Berichten: 11
Topics: 4
Lid sinds: May 2006
na 8 jaar stilstand turbo weer aan de praat,
2 problemen
A: auto smoort, komt niet op toeren
wie weet wat dit kan zijn ?
B: dunne brandstof leiding afgebroken bij demonteren
injector, hoe kom ik aan nieuwe of heeft iemand deze nog gebruikt liggen
alvast bedankt voor tips !
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
A: kan van alles zijn , drukmeter er tussen zetten en meten.
B: welke leiding mis je nu
Berichten: 11
Topics: 4
Lid sinds: May 2006
kaasie schreef:A: kan van alles zijn , drukmeter er tussen zetten en meten.
B: welke leiding mis je nu
de leiding van de 4e cilinder
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
Een aantal dingen kun je zowieso al doen;
- luchtinlaat schoonmaken?
- luchtfilter schoonmaken?
- bougies vervangen?
- bougiekabels en bobine kabel vervangen door (liefst ORIGINELE)exemplaren (turbo's zijn gevoelig voor inferieure bekabeling)
- vacuumslangen checken
- VERSE benzine in je tank (Vpower of RoN98), de oude er uit pompen. Benzine vergaat namelijk. :!:
- zekeringenkast schoonmaken. Corrosie verwijderen op de zekeringen en alle contactdelen inclusief de stekkerverbindingen. Eventueel vervangen door een nieuwe zekeringenkast (Conrad ââ¬10,- met dank aan Bozzma :!: ) met moderne zekeringen als je voor de toekomst safe wil gaan.
- en natuurlijk olie verversen (maar daar mag ie niet minder om lopen in feite) en vergeet je oliefilter niet. Liefst een Volvo oliefilter (voorzien van stationariklep zodat filtering direct begint ipv pas als de oliedruk wordt opgebouwd)
succes! En laat a.u.b. wat mooie foto's zien van je schoonheid. Leukste is als je een verhaal verteld onder het kopje 'ik en mijn volvo' waarin je beschrijft hoe het komt dat jou turbo al zo lang stil staat en hoe je m gevonden hebt, etc etc...
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
TheSaint77 schreef:Liefst een Volvo oliefilter (voorzien van stationairklep zodat filtering direct begint ipv pas als de oliedruk wordt opgebouwd)
hoe werkt dat ??????????
stationairklep ?????
meteen filteren als oliedruk word opgebouwd ?????????
dat doet toch elk filter volgens mij filteren.
de olie kan toch niet een andere kant op dan door het papier ! :roll:
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
mij is ooit uitgelegd dat er een soort klep of verloop in dat ding zit ingebouwd waardoor de oliedruk beter wordt opgebouwd bij koude start. Iets anders dan dat hij direct zou filteren zoals ik al zei, dat doet ie natuurlijk meteen al ja. Excuses. Maar dit is wat ik er van weet. In tegenstelling tot FRAM filters bijvoorbeeld.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 11
Topics: 4
Lid sinds: May 2006
Orgineel volvo filter houdt de olie in je blok, zodat bij koude start minimale slijtage optreed. Bij niet orgineel filter loopt de olie in je carter terug en maak je als het ware een droge start, eerste 3 seconden geen olie, let maar op je olie lampje bij orgineel filter direct uit bij niet orgineel blijftie altijd even branden.
Foto's schoonheid momenteel drie kleuren, wit grijs en grijs,
om over roest nog maaar niet te spreken...ha ha
maar wie weet een paar fotos van voor en na het spuiten..... en ik ben niet zo handig met digi cameras en zo
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005

exactemundo!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
ok
ik zal der es op letten
en zal eens 2 verschillende filters open snijden
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
ja, gaaf. Maak daar maar foto's van dan.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"