21 June 2010, 21:24
Vandaag heb ik wat foto's gemaakt van mijn geliefde auto. Mooi moment om mezelf hier even voor te stellen.
Mijn witte gevaarte is een 245dl uit 1975 met een B21a motor. Sinds 2005 met LPG. Ik heb de auto begin 2009 gekocht. De Volvo is en 2001 vanuit Zwiterland naar Nederland gehaald. Hij is daar in bezit geweest van een aannemer. Hij is altijd goed onderhouden geweest kan ik in de boekjes terug vinden. Wel heeft het interieur te lijden gehad onder het vervoer van materiaal. Hiervoor reed ik een oldtimer Fiat 238 camperbusje en Fiat Panda's. Volvo's hebben me altijd getrokken, specifiek dit model. Toen ik m'n Italiaanse wagenpark van de hand deed heb ik er deze er voor terug gekocht. Geen spijt. Wel heb ik de auto in de korte tijd dat ik hem heb veel vanaf de onderkant gezien. Vrij snel na de aankoop kreeg ik problemen met de automaatbak een BW35, eerst een gebroken olieleiding, toen lekkage voorin de bak. Nadat ik hem er onder vandaan had gesleuteld en de pakkingen had vervangen, bleef hij lekken. Toen heb ik maar besloten om van de nood een deugd te maken en een AW71 te monteren. Ik heb een goede AW gevonden (met toebehoren) en geplaatst. Na deze actie is het een totaal andere auto geworden, HEERLIJK. 120kmph en 2000 toeren, fantastisch! Nu is het zomer en rijd ik als een 8) prins door het Grunnigerland.
Natuurlijk heb ik nog een lijstje met puntjes die ik nog wil doen. Als eerste ophoogblokken achter. Zoals je ziet hangt hij aardig door. Er zitten oppompbare Monroes in, maar die functioneren niet meer naar behoren.
Er zijn een paar roestplekjes die ik wil aanpakken. Misschien met de tijd een nieuwe laklaag. Maar voorlopig ben ik dik tevreden met mijn Volvo!
[img width=800 height=533]http://img267.imageshack.us/img267/1821/volvo245patrick.jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us
[img width=800 height=525]http://img691.imageshack.us/img691/4323/volvo245patrick2.jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us
Mijn witte gevaarte is een 245dl uit 1975 met een B21a motor. Sinds 2005 met LPG. Ik heb de auto begin 2009 gekocht. De Volvo is en 2001 vanuit Zwiterland naar Nederland gehaald. Hij is daar in bezit geweest van een aannemer. Hij is altijd goed onderhouden geweest kan ik in de boekjes terug vinden. Wel heeft het interieur te lijden gehad onder het vervoer van materiaal. Hiervoor reed ik een oldtimer Fiat 238 camperbusje en Fiat Panda's. Volvo's hebben me altijd getrokken, specifiek dit model. Toen ik m'n Italiaanse wagenpark van de hand deed heb ik er deze er voor terug gekocht. Geen spijt. Wel heb ik de auto in de korte tijd dat ik hem heb veel vanaf de onderkant gezien. Vrij snel na de aankoop kreeg ik problemen met de automaatbak een BW35, eerst een gebroken olieleiding, toen lekkage voorin de bak. Nadat ik hem er onder vandaan had gesleuteld en de pakkingen had vervangen, bleef hij lekken. Toen heb ik maar besloten om van de nood een deugd te maken en een AW71 te monteren. Ik heb een goede AW gevonden (met toebehoren) en geplaatst. Na deze actie is het een totaal andere auto geworden, HEERLIJK. 120kmph en 2000 toeren, fantastisch! Nu is het zomer en rijd ik als een 8) prins door het Grunnigerland.
Natuurlijk heb ik nog een lijstje met puntjes die ik nog wil doen. Als eerste ophoogblokken achter. Zoals je ziet hangt hij aardig door. Er zitten oppompbare Monroes in, maar die functioneren niet meer naar behoren.
Er zijn een paar roestplekjes die ik wil aanpakken. Misschien met de tijd een nieuwe laklaag. Maar voorlopig ben ik dik tevreden met mijn Volvo!
[img width=800 height=533]http://img267.imageshack.us/img267/1821/volvo245patrick.jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us
[img width=800 height=525]http://img691.imageshack.us/img691/4323/volvo245patrick2.jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us


![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
verpest het rijplezier!