Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PRV vraagjes (B27A carburateurmotor)
Als het goed is kom ik binnenkort in het bezit van een Volvo met prv blok.

Ik heb zero ervaring hiermee en heb dus wat -mogelijk domme- vragen:

hoeveel versies zijn er van de 2.7 en 2.8 en zijn dit allemaal injectiemotoren?

Ik heb ergens gelezen dat de 2.7 motoren slecht tegen rijden op lpg kunnen. Is dit waar?
Antwoord
Geen idee hoeveel er gemaakt zijn, geen idee of de 2.7 slecht tegen LPG kan maar ik kan je wel vertellen dat je de eventuele onderdelen NIET bij Volvo of dergelijke moet gaan halen, de PRV-blokken zijn ook gebruikt bij peugeot, renault, citroen en lancia en deze merken gebruiken geen absurde prijzen voor nieuwe onderdelen. Ik heb nu voor een onderdeel een prijsverschil van 55% bij peugeot, het kost hun iets meer zoek werk omdat de artikelnummers niet overeen komen maar het bespaart jou de enige centen.

en wat voor 260 wordt het trouwens?
245 GL => B230F  aka De Rooie

Antwoord
Wat voor een het wordt is nog eventjes een geheim, omdat ik nog niet zeker weet of het uberhaupt doorgaat Wink

Onderdelen bij de dealer halen, daar begin ik zowiezo niet aan ;D

Over dealers gesproken:
ik hoorde trouwens van de week van mijn broer, die met z'n vrouw d'r Beetle langs de VW dealer reed voor een beurt, dat het huidige uurtarief daar nu 102 Euro per uur bedraagt[Afbeelding: bangheadun9.gif]

Op mijn broer z'n vraag of ze uberhaupt nog particuliere klanten voor onderhoud hebben, antwoordde de receptionist dat ze wel plannen hadden om "iets" aan het tarief te doen want het was niet zo druk de laatste tijd ;D
Antwoord
Bedankt Jelmar.
Dus geen carburateurversies begrijp ik.

Iemand die iets weet van de 2.7 in combinatie met lpg?
Antwoord
Pin me er niet op vast.

Ik heb geen ervaring zelf met PRV's (en dus ook niet op gas) ik weet wel dat JoostV6 ermee rondrijd zonder problemen, volgens mij zal de PRV eerder op andere punten aandacht vragen; oa. de waterpomp, en de nokkenassen (en de olievoorziening daarvan). Wink

Maar succes ermee.
Antwoord
B27 en B28 motoren zijn beide gebruik in de 260 serie.

Vanaf MY75 t/m MY80 de B27E met de E voor injectiemotoren.

Vanaf MY76 t/m MY79 heeft volvo ook de B27A gebruik waarbij de A voor carburateur motoren staat. Deze is echter lang niet zoveel gebruikt als de B27E.

De B28 is hetzelfde als de B27 echter ietsjes meer cilinderinhoud. Ook de B28 is geleverd in de A en de E versie. De B28A vanaf MY80 en de B28E vanaf 1981.

Ook voor de B28A geldt, net als voor de B27A, dat deze nauwlijks voorkomt.

Er bestaat van zowel de B27 en als van de B28 ook een F versie. Deze is de injectie uitvoering voor de USA. De B27F is gebruikt van MY1976 t/m MY1979. De B28F vanaf MY1980.

De eerste B27E motoren zijn gebruikt met de bekende 'pan' luchtfilter op het 'spin achtige' inlaat spruitstuk. Afhankelijk van waar de auto op de markt is gekomen zijn rond 1976/1978 de B27E uitgerust met de omgekeerde luchtklep en is de ronde pan verdwenen.

Meer vragen?
264 RULES!!!!
Antwoord
Ik heb mijn post verwijderd, aangezien dat misschien verwarring zou scheppen.

RonnieDuck, bedankt voor deze toevoeging Wink
Antwoord
Hahaha

Dat was ook weer niet de bedoeling hoor! Met z'n allen komen we er wel. Dat is de kracht van het forum toch.

Overigens is de B27E ook in 1 type van de 240 geplaatst. Uit mijn hoofd zeg ik,..de 240 GLT met goude GLT letters. Maar dat kan ik eventueel wel uitzoeken.

Of De B27E voor gas geschikt is,..geen idee. Ik probeer nog steeds uit te zoeken of gelode benzine vereist is!!
264 RULES!!!!
Antwoord
RonnieDuck schreef:B27 en B28 motoren zijn beide gebruik in de 260 serie.

Vanaf MY75 t/m MY80 de B27E met de E voor injectiemotoren.

Vanaf MY76 t/m MY79 heeft volvo ook de B27A gebruik waarbij de A voor carburateur motoren staat. Deze is echter lang niet zoveel gebruikt als de B27E.

De B28 is hetzelfde als de B27 echter ietsjes meer cilinderinhoud. Ook de B28 is geleverd in de A en de E versie. De B28A vanaf MY80 en de B28E vanaf 1981.

Ook voor de B28A geldt, net als voor de B27A, dat deze nauwlijks voorkomt.

Er bestaat van zowel de B27 en als van de B28 ook een F versie. Deze is de injectie uitvoering voor de USA. De B27F is gebruikt van MY1976 t/m MY1979. De B28F vanaf MY1980.

De eerste B27E motoren zijn gebruikt met de bekende 'pan' luchtfilter op het 'spin achtige' inlaat spruitstuk. Afhankelijk van waar de auto op de markt is gekomen zijn rond 1976/1978 de B27E uitgerust met de omgekeerde luchtklep en is de ronde pan verdwenen.

Meer vragen?

Da's erg duidelijk.
Weet je iets over de geschiktheid van lpg voor deze motoren?
Antwoord
Ik ben niet zo erg thuis in LPG. Volgens mij zijn er genoeg die op LPG rijden. Volgens mij valt het wel mee. Je moet gewoon met een goede frisse basis beginnen en er dus voor zorgen dat de motor tiptop is voordat je er gas in gaat plaatsen. Netjes de onsteking afstellen, en waar nodig vervangen.

Nogmaals, ik weet nog steeds niet of ik gelode benzine moet tanken. Lood werd voor de klepzetting toegevoegd,..zodat deze wat harder werd. Als er lood bij hoort in de eerste B27's dan lijkt LPG mij zeker niet geschikt.
Ik denk dat de carburateur wat simpeler om te bouwen is,..maar die vind je weer niet zo snel. Te meer dat het injectiesysteem een CI-injectie is. (Continu Inspuiting)

Ik weet het niet. Vraag de gasrijders hier eens.

http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=1562.0
264 RULES!!!!
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)