Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuwe Turbo 'gewonnen'!
#1
Vandaag een ebay turbo gekocht!
Helemaal nieuwe Garrett inclusief wastegate, drukdoos en pakkingen. En waterkoeling! Voor 331 euro (inclusief verzendkosten). Nu de invoerbelasting nog maar al met al toch een goede aankoop denk ik.

"Up for auction is this Fantastic looking Brand New GARRETT turbocharger Complete with the swing valve and wastegate actuator. This turbocharger is in perfect NEW condition and has never been installed (removed from original packaging for photos only). It features a very efficient T-3 45 trim compressor section & a .63 A/R exhaust housing with a 68 trim stage 1 turbine wheel. ( CAPABLE of SUPPORTING 300 H.P.) The part number is 465115-3 and model # TBO-368. These units original applications include the VOLVO 200, 240 and GLT from 81 to 87 but could be used on other applications as well. If you have had a turbo failure and need a replacement, are building or restoring your hot rod don’t let this go by. These special units like this are almost impossible to find and are very expensive, ( THIS GARRETT unit in this size category sell for $972.00 ) ( This is not a cheep knock-off from china ). The T-3 style exhaust housing bolt patern like this are the most desirable to use on many applications."

Kan iemand mij uitleg geven over de maat van het uitlaathuis 63 A/R?
Ik heb nu nog de waterslangen nodig. Weet iemand hoe ik daar aan kan komen?
Oh ja ... en een goed spruitstuk natuurlijk :-)
Oh ja en een IC niet te vergeten!

[Afbeelding: 12eb1nj7fu8.jpg]
[Afbeelding: 14b51pe5.jpg]
[Afbeelding: 154b1lc5.jpg]
[Afbeelding: 13801fn4.jpg]
[Afbeelding: 14191qo5.jpg]
[Afbeelding: aa201dk6.jpg]

Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#2
Gefeliciteerd Hendrik, ik zou je bezoek aan Texel maar vervroegen en Kaasie's hulp vragen.
Vraag dan gelijk of de Volvolvorit nr. 7 al een beetje op de rails staat. ;D
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
#3
gewoon 'plug & play' toch? ??? ???

Ik denk inderdaad dat ik wel wat advies (lees 'hulp') nodig heb bij het afstellen....

Eerst het spruitstuk maar eens rustig los zien te halen.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#4
Hendrik, geen stress !

Gewoon plug & pray Wink Juiste delen bij elkaar zoeken, en de boel in elkaar schroeven.

Antwoord
#5
ja, dat ken ik, plug & plee ;D ;D ;D ;D
MBC's en turbo's zijn nog niet helemaal mijn ding.
maar al doende leert men..... Wink Wink
nogmaals dank, Jelmar! :-* :-* :-*
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
#6
Plug and pay kan ook altijd nog :-)
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#7
@PP; geen probleem Wink

ik krijg als het goed is voor het weekend de MBC's eindelijk binnen, heb een berichtje gekregen dat ze nu bij de douane liggen...
Antwoord
#8
Wat betreft A/R ;

De A is de diameter van het slakkenhuis en de R is de afstand van het hart van de A tot het hart van het wiel.

plaatje bij het praatje.

[Afbeelding: ar_ratio.jpg]

In jip & janneke taal;

Een turbinehuis met een grotere A/R zal later spoolen, dan een turbinehuis met een kleine A/R ratio.
Maar een turbinehuis met grotere a/r zal wel hoger in de toeren door kunnen gaan.
Dit geld ook voor het compressor huis, dus per motor zul je een mooie combinatie uit moeten zoeken wil je er het meeste uithalen.
Ook helpt een flowmap je heel erg bij het uitzoeken van de juiste turbo.

(even heel zwart/wit, speciaal voor volvo t3's)
Wil je snel druk ? dan zoek je naar een .48 T3 Turbinehuis
Wil je lekker lang doortrekken ? dan ga je op zoek naar een .63 Turbinehuis.

Wel moet ik je op 1 puntje teleurstellen hendrik, die turbo gaat jou bij lange na geen 300PK geven.
Antwoord
#9
Gaat goed daar hendrik , je zit niet stil .

Zal straks wel wat verschil geven .
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
#10
Maar lekker doortrekken gaat wel lukken dus :-)
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Backfire 240 Turbo Richard245 3 2.863 9 June 2021, 00:05
Laatste bericht: Volvo240
  Turbo voor B19 et bert240turbo 2 2.813 28 March 2020, 09:42
Laatste bericht: Dopski
  245 turbo, leuk of problematisch? Hanzi 2 3.353 24 July 2019, 10:42
Laatste bericht: marc-f
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 4.540 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 3 6.129 8 October 2015, 20:52
Laatste bericht: ronuh
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 5.888 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  Verschillen in 245 turbo's mikus 4 7.887 15 June 2015, 09:56
Laatste bericht: ruuds70
  240 gl turbo opbouwen? Royall 10 16.766 15 May 2015, 12:51
Laatste bericht: A_A
  Turbo vinden (Volvo s40 D1.9, 2001) Foxhill 1 11.868 6 November 2014, 15:21
Laatste bericht: Marc1970
  Turbo B21ET vervangen vraagje Karinsky 34 77.313 9 July 2014, 22:22
Laatste bericht: Karinsky

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)