Topics: 28
Een vraag over een ander uitlaatspruitstuk.
Laast was er ook iemand die een 421 uitlaatspruitstuk heeft gemonteerd samen met hitte uitlaattape, nu is mijn vraag heeft dit ook zin op een 2.3 motor met carburateur op gas, de reden dat ik de tape zou willen gebruiken is dat aan de uitlaatkant ook mijn verdamper zit en ik niet wil dat die in de zoemer heel heet word. Als ik dan toch bezig ben dan kan ik wellicht ook dit in een keer doen.
Sander
245 USA 1982 + <br />Eend uit 1982
Topics: 107
Zit er bij jouw auto een hitteschild tussen verdamper en uitlaat/spruitstuk?
Topics: 22
standaard heeft volvo al een 4-2-1 systeem gemonteerd trouwens.
hitteschild om downpipe (zoals de katalysator modellen hebben) kan ook helpen. Die bandage werkt ook, hoeveel het helpt weet ik niet, nooit zelf gebruikt.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Dank voor de reacties, dus ik schiet niks op met een ander uitlaatspruitstuk.
Volgens mij zit er geen hitteschild tussen, hoe moet ik met dat voorstellen, is dat gelijk aan zo'n stalenplaat als tussen de gastank en achterste uitlaatdemper?
Topics: 107
Klopt, het is een metalen plaat die als warmteschild dient en die volgens de LPG-inbouweisen verplicht is als de afstand tussen verdamper en uitlaat/spruitstuk kleiner is dan 10 centimeter.
Vanmiddag maar eens kapje lichten en goed kijken, wellicht toch tape erom voor de zekerheid.
Thanks sander
Topics: 289
een ander spruitstuk dan standaard kan schelen indien de opbouw beter is (mogelijk dikker maar dan moet je in principe de rest ook vv door een grotere diameter, interresant als dat aan vv toe is)
Inpakken werkt,
minder temp onder de motorkap
lagere inlaat temp = meer zuurstof = betere vulling
snellere afvoer uitlaatgassen = meer inwendige koeling verbrandingsruimte kop = minder resten verbranding