Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
derde zitrij
Hallo,

Ik wil graag een derde zitrij plaatsen maar vraag me een aantal dingen af.

- kan mijn hondenrek blijven zitten. Ik heb er een met van die klikbeugeltjes tegen de achterbank en opklapbaar.

- zijn de gordels die erbij zitten ook rolgordels

Hartelijk dank
Antwoord
Hondenrek kan niet blijven zitten, anders kan de derde bank niet aan de rugleuning v/d tweede vastgemaakt worden, plus je kunt je hoofd niet kwijt.
opklappen is ook geen optie, want dan zit je wederom met je hoofdruimte.
bedenk wel dat de derde rij in de kreukelzone zit!!
gordels erbij zijn ouderwetse heupgordels, zonder rolmechanisme
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
PP schreef:Hondenrek kan niet blijven zitten, anders kan de derde bank niet aan de rugleuning v/d tweede vastgemaakt worden, plus je kunt je hoofd niet kwijt.

Bij mij staat een waarschuwing dat het honderek er uit moet omdat ze ze het op hun hoofd krijgen (omhoog geklapt)of er in geval van een ongeluk niet bij kunt (naar beneden)

en ze zitten NIET in de kreukelzone. Die is namelijk in de C-stijl
Het dak verfrommelt maar het compartiment blijft heel

hier een sukje over de veiligheid van de tweede bank
http://members.home.nl/haringen/Volvostory_new.htm
(beetje naar beneden scrollen)
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
Antwoord
ok,wist ik niet, maar wil m'n kids daar toch niet graag hebben :o
al heb ik in de 404 ook 3 rijen :o waar zet wel zitten( alleen in de stad)
maar het is het idee, zeker omdat ze achterstevoren zitten bij een Volvo Tongue
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
PP schreef:Hondenrek kan niet blijven zitten, anders kan de derde bank niet aan de rugleuning v/d tweede vastgemaakt worden, plus je kunt je hoofd niet kwijt.

Okay, begrijp ik, maar kunnen de bevestigingen wel blijven zitten? Mijn honderek is heel simpel te verwijderen en terug te plaatsen, maar de bevestigingspunten enz wil ik natuurlijk wel laten zitten. Enig idee?
Antwoord
ja, sterker nog, de sleuven om het hondenrek vast te zetten aan de achterbank heb je ook nodig voor je derde rij, daarom past het ook niet samen Big Grin Big Grin
en hondenrek krijg je er idd erg makkelijk uit, rechtsboven een schroef losdraaien, dan kun je de bevestiging er dmv een ingebouwde veer easy uitkrijgen en er ook weer inzetten( niet wegdoen , hondenrekken zijn duur alsje er eentje wilt hebben, en kosten toch al gauw een 50 euro)
Antwoord
PP schreef:ja, sterker nog, de sleuven om het hondenrek vast te zetten aan de achterbank heb je ook nodig voor je derde rij, daarom past het ook niet samen Big Grin Big Grin
en hondenrek krijg je er idd erg makkelijk uit, rechtsboven een schroef losdraaien, dan kun je de bevestiging er dmv een ingebouwde veer easy uitkrijgen en er ook weer inzetten( niet wegdoen , hondenrekken zijn duur alsje er eentje wilt hebben, en kosten toch al gauw een 50 euro)

Niet wegdoen? Dan begin ik niet eens aan de derde zitrij! Tenzij de beugeltjes voor het hondenrek ook bruikbaar zijn voor de derde zitrij. Maar dan zal wel niet ..
Antwoord
wel( zijn dezelfde ) Big Grin Big Grin maar je hebt ze dus "dubbel"nodig,zowel voor rek als bank, en ze zijn er niet "dubbel" Sad
Antwoord
heb trouwens nog wel een stel liggen, evenals een derde bankje, en een hondenrek Big Grin
Antwoord
PP schreef:wel( zijn dezelfde ) Big Grin Big Grin maar je hebt ze dus "dubbel"nodig,zowel voor rek als bank, en ze zijn er niet "dubbel" Sad

Okay, voor alle duidelijkheid, als het rek eruit is (zo gebeurd) dan kan de bank klikken in dezelfde steunen als voor het rek?

Dat moet ik hebben!
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Derde bankje: verschillen 1974-1977 vs 1978-> BartJu 4 4.445 21 November 2016, 22:10
Laatste bericht: BartJu
  Derde gordel achterbank Bazis 11 7.663 9 May 2011, 23:28
Laatste bericht: Gandalf
  Montage derde bankje - HELP Boet 12 10.569 22 February 2010, 21:36
Laatste bericht: Boet
  Montage instructie derde bankje a.borgonjen 3 3.221 11 October 2009, 12:26
Laatste bericht: a.borgonjen
  Derde bankje Marc1970 2 2.314 8 July 2009, 12:31
Laatste bericht: Marc1970
  Schroefbusjes voor bevestiging derde bankje in laadvloerdeel mheij 6 5.004 21 February 2009, 20:02
Laatste bericht: mheij
  Derde bankje en lpg g3 installatie VJ1980 2 3.615 19 October 2007, 10:04
Laatste bericht: VJ1980
  sierstrippen derde ruit 245 hellohaas 6 3.619 25 August 2007, 14:02
Laatste bericht: Peter Timmer
  derde zitrij herkeuring? V121 14 7.354 30 January 2007, 15:16
Laatste bericht: V121
  derde zitrij monteren V121 3 2.892 22 January 2007, 10:04
Laatste bericht: V121

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)