11 March 2009, 09:39
Laat ik maar eens wat posten over mijn 940 estate die ik sinds juni 2008 bezit.
Aanleidng is eigenlijk de post van Dennis in de dieselgoep over een nare aankoop ervaring.
Het kan namelijk ook anders: Ik heb vorig jaar een 940 estate gekocht met 312000km op de teller (LPG) uit 1991. Dit is nog de versie met 2 rolgordel en een heupgordel in het midden op de achterbank en zonder 3e remlicht.
Gekocht bij een algemeen handelaar met Volvo voorkeur in het noorden, te Foxhol. Dat kostte 1600 euro, met jaar nieuwe apk, spuiten etc. van achterspatbord vanwege roest bij lpg vulnippel en 3 maand garantie(!). Ook konden er diverse kleine zaken nog worden opgelost voor de aankoop. En dat waar men niet aan toe kwam is na de aankoop alsnog gedaan (oa kortsluiting is stoelverwarming - bijna een dag werk geweest). Het nog immer niet werkende schuifdak wordt volgende week gerepareerd. Alles is nog service/garanties. (Ik woon/werk niet in het noorden en dat vergroot doorlooptijden van de klusjes).
Als dat ook OK is, ben ik zeer tevreden, want de wagen zelf is gewoon goed.
Tot nu toe heb ik naast brandstof alleen een setje gebruikte winterbanden op velg gekocht (via dit forum). De remblokken voor vervangen en een beurtje gedaan. Huidige stand is 327000km.
Wat er aan zit te komen: voorwielophanging - rubbers en fuseekogels, want de voorbanden sluiten schuin af aan de binnenzijde. Ook is er een beetje speling waarneembaar. Kortom, niet ernstigs voor een wagen van die leeftijd en km stand.
Aanleidng is eigenlijk de post van Dennis in de dieselgoep over een nare aankoop ervaring.
Het kan namelijk ook anders: Ik heb vorig jaar een 940 estate gekocht met 312000km op de teller (LPG) uit 1991. Dit is nog de versie met 2 rolgordel en een heupgordel in het midden op de achterbank en zonder 3e remlicht.
Gekocht bij een algemeen handelaar met Volvo voorkeur in het noorden, te Foxhol. Dat kostte 1600 euro, met jaar nieuwe apk, spuiten etc. van achterspatbord vanwege roest bij lpg vulnippel en 3 maand garantie(!). Ook konden er diverse kleine zaken nog worden opgelost voor de aankoop. En dat waar men niet aan toe kwam is na de aankoop alsnog gedaan (oa kortsluiting is stoelverwarming - bijna een dag werk geweest). Het nog immer niet werkende schuifdak wordt volgende week gerepareerd. Alles is nog service/garanties. (Ik woon/werk niet in het noorden en dat vergroot doorlooptijden van de klusjes).
Als dat ook OK is, ben ik zeer tevreden, want de wagen zelf is gewoon goed.
Tot nu toe heb ik naast brandstof alleen een setje gebruikte winterbanden op velg gekocht (via dit forum). De remblokken voor vervangen en een beurtje gedaan. Huidige stand is 327000km.
Wat er aan zit te komen: voorwielophanging - rubbers en fuseekogels, want de voorbanden sluiten schuin af aan de binnenzijde. Ook is er een beetje speling waarneembaar. Kortom, niet ernstigs voor een wagen van die leeftijd en km stand.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo