Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
batterij verkeerd gepoold
#1
ben aan het twijfelen om een volvo 940 740 met V6 motor te kopen, de huidige eigenaar heeft echter de batterij eens verkeerd aangesloten en nu start hij niet meer...
iemand een idee wat er allemaal beschadigd kan zijn?
Antwoord
#2
Een 940 is er nooit geweest met V6, je hebt wel de 960 maar dat is met een Lijn-6 motor.
740 met V6 = 760.
Dat even ter opheldering Wink

Als het een 760 met een B280E motor is met LH2.2 (injectie) dan zou het goed kunnen zijn dat de ECU kapot is gegaan.


Antwoord
#3
op de achterklep stond 940 maar dat was hij volgens de eigenaar niet, wat voor motor is dat die V motor, een eigen volvo motor ?

het kontact zal niet opgestaan hebben, toen hij de batterij (verkeerd) aankoppelde begon het al onmiddelijk te roken....

heb nog niet getest of de starter nog rondgaat.

grtz ziggy
Antwoord
#4
De B280E motoren zijn volgens mij een ontwikkeling van Volvo en Peugeot.

Volgens mij werden deze motoren(B280E) alleen maar in de Volvo 760 gebruikt.
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Antwoord
#5
ZwerverRoodbaard schreef:De B280E motoren zijn volgens mij een ontwikkeling van Volvo en Peugeot.

Volgens mij werden deze motoren(B280E) alleen maar in de Volvo 760 gebruikt.
Ik heb vroeger een 264 gehad, daar zat hij ook in. Niet direct een toonbeeld van zuinigheid.
Antwoord
#6


[/quote]Ik heb vroeger een 264 gehad, daar zat hij ook in. Niet direct een toonbeeld van zuinigheid.
[/quote]

De mensen die vroeger zo'n auto nieuw konden betalen keken niet op een liter benzine meer of minder Big Grin
Antwoord
#7
Ik heb vroeger een 264 gehad, daar zat hij ook in. Niet direct een toonbeeld van zuinigheid.
[/quote]

De mensen die vroeger zo'n auto nieuw konden betalen keken niet op een liter benzine meer of minder Big Grin
[/quote]Ik heb hem indertijd gekocht toen hij 7 jaar oud was. Voor bijna niets want toen al werd de 264 reeds als zuipmonster bekeken.
Voor de rest was het wel een echte droomwagen met toen reeds opties die nu nog bij vele auto's niet standaard zijn.
Antwoord
#8
wat begon er te roken?
ik kan me voorstellen dat als het contact uitstond de schade nog beperkt gebleven kan zijn.
helaas zit de dynamo/spanningsregelaar rechtstreeks op de pluspool en is er kans dat deze verbrand is.
met een beetje mazzel schroef je de spanningsregelaar er af terwijl de dynamo gewoon op de auto kan blijven zitten.
ga naar de plaatselijke auto-elektraspecialist die starters en dynamo's reviseert en haal zo'n regelaar die je er dan weer opschroeft.
bij het er op schroeven even goed opletten dat de borstels correct op de collector komen en het veercontact goed op de spanningsreg. komt te liggen.

verder kan ik mij zo snel geen schade bedenken....
Antwoord
#9
Dacht ook aan de diodebrug van de spanningregelaar.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#10
ga hem ÃÂÃÂn van de dagen eens nader bekijken, alvast bedankt voor de goede raad !
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Steeds weer een platte batterij Sjarzebuzze 3 3.617 19 January 2017, 00:24
Laatste bericht: jos245
  Verlichting 240 schakelt verkeerd JansenWouter 9 7.819 1 July 2011, 12:38
Laatste bericht: Hanslanz
  batterij vastzetten vraagje ? Karinsky 3 3.113 20 November 2009, 23:06
Laatste bericht: Volvodiesel
  controle lampje batterij bertvolvo 14 9.536 11 February 2006, 22:49
Laatste bericht: klaas

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)