Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zijraam linksachter lekt, wat nu?
Zo na het natte weekend kwam er weer een probleempje naar boven met mijn volvo. Het zijraam linksachter lekt aan de onderkant. Nu heb ik eergister snel even wat kit in het raamrubber (vanuit de binnenkant) gespoten maar dit mocht niet helpen.

Iemand een idee wat een goed plan van aanpak is om deze lekkage te verhelpen. Ik kan in de Haynes en op het forum niet veel info vinden over de zijramen achter.

Antwoord
bij het uitnemen van een dergelijke ruit kom je nog wel eens een harde zwarte kit tegen, die doet uiteraard z'n werk niet meer, rubber wordt ook harder. Ik heb eea teruggeplaats met bitumineuze kit, voor het dak en de goten zeg maar. Liefts via de buitenzijde aanbrengen, auto even een randje afplakken. tis geklieder maar heb nooit meer lekkage gehad..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
oh ja. laat de ruit vooral zitten, als het kan eea drogen, lamp oid, niet er boven op hè..
Antwoord
Thanks, dus gewoon met zwarte kit alle naden aan de buitenkant van het raam even afkitten. Gaat lukken toevallig net een kitschrapertje bij de Lidl gekocht afgelopen zaterdag. Nu hopen dat het weer een beetje mee gaat werken vandaag ;D

Antwoord
prbeer het rubber iets op te lichten en cree4r een dun tuutje, wel de juiste ki gebruiken, zwarte beglazings kit, schrapertje hebbie niks aan, raampje laten zitten want zo makkelijk gaan die kleintjes niet. Als er nog een strip in zit, oppassen voor verbuigen.. vergeet de afplakband niet, ik gebruik het liefste isolatieband voor elektra, eerst goed drogen..!
Antwoord
Ow ben vergeten te vermelden dat ik een station heb, geen klein raampje dus ;D

Antwoord
ik heb mijn ook afgekit met polymax, gewoon met de natte vinger nastrijken, klaar is Kees...
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Let op je zegt lekt onderaan. Water komt vaak van boven en lekt naar beneden dus misschien helpt een beetje kit ergens bovenaan wel. Maar goed kitten dus succes
Vitara
Antwoord
Is een kwestie van aanvoer en afvoer. Er komt altijd water in die hoek naar beneden, de kunst is het snel weer te lozen vóórdat het over de sponning naar binnen zeikt. Mijn 240 heeft onderin het raamrubber kleine halve openingen, 3-4 mm, een stuk of 5. ALs je slang op de voorste zet, zie je uit alle andere de prut vliegen.

Ik heb daar ook wel een lek gerepareerd, er was ter plaatse ook al sprake van roest en verdwenen sponning. Volgens mij heb ik van binnenuit iets onder het rubber gestopt. Of het kit of een stukje polyester was weet ik niet meer.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Achterste zijraam 245 verwijderen en monteren. equinox 6 3.126 18 September 2024, 18:44
Laatste bericht: wakka
  Chrome strip in zijraam hun 2 642 11 September 2023, 11:52
Laatste bericht: hun
  Portier linksachter gaat niet van het slot af Eefkes 8 7.915 2 April 2017, 13:59
Laatste bericht: daddyphilipsen
  ruitenwisser lekt ? Karinsky 6 4.301 18 October 2011, 23:44
Laatste bericht: Black Moose
  Binnenzijde zijraam estate door gerot Sjaakie 11 5.001 25 October 2010, 23:44
Laatste bericht: Sjaakie

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)