Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
benzine
goedenavond allen,

ik heb uiteindelijk het benzine probleem op gelost en kan nu met minder dan een half volle tank zuiden zonder te stotteren er was nog iemand met dit probleem op het forum, het ligt aan het motertje dat in de tank hangt ik heb er een 2de motor op gezet met daartussen een kleine alluminum tank van 1 liter daartussen zo heb ik standaart een liter benzine wat niet kan klotsen en lucht kan pakken dus nu kan ik lekker droften zonder stotteren en volgas geven heerlijk ;D
groeten
Antwoord
jAAA! Dat was ik dus!

Nog te lui om ernaar te zoeken en dus maar wat meer tanken tot nu toe, maar als ik nu zeker weet dat het de intank pomp is, dan zal ik er ook eens werk van maken.

Bedankt!
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
Ken het verschijnsel.
Bij een lange linkerbocht (de bocht van de A5 naar de A9 is een beruchte) in combinatie met een tank die minder dan kwart vol is ,gaat ie stotteren.
De catchtank krijgt dan even geen benzine.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
@edwin; Standaard heeft een 240 turbo (en een amazon volgens mij ook niet) geen catchtank.

Wat topicstarter volgens mij probeert te zeggen dat ie een catchtank geplaatst heeft.
dat ziet er schematisch zo uit;

Tank -> intankpomp -> catchtank -> drukpomp -> K-jet verdeler.

Die catchtank zorgt er dan alleen voor een kleine reserve die anders niet aanwezig is, zie het als een buffer.
Dit principe word heeel vaak toegepast op circuitauto's, driftbakken en dergelijke ongein Wink
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Brandstofverbruik B21ET groot verschil tussen benzine en LPG daanheijn 8 6.252 31 May 2011, 22:08
Laatste bericht: Ticcie
  turbo benzine leiding / oliefilters flovo 16 10.012 4 September 2006, 19:17
Laatste bericht: LJ

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)