Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vervangen en stellen handremkabel
Zoeken op internet heeft tot niks geleid...
Informatie van volvo 700 vereniging is blijkbaar streng geheim :Smile
En bij temperaturen van -10 lig ik niet graag onder de auto te prutsen...
Dus probeer ik het zo even Wink

De handrem van de 960 doet het niet/niet goed. Volgens het keuringsrapport: parkeerrem: remkrachten onvoldoende doch groter dan 50% van het vereiste minimum
Even voor de duidelijkheid, de auto heeft onafhankelijke ophanging achter dus de handremkabel is ook anders als de 940/740 (had wel stiekem gehoopt dat het zou passen :-\ )

Stelling 1
De kabel is niet gesprongen anders zou hij natuurlijk helemaal niet remmen.
Ik heb de asbak achteraan al verwijderd en zie daar een soort stel bout maar heb deze al links en rechts gedraaid zonder dat er verschil optreedt
Wat doe ik fout of wat kan ik nog proberen/doen?

Stelling 2
De kabel moet vervangen worden. Simpele vraag: hoe doe ik dit??? ;D

Indien we hier de kennis niet hebben (wat me zou verbazen ;D) zou iemand die ook op het forum van de 700 vereniging zit de informatie van daar kunnen kopiëren en per ongeluk hier kunnen posten??? :-*

Mvg Sander
245 GL => B230F  aka De Rooie

Antwoord
Registreren? Er staat een pag. gescand uit het handboek op het forum. Bij het plaatje: "stel de kabel" houdt iemand met een tang een wit plastic ogend onderdeel vast terwijl hij met sleutel 13(?) een moer aandraait.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Citaat:Registreren? Er staat een pag. gescand uit het handboek op het forum. Bij het plaatje: "stel de kabel" houdt iemand met een tang een wit plastic ogend onderdeel vast terwijl hij met sleutel 13(?) een moer aandraait.

Ik wil me er niet graag registreren omdat ik erna toch nooit meer/bijna nooit meer ga komen en vind het dan een beetje vervuiling voor de mods.
Ook moet je er lidgeld betalen na 90 dagen en m'n studenten budget is niet zo heel erg groot (zeker niet met m'n huidige volvo-vloot ;D )

Antwoord
Het is gefixt!
Dus voor 900 serie en V/S90 serie het stellen van de handrem:

- verwijder de asbak van de achterpassagiers
- til de lipjes die nu zichtbaar zijn een klein beetje op en trek het afdek frontje naar je toe
- neem een tang en draai de grote zichtbare bout rechtsom tot de spanning voldoende is op de handrem, je moet dus regelmatig kijken en testen want veel spanning geeft de bout niet

Mvg Sander

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Benzinepomp vervangen Volvo 940. mr cabbage 2 9.609 30 October 2016, 21:39
Laatste bericht: Laurens Zondag

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)