13 February 2010, 13:50
Probleem :Een stotterende V40 1.8 benzine
Vrijwel alles gedaan waaronder:
-uit laten lezen ==> niets gevonden
-map sensor geswapt ,geen resultaat
-gasklephuis schoongemaakt,nakkes
-alle slangetjes naar de sensoren schoon ,nada
-Nieuwe bougies ,
-stekkers gecontroleerd
-benzinedruk gecontroleerd
-injectoren gereinigd
-bobines vernieuwd
Als laatste bleven de bougiekabels over.Alleen kosten deze wel 97 euro.Ik bedacht me dus wel 2 keer
om deze zomaar te vervangen.
Toch maar een set gehaald en eureka: ik had de V40 weer terug!!
Waarom dan toch dit topic ??
In tegenstelling wat men vaak denkt :Bougiekabels gaan wel degelijk in kwaliteit achteruit naarmate de jaren verstrijken (deze waren 13 jaar)
Het kan dus geen kwaad om deze ook eens te vervangen met een servicebeurtje !!
Vrijwel alles gedaan waaronder:
-uit laten lezen ==> niets gevonden
-map sensor geswapt ,geen resultaat
-gasklephuis schoongemaakt,nakkes
-alle slangetjes naar de sensoren schoon ,nada
-Nieuwe bougies ,
-stekkers gecontroleerd
-benzinedruk gecontroleerd
-injectoren gereinigd
-bobines vernieuwd
Als laatste bleven de bougiekabels over.Alleen kosten deze wel 97 euro.Ik bedacht me dus wel 2 keer
om deze zomaar te vervangen.
Toch maar een set gehaald en eureka: ik had de V40 weer terug!!
Waarom dan toch dit topic ??
In tegenstelling wat men vaak denkt :Bougiekabels gaan wel degelijk in kwaliteit achteruit naarmate de jaren verstrijken (deze waren 13 jaar)
Het kan dus geen kwaad om deze ook eens te vervangen met een servicebeurtje !!
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.