2 December 2008, 23:31
Ik las dit topic op http://www.Problemcar.nl
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=51508#p51508
Citaat:De olieschraapveren zijn genoemd dat is duidelijk.
IK zal jullie een paardenmiddel vertellen dat misschien niet bij iedereen bekend is.
De tegenwoordige smeerolie is perfect, maar toch kan het gebeuren dat auto's met in verhouding zware motoren vastzittende zuigerveren krijgen doordat de hele zaak niet goed op temperatuur komt. (rijomstandigheden)
Jaren geleden een gebruikte Volvo 240 gekocht met onbestemd aantal kilometers achter de kiezen. Motor liep niet lekker, compressie gemeten, een cilinder slecht, en eentje nog slechter. In de bougiegaten remolie (veel) gespoten de motor
met de hand getornd en de hele nacht laten staan.
De volgende dag zonder bougies even op de startmotor rond gedraaid, bougies gemonteerd en gestart. Je wilt niet weten
hoeveel rotzooi er uit de uitlaat komt, (remolie).
Om een lang verhaal kort te maken, alle cilinders kregen na een aantal weken dezelfde normale compressie.
Hierna fluitend tweemaal de afstand van de wereld afgelegd.
P.S. Men doet het wel uit voorzorg bij een draaiende motor,
probeer de motor aan de praat te houden en giet het langzaam het inlaatkanaal in. Doe het s'nachts want je krijgt geheid de brandweer op je dak.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=51508#p51508