Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hoe warm/heet mag een bobine worden
#1
ik heb enige tijd geleden de bobine vervangen en vind eigenlijk dat hij op het moment best warm wordt, maar ik weet niet hoe warm of heet deze normaal gesproken mag worden. Ik kan hem vastpakken maar het is net niet comfortabel meer.

Iemand een idee??

Antwoord
#2
een beetje, als ie heet wordt slaat ie door, heb je een nieuwe geplaatst?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#3
ik hem nieuw gekocht bij Nordicar, zou goed moeten zijn. Maar mag hij een beetje heet of een beetje warm worden. Blijft lastig om te omschrijven hoe warm hij wordt ??? ???
Antwoord
#4
ja das idd lastig, wat voelt de 1 en wat de ander. Heet is niet goed, maar het kan oplopen onder de kap, en het is niet koud op dit moment.

Geen idee hoe eea zich verhoud tot weerstanden ed bij die modellen.. Weet je overigens waarom de oude gesneuveld is..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#5
geen idee, ik hem vervangen omdat de weerstand welke ik gemeten heb in de oude niet overeenkwam met de waarden uit de Haynes. Ik kampte met nogal wat motorische problemen en had het idee dat dit er misschien mee te maken zou kunnen hebben.
Antwoord
#6
blijft gokken, laat een ter zake kundige even voelen nadat je er heen gereden bent..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#7
ervan uitgaande dat ik een breakerless system heb zonder computer het volgende (b200k 1985)

waarde volgens haynes / waarden oude bobine / waarden nieuwe bobine

primair 1.8 tot 2.0 ohms 1.2 ohm 1.7 ohm

secundair 8 tot 10 k ohms 7.4 k ohms 11.7 k ohms



zou de bobine warm/heet kunnen worden van een te grote weerstand in het secundaire circuit?

Antwoord
#8
Nee dat kan niet, hij wordt alleen te warm als er een te grote stroom door heen gaat, dus een te lage weerstand.
Als je de bobine kabel losneemt en weerstand meet tussen de kabel en het chassis wat is dan je weerstand?
Als deze laag is dan loopt er te veel stroom, als je een breakerless system hebt kan de unit defekt zijn of er loopt een lekstroom naar massa door vervuiling.
Maak dan alles los, goed reinigen, drogen (perslucht) en weer monteren, en dan opnieuw meten.
Succes.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#9
Vlgs mij noemt Haynes een systeem uit 1985 'computerised', dus dan is je bobine perfect. En was de oude hopeloos.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#10
Thanks. Ik laat het voorlopig zo. Kwam vandaag weer thuis en gelijk even gevoeld, bobine was niet overdreven heet dus zal wel goed zitten lijkt me.

Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Bobine met voorschakelweerstand te vervangen door bobine zonder voorschakelweerstand? Arjan. 48 16.887 31 May 2022, 17:39
Laatste bericht: Marc1970
  Ombouw 6 cilinder naar 4 cilinder, thermostaat geeft te warm aan misteryaikz 5 2.486 19 May 2022, 15:29
Laatste bericht: misteryaikz
  Volvo 240 1991 loopt koud slecht, warm beter tbierens1991 8 5.942 23 December 2021, 21:21
Laatste bericht: Grey240Polar
  B230 A in 240 1984 verwarming binnen ineens lauw -warm ? adrianus240 4 3.792 8 December 2019, 18:11
Laatste bericht: Marc1970
  V70 2.4T start erg moeilijk warm simon 1 2.437 16 February 2019, 03:16
Laatste bericht: aRjen.T
  brandstof relais word warm hoogeboom 1 2.897 14 March 2018, 22:37
Laatste bericht: Marc1970
  slaat af als hij op LPG warm wordt Koppelmans 7 9.328 29 September 2016, 06:48
Laatste bericht: chris64
  940 bobine met 240 verdelerkap? Hansepans 0 1.675 2 May 2016, 20:14
Laatste bericht: Hansepans
  Volvo wil niet wakker worden na 3,5 maan winterstalling :( Mr. Brown 9 6.323 4 March 2016, 17:07
Laatste bericht: Mr. Brown
  Motor word niet warm & Kachel wel. 240 Polar 2.3i KennOne 6 4.136 21 October 2015, 09:54
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)