Berichten: 30
Topics: 7
Lid sinds: Feb 2007
ik vertrouw mijn brandstof druk niet......
dus ik heb een brandstofdruk test setje aangeschaft.
Waar en hoeveel druk moet ik eigenlijk meten?
Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
want???
schokken met gasgeven??
injectors getest?
filters vervangen?
bougies ok?
kabels ok?
verdeelkap??
verse benzine getankt?
tank gefushed?
adjustmet toegevoegd??
CO gemeten?
zou ik allemaal als eerste doen
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Berichten: 30
Topics: 7
Lid sinds: Feb 2007
PP! schreef:want???
schokken met gasgeven?? ook en hoog brandstof gebruik, kan ook aan rijstijl liggen maar 1:6 a 7 lijkt bij best hoog voor lange afstanden
injectors getest? nieuw
filters vervangen? yep
bougies ok? nieuw
kabels ok? nieuw 8mm
verdeelkap?? nieuw
verse benzine getankt? 98
tank gefushed? 20x getankt dus best schoon
adjustmet toegevoegd??nee
CO gemeten? ja, afgesteld op 2.5
zou ik allemaal als eerste doen 
PS volgens bij heb ik geen pomp meer in mijn tank, kan dit ook een probleem veroorzaken?
Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
zomaar een idee, maar is je turbo wel ok??
en je vacuumslangen?
luchtfilter?
pomp hangt onder de linkerkant van de achterbank ( ongeveer)
en qua verbruik: ik rij als ik alleen in A'dam rondtuf net geen 1 op 5 ( 60 liter op 280km :

:

:

)
snelwegen/vakanties ed. kom ik op 300-350 km op een tank :-\ :-\ :-\ :-\
maar ach, heb ook een CX op lpg en LR Defender op Diesel ;D ;D
( en nog wat voitures tussendoor) ;D ;D ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
Als je normaal rijdt en niet teveel door de stad, dan moet 1 op 8 haalbaar zijn. 1 op 9 als je voorzichtig rijdt. Doorrijden en stadsritjes en je zit idd zo op 1 a 6 tot 7.
Ik heb Kaasie de druk laten doormeten: even uit mijn hoofd was de hoofddruk (bij draaiende benzinepomp) zo rond de 5 bar. En dan was er nog eentje die je kon meten, maar ja.... welke ook alweer?
CO 2,5% is vlgs mij ok, dan zou je alleen eigenlijk nog moeten weten wat ie rijdend doet qua mengsel.
In-tank pomp zou ik wel maken, anders heb je vlgs mij kans dat de hoofdpomp het niet redt.
En verder nog:
kleppen gesteld
ontsteking op tijd
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
heb ook 5 bar, en 2.4/2,5 % CO.( moet dus m'n rijstijl zwaar aanpassen ;D ;D)
wist niet dat een '84-er T ook een in-tank pomp had ??? ??? ???
zitten dus eigenlijk 3 fuelpompen in/op?
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Berichten: 30
Topics: 7
Lid sinds: Feb 2007
Ticcie schreef:Als je normaal rijdt en niet teveel door de stad, dan moet 1 op 8 haalbaar zijn. 1 op 9 als je voorzichtig rijdt. Doorrijden en stadsritjes en je zit idd zo op 1 a 6 tot 7.
Ik heb Kaasie de druk laten doormeten: even uit mijn hoofd was de hoofddruk (bij draaiende benzinepomp) zo rond de 5 bar. En dan was er nog eentje die je kon meten, maar ja.... welke ook alweer?
CO 2,5% is vlgs mij ok, dan zou je alleen eigenlijk nog moeten weten wat ie rijdend doet qua mengsel.
In-tank pomp zou ik wel maken, anders heb je vlgs mij kans dat de hoofdpomp het niet redt.
En verder nog:
kleppen gesteld
ontsteking op tijd
Volgens mij was dat de dempdruk, maar waar moet ik die meten?
kleppen heb ik net gesteld, tevens de ontsteking
Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
afstand electrode bougie ok?
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Kan je toch ook goed op het topic van Kaassie zien ?
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...2#msg52172
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 16
Topics: 4
Lid sinds: Mar 2009
weet iemand toevallig of een in-tank pomp uit een 245 in een 244 turbo goed werkt??
groeten erwin