manier doen met kippegaas, krantepapier en dan plamuur, maar dat is precies de reden waarom er zo weinig ouwe auto's meer rond rijden. PUR is de moderne variant hiervan, en even schadelijk.

Voor een gat wat ik even (met de nadruk op 'even') niet wil zien gebruik ik glasvezel matjes en polyester hars, tezamen te koop in handige Alabastine verpakking.

In de boekjes wordt de ontsteking afgesteld met 97 ROT (Research Method, wat tegenwoordig dus RON heet) voor de B20A, 100 ROT voor de B20B. Maar als je 95 tankt kom je ook vooruit, misschien moet je ontsteking wat bijstellen. Met 1 liter 98 kom je gegarandeerd verder, maar is per km ws. precies even duur.

En nog gefeliciteerd met je keuze van oldtimer natuurlijk!
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo rijd niet op benzine volvo142 10 8.224 7 July 2012, 16:22
Laatste bericht: Jeroen V

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)