Topics: 10
Vorig weekend aan de slag geweest om de plakruit uit mijn 142 te snijden. Ik was halverwege en toen is er een barst ingesprongen :-(
Erg balen en frustrerend! Zeker gezien het feit dat de ruit er nu nog niet uit is. Ik ben dus op zoek naar een goede tip om de ruit er nu snel en minder subtiel uit te halen, zonder dat mijn auto en garage helemaal vol ligt met glas.
Iemand een goede tip?
???
Topics: 163
Met een scherp stanleymes of zo'n snijdraad.
Gelijk een goede reden om een nieuwe voorruit erin te laten plakken.
Drik242 en Marc1970 hebben hier op het forum het een en ander gepost over het geklus aan voorruiten.
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...on=search2
DopdeDouwer schreef:Met een scherp stanleymes of zo'n snijdraad.
Gelijk een goede reden om een nieuwe voorruit erin te laten plakken.
Drik242 en Marc1970 hebben hier op het forum het een en ander gepost over het geklus aan voorruiten.
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...on=search2
Heb even gezocht maar kan zo snel het genoemde artikel niet vinden....
Topics: 163
Top: nu alleen nog een manier om snel de oude eruit te halen. Met een stanleymes duurt toch redelijk lang. Is er geen folie die ik eroevrheen kan plakken en hem er dan uit kan tikken? Zat zelf nog aan 2 rollen ducktape te denken. Hele ruit afplakken en wegtikken....of is dat een dom idee??
Topics: 35
Lijkt me niet zo'n goed idee, integendeel. Het glas zal dan nog steeds aan de randen vastgeplakt zitten, en volgens mij zal je dubbel zoveel werk hebben om alles netjes te verwijderen.. Al met een scherpe draad geprobeerd?
Rubicon schreef:Lijkt me niet zo'n goed idee, integendeel. Het glas zal dan nog steeds aan de randen vastgeplakt zitten, en volgens mij zal je dubbel zoveel werk hebben om alles netjes te verwijderen.. Al met een scherpe draad geprobeerd?
Nee nog niet, waar zou ik die kunnen halen??
Topics: 84
Wees creatief. Versnellingskabeltje van een racefiets deed het voor mij erg goed.
Waarschijnlijk zit jouw ruit vast met een dikke dubbelzijdig plakkende rubberstrip, die flink weerstand biedt. Maar je bent al halverwege, hou vol.
Ruit stuk maken is een erg slecht idee, het glas is heel erg splinterig (1.000.000 miniscule glasnaaldjes) en door de taaie tussenlaag blijft het verbazingwekkend lang "heel".
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 18
Ik dacht erom om hem van binnenuit eruit te stampen.. Niet zo'n goed plan dus??
Dirk242 schreef:Toch even rustig met een gitaarsnaartje of scherp stanleymesje lossnijden. Leg voor de zekerheid een deken op je dashboard, zodat je eventuele splinters opvangt.
Het dashboard is er al uit, dat scheelt ;-)
Zal dus toch wat meer geduld moeten hebben, ok.
Wel een goed idee om het met een gitaarsnaar of fietsversnellingskabeltje te doen.
Heb voldoende input zo, thanks!
@moderator: wat mij betreft een slotje!