Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Voorstellen en antenne troubles
Hoi allen,

Ik lees al enige tijd mee op het forum maar heb dan nu een concrete vraag die ik wil stellen.
Ik maak meteen van de gelegenheid gebruik om mezelf voor te stellen:

Mijn naam is Tomas en ben woonachtig in Rotterdam. Sinds meer dan 4 jaar bezitter van een Volvo 240 uit '92.
Aan de auto mankeert een aantal kleine dingen en omdat ik niet de handigste harrie ben heb ik die kleine klusjes steeds voor me uit geschoven.
Nu is het toch tijd geworden om ze op te pakken, hopelijk met jullie hulp.

Eerste klus: de antenne is een tijdje terug afgebroken, zodanig dat ik op zoek ben naar een nieuw exemplaar.
Nou ondervind ik nogal wat moeite met het vinden van het juiste exemplaar. De omschrijving "antenne voor volvo 240" is blijkbaar multi interpreteerbaar!

Ik heb inmiddels 2 exemplaren in bezit (foto's in de link) maar geen van 2'en blijk ik te kunnen installeren.
Verder heb ik 2 foto's bijgevoegd van de plek waar de antenne ooit zat... er zit dus een gat in het zijpaneel waar ooit de antenne voor de radio zat. Op het dak zat een antenne met een ander doel, daarvan weet ik dus niet waar de aansluiting precies uitkomt.

Op deze manier hoop ik op tips/trucs om aan een antenne te komen die ik kan plaatsen, danwel met 1 van de 2 aanwezige exemplaren alsnog uit de voeten te kunnen.!

Alvast bedankt voor uw reactie!!

Groeten,
Tomas

http://picasaweb.google.nl/lh/sredir?una...feat=email
Antwoord
De foto's zijn niet echt duidelijk maar ik vermoed dat die ene antenne een voorschermantenne is.Daar kun je dus weinig mee doen.
De losse spriet op de andere foto is waarschijnlijk van de achterantenne op het LA scherm.
Ik weet niet hoe ver je achterantenne is afgebroken maar als er nog een moer met een stukje draadeind uitsteekt, dan kun je de spriet die je hebt daar op schroeven.

De dakantenne midden op het dak van je auto is denk ik van een oude carkit of zo geweest.
Antwoord
Meer Volvo 240's! Mooi.

Er mankeert nog wat aan je inkoopbeleid, de ene is maar de helft van een antenne en de andere is een (mooie) antenne voor in het voorscherm van een Volvo 140 o.i.d.
Ga naar de sloop en zoek een antenne voor een 240 estate van modeljaar 1990 en jonger, deze hebben ook de 'platte' achterruit.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
hey tomas;

ik zoek nog zo een zwarte spriet zoals op de eerste foto. Als je hem niet meer nodig hebt, wil ik hem wel voor een prijsje van je overnemen.

8)
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Strip onder achterklep en antenne Joepie 1 2.476 12 December 2017, 23:05
Laatste bericht: UraniumFever
  even voorstellen en denkelijk domme vraag LeonW 22 10.064 5 December 2009, 18:38
Laatste bericht: aRjen.T

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: