10 April 2009, 20:27
Ik heb een Volvo 244 turbo sinds kort en..
Vandaag wou ik mijn ruilalternator instaleren (bij de oude gaf een B+ diode door en mijn batterij lekte leeg), ik had dus mij motorkap open en zag dat het koelwater weer leeg stond.. nu zonder alternator kon ik lekker neuzen onder de waterpomp op zoek naar de lek.. het bleek een van de (denkik) verluchtingsgaatjes te zijn.. hier word ook over geschreven in het haynes reparatie boek..
het is dus een klein gaatje aan de onderkant waar water uitkomt.. er zal dus waarschijnlijk een dichting kapot zijn rond de as.
nu is mijn vraag: Kan ik zo'n waterpomp zelf reviseren ? of kan ik gewoon het gaatje dichtstoppen met bv een vijsje ?
iemand enige ervaring ?
wat is trouwens zoal de prijs voor een ruil waterpomp ?
thnx
Vandaag wou ik mijn ruilalternator instaleren (bij de oude gaf een B+ diode door en mijn batterij lekte leeg), ik had dus mij motorkap open en zag dat het koelwater weer leeg stond.. nu zonder alternator kon ik lekker neuzen onder de waterpomp op zoek naar de lek.. het bleek een van de (denkik) verluchtingsgaatjes te zijn.. hier word ook over geschreven in het haynes reparatie boek..
het is dus een klein gaatje aan de onderkant waar water uitkomt.. er zal dus waarschijnlijk een dichting kapot zijn rond de as.
nu is mijn vraag: Kan ik zo'n waterpomp zelf reviseren ? of kan ik gewoon het gaatje dichtstoppen met bv een vijsje ?
iemand enige ervaring ?
wat is trouwens zoal de prijs voor een ruil waterpomp ?
thnx