Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Iemand ervaring met ledlampjes

Ik zag net een plaatje van een mooi verlicht dashboard in ik denk een 740. Nu vroeg ik me het volgende af.

In de 240 zijn de lampjes in de extra meters en het de gewone meters nogal zwak. Heeft iemand ervaring met bijvoorbeeld ledlampjes of andere modificaties zodat als het donker is we ook kunnen genieten van mooi verlicht dashboard. ;D

Sander
245 USA 1982&nbsp; + <br />Eend uit 1982
Antwoord
Bestellen bij; http://www.superbrightleds.com

74-XHP Extra meters in Dashboard (passen in bestaande houder, plug-and-play) 5 stuks WIT
B8.5D-x Dashboard Cluster (passen direct in cluster, let op lampjes gepolariseerd) kleur WIT
WLED-WHP Dashboard verlichting (passen direct in de houder, plug-and-play) 2 stuks WIT

Met dank aan Volvia245
Ik heb nog niet gecontroleerd of de zaak nog bestaat en de lampjes nog geleverd worden.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
Thanks gaan eens kijken of het werkt
sander
245 USA 1982&nbsp; + <br />Eend uit 1982
Antwoord
hoi, vertel ajb tzt hoe het je vergaan is. ik heb er evt ook wel belangstelling voor.
dat de lampjes zwak branden is niet zo erg maar de meters zijn niet allemaal even
sterk verlicht: er zit verschil in. dat kan de meter zijn maar kan ook aan de
steeklampjes liggen denk ik.
Antwoord
Stinky schreef:hoi, vertel ajb tzt hoe het je vergaan is. ik heb er evt ook wel belangstelling voor.
dat de lampjes zwak branden is niet zo erg maar de meters zijn niet allemaal even
sterk verlicht: er zit verschil in. dat kan de meter zijn maar kan ook aan de
steeklampjes liggen denk ik.
IK had hetzelfde probleem. Ik heb ze dan ineens allemaal tegelijk vervangen en dat geeft toch wel een beter resultaat. Waarschijnlijk verliezen de lampjes met ouder te worden kracht. (net zoals wij Smile )
Antwoord
Ik heb in mijn GLT dashboard en andere verlichting de insteeklampjes vervangen door 6000K led, gewoon de weerstand er kort op solderen...

Alleen de OD lamp zonder relais klapt er elke keer uit...die dus weer voor gloeilamp vervangen...
[img][/img]
Antwoord
Er zijn ook speciale relais voor de knipperlichten, want als je de bestaande gebruikt, denkt hij dat er een lampje kapot is en gaat 2 keer zo snel knipperen :Smile :Smile
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
En welke passen er nu in een oud dashboard (voor 1980)? Of is dat dezelfde set als in de nieuwe dashboards?

Iemand nog tips omtrent de kleur? Ik besef me dat het persoonlijk is. Maar een neutrale kleur wil ik wel behouden maar de UV blacklight lijkt me interessant klinken. Ik hoor graag, Joseph
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  koplampen werken niet. iemand een idee? Stevves 5 5.310 31 August 2015, 11:29
Laatste bericht: Arjan.
  Contactslot repareren, iemand ervaring? Madman 6 4.486 23 April 2015, 20:13
Laatste bericht: Madman
  Iemand ooit cc van 700 /900 serie in 240 gebouwd? skidje 0 1.476 29 March 2013, 08:36
Laatste bericht: skidje
  Help! Geen vonk, iemand een idee? Izz 6 6.565 28 December 2011, 14:16
Laatste bericht: Izz

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)