Berichten: 221
Topics: 28
Lid sinds: Aug 2006
Ik heb mijn carb geheel gereviseerd en inmiddels met pakking(die zat er dus niet op) weer terug geplaatst weet iemand hoe ik hem het beste kan afstellen.
Thanks sander
245 USA 1982 + <br />Eend uit 1982
Berichten: 9.892
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Daar is net zo veel aan af te stellen. Naald en sproeier regelen alles. Alleen een stationair stelschroef op het spruitstuk.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 221
Topics: 28
Lid sinds: Aug 2006
en onderop dan dat is de CO schroef toch daar is ook wel wat mee af te stellen, althans als ik daar aan draai gaat de motor hoger of lager lopen.
245 USA 1982 + <br />Eend uit 1982
Berichten: 9.892
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Net zo lang in- of uitdraaien tot het toerental niet verder oploopt. De typische CO schroefstand is 2,5 slag uit.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 221
Topics: 28
Lid sinds: Aug 2006
Dank je Marc daar heb ik wat aan. Dus als volgt te werk gaan CO geheel indraaien met de klok mee en dan 2.5 slag uitdraaien en daarna de stelschroef voor stantionair afstellen op 900 rpm
Thanks
245 USA 1982 + <br />Eend uit 1982
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Even een schupje.
Mijn B230A met Pierburg loopt ook niet helemaal lekker stationair. Als ik het goed begrijp moet de CO stelschroef 2.5 slagen (dus 2,5 keer rond???) gedraaid worden nadat het toerental niet meer verder oploopt. Vervolgens dus de stelschroef op het spruitstuk zo afstellen dat 'ie 900 rpm stationair draait. Correct me if I'm wrong.
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Mja ,dat is het het wel zo'n beetje.
Let wel:dit is een basisafstelling waar je best op kan rijden.
Voor een CO afstelling moet ie toch echt op de meter
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.