Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Reflector
Met een paar weekjes is het weer APK-time.
Reflectoren van mijn 245 zien er aan de onderkant aardig zwart uit.
De andere kanten zien er nog behoorlijk "reflecterend" uit.

Zouden die niet of nauwelijks meer reflecterende onderkanten voor de keuring een probleem kunnen zijn?
Antwoord
gewoon vervangen Abel, en liefst met originele, maakt erg veel verschil.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Kan afkeur zijn. Probeer ze niet te reinigen, hooguit met een droog keukenpapiertje voorzichtig opwrijven. De "chroom"laag is extreem dun en wrijf je zo er af.

Trucje is een spuitbusje chroomlak halen en een laagje nevelen op de onderkant. Daar red je het meeste wel mee. Neemt niet weg dat als de lichtopbrengst te laag is je beter voor nieuwe exemplaren kunt uitkijken. Je zult dat ook zeker merken tijdens rijden in het donker.

Gr Wink
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
ok, ik begrijp dat ik beter maar kan vervangen.

Scantech is wel wat goedkoper dan original maar geeft een zichtbaar minder goed lichtbeeld?
Antwoord
ScantechNr = 10.2380, O/E ref = 1372380

1 reflector kost bij Nordicar al €66,64
Koplampreflector

Daar heb je bij FCP een komplete koplamp voor (glas, reflector, bevestigingsplaat).

Bij Scandacr trouwens wel goedkoper (€29,75 ex.) Check

dan maar even naar de sloop denk ik zo.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
abel doornbos schreef:Met een paar weekjes is het weer APK-time.
Reflectoren van mijn 245 zien er aan de onderkant aardig zwart uit.
De andere kanten zien er nog behoorlijk "reflecterend" uit.

Zouden die niet of nauwelijks meer reflecterende onderkanten voor de keuring een probleem kunnen zijn?

Als de reflector in het onderste gedeelte geroest of verweerd is, dan is er voor de apk meestal weinig aan de hand.
Als het bovenste deel van de reflector roestig od verweerd is dan is het al gauw afkeur.

Maar het aanzicht wil ook wat natuurlijk Wink
Antwoord
Rob schreef:dan maar even naar de sloop denk ik zo.

Ik denk dat je op de sloop, geen resultaat zult boeken voor een paar goede reflectors. Voor een paar goede reflectors kun je beter naar Scandcar gaan of Nordicar. Eer je de reflectors uit een paar slopers hebt gehaald, zijn 9 van de 10 keer de klipjes, die erbij horen, geheel bros. Als je geluk hebt kun je ze er heel uit krijgen, al ga ik toch echt eerder voor een paar goede reflectors, waar alle onderdelen dus wel goed van zijn. Daarbij krijg je ook nog nieuw rubber, dat tussen het koplamphuis komt en de koplampglas, en nieuw bevestigingsmateriaal voor de koplampglas.
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Antwoord
Voor mij is het nog even de vraag of origineel vwb lichtopbrengst nu echt beter is dan de imitatie uitvoering van oa Estateservice...
Antwoord
In de US (brickboard) is men het unaniem eens dat alles behalve Volvo crap is, Scamtech inclusief, en waarschijnlijk hebben ze gelijk. Reflectors passen slecht, de stelschroeven draaien rond en het lichtbeeld is minder scherp.

"Replacement parts to fit Volvo" staat er op de catalogus van Scantech, hoe ontwijkend kan je iets formuleren in slechts 5 woorden.

Jammergenoeg is het bij de reflectors niet duidelijk welke Volvo zijn, het staat niet op het ding zelf. Vlgs mij is Cibie de OEM leverancier en het enige acceptabele alternatief. Kost wat maar dan heb je ook wat. Vandaar de sloop optie, voor de originele prijs kan je 4 complete lampen met bruikbare reflectors scoren, en die zijn ws. allemaal OEM.

Stelclipjes kan je per stuk kopen bij Nordicar.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Vergeet je niet dat Amerikanen vinden dat iets "crap" is of "awesome". een tussenweg lijken ze niet te kennen...

Gr Wink
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  reflector koplamp zit aardig los wakka 11 7.241 3 November 2011, 12:11
Laatste bericht: wakka
  reflector vervangen van koplampen huizinga 5 5.829 19 May 2007, 22:37
Laatste bericht: Ticcie

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)