Met een paar weekjes is het weer APK-time.
Reflectoren van mijn 245 zien er aan de onderkant aardig zwart uit.
De andere kanten zien er nog behoorlijk "reflecterend" uit.
Zouden die niet of nauwelijks meer reflecterende onderkanten voor de keuring een probleem kunnen zijn?
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
gewoon vervangen Abel, en liefst met originele, maakt erg veel verschil.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
Kan afkeur zijn. Probeer ze niet te reinigen, hooguit met een droog keukenpapiertje voorzichtig opwrijven. De "chroom"laag is extreem dun en wrijf je zo er af.
Trucje is een spuitbusje chroomlak halen en een laagje nevelen op de onderkant. Daar red je het meeste wel mee. Neemt niet weg dat als de lichtopbrengst te laag is je beter voor nieuwe exemplaren kunt uitkijken. Je zult dat ook zeker merken tijdens rijden in het donker.
Gr
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
ok, ik begrijp dat ik beter maar kan vervangen.
Scantech is wel wat goedkoper dan original maar geeft een zichtbaar minder goed lichtbeeld?
Berichten: 3.256
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
ScantechNr = 10.2380, O/E ref = 1372380
1 reflector kost bij Nordicar al â¬66,64
Koplampreflector
Daar heb je bij FCP een komplete koplamp voor (glas, reflector, bevestigingsplaat).
Bij Scandacr trouwens wel goedkoper (â¬29,75 ex.)
Check
dan maar even naar de sloop denk ik zo.
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
abel doornbos schreef:Met een paar weekjes is het weer APK-time.
Reflectoren van mijn 245 zien er aan de onderkant aardig zwart uit.
De andere kanten zien er nog behoorlijk "reflecterend" uit.
Zouden die niet of nauwelijks meer reflecterende onderkanten voor de keuring een probleem kunnen zijn?
Als de reflector in het onderste gedeelte geroest of verweerd is, dan is er voor de apk meestal weinig aan de hand.
Als het bovenste deel van de reflector roestig od verweerd is dan is het al gauw afkeur.
Maar het aanzicht wil ook wat natuurlijk
Berichten: 630
Topics: 14
Lid sinds: Jan 2006
Rob schreef:dan maar even naar de sloop denk ik zo.
Ik denk dat je op de sloop, geen resultaat zult boeken voor een paar goede reflectors. Voor een paar goede reflectors kun je beter naar Scandcar gaan of Nordicar. Eer je de reflectors uit een paar slopers hebt gehaald, zijn 9 van de 10 keer de klipjes, die erbij horen, geheel bros. Als je geluk hebt kun je ze er heel uit krijgen, al ga ik toch echt eerder voor een paar goede reflectors, waar alle onderdelen dus wel goed van zijn. Daarbij krijg je ook nog nieuw rubber, dat tussen het koplamphuis komt en de koplampglas, en nieuw bevestigingsmateriaal voor de koplampglas.
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Voor mij is het nog even de vraag of origineel vwb lichtopbrengst nu echt beter is dan de imitatie uitvoering van oa Estateservice...
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
In de US (brickboard) is men het unaniem eens dat alles behalve Volvo crap is, Scamtech inclusief, en waarschijnlijk hebben ze gelijk. Reflectors passen slecht, de stelschroeven draaien rond en het lichtbeeld is minder scherp.
"Replacement parts to fit Volvo" staat er op de catalogus van Scantech, hoe ontwijkend kan je iets formuleren in slechts 5 woorden.
Jammergenoeg is het bij de reflectors niet duidelijk welke Volvo zijn, het staat niet op het ding zelf. Vlgs mij is Cibie de OEM leverancier en het enige acceptabele alternatief. Kost wat maar dan heb je ook wat. Vandaar de sloop optie, voor de originele prijs kan je 4 complete lampen met bruikbare reflectors scoren, en die zijn ws. allemaal OEM.
Stelclipjes kan je per stuk kopen bij Nordicar.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
Vergeet je niet dat Amerikanen vinden dat iets "crap" is of "awesome". een tussenweg lijken ze niet te kennen...
Gr
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter