Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De wereld rond zonder te tanken.......
starttopic van dit project.

Het kan. Wel een spanzaag en klein bijltje meenemen......

[img width=800 height=599]http://i180.photobucket.com/albums/x229/Dutch-John/Woodgas/IMG_0966-1.jpg[/img]

[img width=800 height=600]http://i180.photobucket.com/albums/x229/Dutch-John/Woodgas/IMG_0978.jpg[/img]

En eerst een klein jaartje knutselen.......
Antwoord
Allemachtig zeg, onwijs knap dat het gelukt is (en nog relatief snel ook, als ik kijk naar een oude post Topic: Back to the old times..... van je.

1 ding is zeker; je zult wel opvallen met zoiets op/aan/achter je auto.

Nogmaals, petje af.

(mijn eerste reactie was trouwens: WTF is this? :o , Photoshop of een geintje? )

[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
dit ken ik, circuleren in mijn familie foto´s van Opa met z´n Oldsmobile die ook een houtvergasser had, in de WO II Wink Wink Wink
mooi werk, ziet er strak uit,mooi RVS, veel werk aan gehad?
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
Knap staaltje werk! Is het ook goedgekeurd?
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Antwoord
heb ik iets vreselijk over het hoofd gezien??
voor mij komt dit SCHITTERENDE project zo ineens uit de lucht vallen.

ik zou heel graag meer wilen weten van dit project ,vertel vertel vertel.........

O wacht even , iets te vroeg geroepen,zie net de link naar eerder topic

Antwoord
Bij de eerste foto schoot ik in de lach.
Maar doorscrollend naar de tweede en derde foto veranderde mijn houding al snel.

Dit is een serieus gedaan project....

respect !!

Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
in ÃÂÃÂn woord; te gek project! In je eerste post was ik nog wat kritisch. Maar ik vind het nu wel wat hebben. Het is misschien niet de estetisch mooiste oplossing, maar qua techniek is het super.

Eigenlijk had dit wel achter je eerste topic over dit project gemogen maar voorruit!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Ik dank jullie voor de bemoedigende complimenten!

@Rob,
Inderdaad schijnen mensen hier in de buurt meer last te hebben van verdraaide nekken. Ergens parkeren is gelijk goed voor een kleine menigte.

@Amazonturbo,
Ik heb alvorens te beginnen, contact gehad met de RDW. Tav houtgas zijn er geen regels. Omdat er aan de motor zelf niets veranderd is, gewoon nog op benzine functioneert en de katalysator gehandhaafd is, blijft de wagen als benzineauto gekentekend. Alleen een stevige opbouw, zonder uitstekende delen is verplicht. Een APK keuring is voldoende en daar kwam de auto met glans doorheen. Met de complimenten van een steekproefcontroleur die niet voor mijn auto kwam, maar daar wel de meeste aandacht voor had. Overigens lijkt de achteras overladen, maar is dat niet. Vóór de vooras zitten de nodige verborgen kilo's in de vorm van de koeler, herverwarmer, filterbox, mixer en extra accu.

Ik had meer problemen met de dienst accijnzen. Zijn wilden mobiele houtvergassing verbieden, omdat er geen mogelijkheid bestond accijns te heffen op hout(gas). Gelukkig zijn ze teruggefloten door een hoge ambtenaar.

@edwin en TheSaint77,

Ik heb het inderdaad serieus opgepakt, om niet direct als een McGyver van de weg geplukt te worden en het project door de hermandad (terecht) te laten beëindigen. Houtvergassing is geen "rocketscience" en een motor loopt zelfs op slecht en teerhoudend gas. De vergassers uit WW2 hebben aldus een zeer slechte naam opgebouwd. Niet voor niets waren deze zwart gelakt. Bij latere particuliere initiatieven spatterde het teer ook lustig in het rond. Dit type vergasser rekent af met de bekende vooroordelen als teerhoudend gas, lange opstarttijden en handbediende mengselregeling. Helaas blijft het een zwaar geheel; je torst een raffinaderij mee. Maar dat is een keuze en de consequentie als je wilt rijden op een ruwe, maar zeer toegankelijke brandstof.

Groet,
DJ
Antwoord
Knap hoor. Ik zou zoiets nooit voor mekaar krijgen om te bedenken en construeren.

Zo'n opbouw lijkt me ook wel iets voor een 240 pick-up. Je kunt dan de ketels op de laadbak monteren .
Antwoord
Schitterend!!

En hoe ver kom je nou op een kuub hout?

Gr ;D
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Binnenkort terugkeer van Lupo zonder 245T Lupo Roffel 6 3.821 12 May 2013, 10:56
Laatste bericht: MartjeB
  Voorstellen - nog zonder Volvo! reiGr 2 2.527 20 October 2012, 14:08
Laatste bericht: reiGr
  Ook ingestapt in de 240 wereld > Volvo 245 GLT oudevolvo 23 10.277 10 May 2010, 19:44
Laatste bericht: M&M

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)