Topics: 16
Goede avond,
ik wil mijn mannetje veilig vervoeren, maar de gordels zijn net niet lang genoeg voor de maxi cosie (en ook niet voor een soortgelijk ander merk)
zijn er oplossingen die al eerder bedacht zijn??? ik heb een 244 uit '79 met gordels die ik het beste kan omschrijven als "die met dubbele haken"
zijn latere of andere types langer misschien?
(op de voostoel past het net, als ik het stoeltje schuin kantel...)
kortom ideeen / oplossingen en dergelijke zijn meer dan welkom
Topics: 10
iso fix monteren?
8555152121 418 1994
5263213001 719 2019
Topics: 38
er bestaan gordel-verlengers.
dat is een sluiting>>stukje gordel>>insteekdeel (dat in de sluiting valt).
ik weet niet of dat ook te krijgen is voor jouw mechanisme maar je kunt het eens rondvragen.
op marktplaats staan ze wel eens.
Topics: 82
Anders zelf eentje fabrieken van een heupgordel, 'mannetje' en 'vrouwtje' aan ÃÂÃÂn stuk riem laten stikken bij de schoenmaker.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 38
HA HA ;D grappig dat je dat zegt, ik wilde het ook typen maar heb het maar achterwege gelaten om niet het hele "veiligheidsteam" op de kast te jagen.
Maar het idee is heel goed, ik denk ook dat de TS wel snapt dat het stevig moet worden, anders had hij nooit deze vraag gesteld.
Als alternatief kan je misschien ook iets samenstellen met gordelmateriaal á la heupgordel.
Die hebben een soort borging door de gordel op een bepaald patroon door een gesp te halen, als je dat 2-zijdig lukt ben je ook spekkoper..
Ik had in m'n eigen auto ook een DHZ-verlenger die eenschoenmaker heeft gestikt.
Topics: 82
Ja ik zit vol goeie ideeën. Mijn eigen Maxi Cosi zit vast met een zelfgemaakte heupgordel, ÃÂÃÂn kant 'officieel' en het andere uiteinde door een oog gehaald en met twee bouten en stalen strips op elkaar geklemd. Onwrikbaar. Laatst zelfs door de APK gekomen!
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
kijk dit zijn wel goede ideeen!
Ik ga eens kijken naar heupgordel dhz verhaal en eens zien of dit sterk en veilig genoeg is, denk het wel, ga
er eens met mijn eigen gewicht aan hangen
Dank voor de reacties!
Topics: 107
Is het niet het makkelijkst om gewoon een driepuntsgordel +gordelvanger van het jonger type erin te zetten?
zijn die langer? dan doe ik veeeel liever dat.
Topics: 17
ik dacht van een ander topic (dezelfde discussie is eerder gevoerd onder algemene onderwerpen) te hebben onthouden dat je makkelijker een voorgordel achterin kan plaatsen. Zelfde bevestigingspunten, maar langere gordel. Zit met hetzelfde probleem, ik zet 'm nu voorlopig voorin.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...