Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mistlichten polijsten, iemand tips&trics voor me?
Zoals de topictitel al luidt: Ik wil mijn mistlichtglazen gaan polijsten, er zijn diverse manieren om dat te doen maar heeft iemand ervaring of tips?

Dit ziet er ook niet echt uit..:
[Afbeelding: PB170276.jpg]

Bedankt alvast!
Auk - MY94 Volvo 480 S-Line -- MY95  Volvo 480 GT-Line USA-Spec.  [Afbeelding: volvoforlifeblackjpgklein.jpg]
Antwoord
Kun je plastic uberhaupt polijsten, want dat is toch geen glas?! :-\
Antwoord
PB240 schreef:Kun je plastic uberhaupt polijsten, want dat is toch geen glas?! :-\

Kan wel, je hebt er speciale middeltjes voor (bij de automaterialenzaak??)
Ik heb ook wel eens gelezen dat je met koperpoets of iets dergelijks resultaat kunt hebben, maar dat weet ik niet meer precies.
Tip is om het altijd op een klein hoekje uit te proberen ofzo, voordat je alles om zeep helpt.

Ik zou op zoek gaan naar een officieel middeltje.
760 | Groen | Snel
Antwoord
Polijsten van plastic kan alleen met de hand en heel veel geduld. :-X
Zodra je een polijstschijf gebruikt wordt het heet en smelt het plastic. :'(
Tenzij je een machine hebt met variabel toerental, dan kun je lekker gaan uitzoeken hoe hard je kunt zonder dat het smelt. :Smile :Smile
Als het smelt wordt het melkglas. :'( :'( :'(
Ik zou bijv. op de sloop gaan zoekennieuwe glazen/plastics, kost aanzienlijk minder tijd, moeite en vermoedelijk helemaal niet zoveel geld. ;D
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
Klinkt misschien gek, maar probeer het eens met tandpasta.
Hiermee "polijste" ik ook steeds de kunststof achterruit van onze 306 Cabrio mee.
Had een sterk ontvettende werking en krasjes verdwenen er ook mee.
Flinke dot erop en wrijven.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
Er is ook een middel te koop voor schermpjes van mobieltjes enz. Dat werkt goed. Soms ook in de automaterialen zaak te vinden, maar zeker bij de mobielshop

Ook een goede tip voor de extra meters in het dashboard en de kilometertelletrbak Wink als nieuw

http://www.polijstservice.nl/Displex.htm

Maar wel geduld hebben maar dat word beloond.

zo werkt het :
Het probleem:
Displays van mobiele telefoons zijn krasgevoelig en worden daardoor onooglijk. Er zijn maar een paar fabrikanten die reservedisplays aanbieden en dan is het verwisselen meestal zeer ingewikkeld.
De oplossing:
DISPLEX heeft een eenvoudige oplossing voor dit wijdverbreide probleem. Met deze nieuwe speciale polish hebben de consumenten voor de eerste keer zelf de mogelijkheid om de krassen in het display snel en goedkoop te verwijderen.
De gebruiksaanwijzing:
Doe wat DISPLEX op het display. Met een schone zachte katoenen doek de krassen 2-3 minuten onder grote druk polijsten. Bij diepe krassen de behandeling meerdere keren herhalen. Daarna de resten verwijderen. Attentie: Niet op gelakte oppervlakken polijsten, maar uitsluitend het doorzichtige gedeelte van het display-glas bewerken. Een tube van 5 g is voldoende voor ca. 8-10 behandelingen.
De werking:
Het kunststof glas wordt een beetje opgelost en met zeer fijne deeltjes geslepen. De kanten van de kras worden afgerond en de kras wordt met het eigen materiaal van het glas opgevuld.
De prijs:
Adviesprijs (inclusief btw) (€ 4,99
245 USA 1982&nbsp; + <br />Eend uit 1982
Antwoord
Gewoom cleanen met Commandant.
Werkt ook goed met CD-tjes waar een kras op zit...

Een kennis van me heeft het windscherm van z'n Goldwing ook gecleand .
Werd als nieuw.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
klopt is ook een optie, alleen zit in dat andere spul een weekmaker geloof ik, maar poetsen, poetsen en poetsen dat werkt
245 USA 1982&nbsp; + <br />Eend uit 1982
Antwoord
Als je het maar met de hand of een heel heel laag toerental doet. ;D ;D ;D
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
Het is geen plastic maar glas.

Auk - MY94 Volvo 480 S-Line -- MY95&nbsp; Volvo 480 GT-Line USA-Spec.  [Afbeelding: volvoforlifeblackjpgklein.jpg]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  LPG trekhaak voor dikke of dunne bumpers: verschillen? BartJu 0 567 26 March 2024, 23:39
Laatste bericht: BartJu
  middenarmsteun van achter naar voor? Gerben 2 1.942 3 December 2021, 14:01
Laatste bericht: 245GLE1981
  Welke bouten voor montage trekhaak DanielR 2 1.867 22 November 2021, 22:36
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Deuren 245 1976 vervangen voor nieuwe type 1978> JackRosario 4 3.438 8 May 2021, 09:57
Laatste bericht: Volvia240
  Blokjesgrille voor 1993'er? jos evers 21 17.149 5 March 2020, 15:35
Laatste bericht: Rob
  Tips: hoeken voorruit vervangen 245DL Maarten245DL 2 3.241 20 November 2018, 12:55
Laatste bericht: Marc1970
  Glazen dakraam voor 240 station Barracuda_82 0 2.789 9 May 2016, 08:31
Laatste bericht: Barracuda_82
  Zoek console voor armsteun brun-c 4 4.787 13 March 2016, 22:14
Laatste bericht: henqui
  Tips vervangen sproeiermondje achter DeBroeze 2 3.070 25 December 2015, 21:28
Laatste bericht: DeBroeze
  How to voor bumper er netjes afhalen 240 Polar KennOne 2 3.494 1 December 2015, 17:37
Laatste bericht: KennOne

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)