Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PRV vraagjes (B27A carburateurmotor)
#31
RonnieDuck schreef:Is de B27A overigens niet simpeler om te toveren naar lpg?

Ik neem aan van wel.
Ik vind het eigenlijk helemaal niet erg dat er een carburateurmotor in ligt omdat LPG inbouw dan makkelijker is.

Het vervelende is alleen dat -zolang ik niet weet wat voor motor het precies is- het bestellen van de juiste onderdelen zoals bougies,luchtfilter etc. een probleem vormt. Bovendien zou ik graag erachter komen welk type carburateur er exact op zit omdat hij misschien uit elkaar moet.

Heb trouwens op het motorblok geen typeplaatje kunnen vinden. Bij de B27A moet toch op het blok wel ergens iets van een nummer ingeslagen zijn? Altans, ik dacht dat men dat bij elk type blok doet.....

Overigens zit er op het spruitstuk een afgetopt gat, dus het spruitstuk zal het originele zijn schat ik.

Zoals Volvo200liefhebber al schreef, denk ik ook dat er een compleet ander blok in zit. En omdat de PRV blokken vnl. in Peugeot en Renault zijn ingebouwd en deze auto uit Frankrijk komt heb ik zo'n vermoeden dat het blok misschien uit ee Peugeot of Renault afkomstig is ....?
Antwoord
#32
Ik gok erop dat het een B27A is, echter maakt dat voor de carburateur niet uit. Op zowel de B27A als de B28A zit de SU-HIF6 carburateur.

Voor bougies schrijft volvo dezelfde voor bij de B27A en B28A:

Bosch H6D onderdeelnr 269464-4 setnr 273541-3

tevens

NGK BP 6 EFS onderdeelnr 1269485-7

elektrode-afstand 0,6-0,7 mm
264 RULES!!!!
Antwoord
#33
RonnieDuck schreef:Ik gok erop dat het een B27A is, echter maakt dat voor de carburateur niet uit. Op zowel de B27A als de B28A zit de SU-HIF6 carburateur.

Voor bougies schrijft volvo dezelfde voor bij de B27A en B28A:

Bosch H6D onderdeelnr 269464-4 setnr 273541-3

tevens

NGK BP 6 EFS onderdeelnr 1269485-7

elektrode-afstand 0,6-0,7 mm

Dat komt heel goed uit dat ze voor de B27A en B28A hetzelfde type voorschrijven Wink


Ik heb overigens op de beide cilinderkoppen nog een nummer aangetroffen: 7940102511 en op de andere kop: 7940102521
Ik weet niet of daar iets uit te herleiden valt....
Antwoord
#34
en ik zou m'n bougies op LPG op 0.4mm zetten
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
#35
PP! schreef:en ik zou m'n bougies op LPG op 0.4mm zetten

Moeten ze op lpg niet juist ruimer staan?
Antwoord
#36
Hij loopt[Afbeelding: yahoonc9.gif][Afbeelding: yahoonc9.gif]


Het probleem was toch de benzinepomp in combinatie met slechte bougies.
Toen ik de benzinepomp los gehaald had en hem probeerde met een slangetje in een fles kwam er geen benzine uit.
Ik heb toen het kapje bovenop losgeschroefd en alles met perslucht doorgeblazen.Daarna gaf ie wel benzine door.Waarschijnlijk bleef een van de klepjes binnenin hangen door een vuiltje.

Vervolgens heb ik de pomp weer terug erop gezet en toen wilde de auto aanslaan maar niet echt.

Toen ik de bougies eruit draaide bleken deze nogal oud te zijn.
Met nieuwe bougies erin was het starten en lopen Smile

De motor loopt overigens mooi. Ik had er tevoren al een goed gevoel over, omdat de motor wat stoffig maar droog eruit zag. Nergens olielekkages en dat soort ongein.

Nog bedankt voor het NGK nummer van de bougies.
Het H6D nummer van Bosch was bij twee automaterialenzaken niet bekend, maar het NGK nummer deed wonderen Big Grin
Antwoord
#37
Kijk,..mooi man!

Weer leven ingeblazen voor een V6. Goed bezig.

Misschien ook nieuwe bougiekabels en rotor/verdeelkap. Mijn bandstof pomp heeft ook al de geest gegeven. Bij Nordicar of scandcar hebben ze goeie nagemaakte van bosch voor niet te veel geld.
264 RULES!!!!
Antwoord
#38
op ebay: Bosch of cheaper
of een imitatie, TAKE YOUR PICK:
kkllliiikkk
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
#39
De kabels en verdelerkap komen later een keer aan de beurt, maar voorlopig richt ik me op het klaarmaken voor de invoer en keuring Smile
Antwoord
#40
Ik las op een ander forum het volgende:

Was den Motor der B27 angeht mußt Du auf die Nockenwellen achten. Die bekommen nämlich gerne einen Schlag, wenn nicht der original Volvo Ölfilter benutzt wird. Der hat im Gegensatz zu anderen Fabrikaten noch ein zusätzliches internes Ventil, welches für konstantere Druckverhältnisse sorgt. Kritische Laufleistung für diesen Bereich sind um die 150.000 km

Zou het versneld verslijten van de nokkenassen zoveel te maken hebben met het niet monteren van originele oliefilters...? :o
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)