7 April 2010, 23:56
Ik heb een Volvo 240 DL 2.0 uit 1986. De auto is nu helemaal gerestaureerd. Er is veel aan gedaan, het heeft veel geld en tijd gekost, maar de auto is nu in nieuwstaat. Nergens geen roest, deukjes of krasjes. Alleen orginele volvo 200 onderdelen gebruikt, alles is orgineel, behalve de radio.
Wat er allemaal veranderd is:
- Opnieuw gespoten door professioneel bedrijf (De auto had een beetje roest bij de achterste wielkasten, en er zaten wat krasjes her en der)
- Turbo velgen (Eerst wieldoppen)
- GL chromen sierstips en sierlijsten (Waren eerst de zwarte kunststoffen DL sierstrips en sierlijsten)
- Nieuwe voor- en achterbumper (De oude waren lelijk geworden)
- Lederen zwarte bekleding (Eerst blauwe stoffen bekleding. Het leren interieur voor de 240 is heel zeldzaam, heb hier jarenlang naar gezocht. Uiteindelijk vond ik een prachtig zwarte lederen interieur in nieuwstaat)
- Toerenteller (Op die plek zat eerst een klok)
- Klokje en temperatuurmetertje (Zat eerst alleen plastic kapjes)
- Zwarte GT striping (De zwarte striping die alleen aan de zijkanten zit dus, niet de striping die ook op de motorkap en achterklep zit, die zwart-oranje)
- Reflectieve bumperstriping (Voor wit, achter rood)
- Hoofdsteunen achterbank (Moeten nog gemonteerd worden)
Al met al vind ik mân 240 erg mooi geworden. Heb er ook een filmpje van gemaakt, klik op de link of kopieer en plak het in je browser:
http://www.youtube.com/watch?v=YIumYAPBi...r_embedded
De auto heeft me nooit in de steek gelaten. Hij heeft nu 2 ton gelopen. Ik verwacht dat ik er nog heel wat jaren mee kan rijden. Ben er erg zuinig op. Getaxeerd op 6800,- ;D
Wat er allemaal veranderd is:
- Opnieuw gespoten door professioneel bedrijf (De auto had een beetje roest bij de achterste wielkasten, en er zaten wat krasjes her en der)
- Turbo velgen (Eerst wieldoppen)
- GL chromen sierstips en sierlijsten (Waren eerst de zwarte kunststoffen DL sierstrips en sierlijsten)
- Nieuwe voor- en achterbumper (De oude waren lelijk geworden)
- Lederen zwarte bekleding (Eerst blauwe stoffen bekleding. Het leren interieur voor de 240 is heel zeldzaam, heb hier jarenlang naar gezocht. Uiteindelijk vond ik een prachtig zwarte lederen interieur in nieuwstaat)
- Toerenteller (Op die plek zat eerst een klok)
- Klokje en temperatuurmetertje (Zat eerst alleen plastic kapjes)
- Zwarte GT striping (De zwarte striping die alleen aan de zijkanten zit dus, niet de striping die ook op de motorkap en achterklep zit, die zwart-oranje)
- Reflectieve bumperstriping (Voor wit, achter rood)
- Hoofdsteunen achterbank (Moeten nog gemonteerd worden)
Al met al vind ik mân 240 erg mooi geworden. Heb er ook een filmpje van gemaakt, klik op de link of kopieer en plak het in je browser:
http://www.youtube.com/watch?v=YIumYAPBi...r_embedded
De auto heeft me nooit in de steek gelaten. Hij heeft nu 2 ton gelopen. Ik verwacht dat ik er nog heel wat jaren mee kan rijden. Ben er erg zuinig op. Getaxeerd op 6800,- ;D

![[Afbeelding: sig3x.jpg]](http://janthea.nl/Volvo/sig3x.jpg)