Topics: 4
Na een spoed-post toch effe deftig hallo komen zeggen hierzo:
Heb al met vanalles en nogwat rondgereden, van Volkswagen-bus tot Renault 4 en van Peugeot-slee tot Toyota-4x4 maar dit is m'n eerste Volvo en ik moet zeggen: wauw...
Rijdt als een trein, je zit lekker comfortabel, hoog veiligheidsgevoel, en dan die lekkere achterwielaandrijving... rrrr
Bovendien vond ik de combinatie belastingvrij rijden op lpg ook wel interessant.
Ik heb nog niet zo heel veel ervaring met zelf sleutelen dus ik denk dat ik van tijd tot tijd de raad van ervaren sleutelaars hier op het forum wel kan gebruiken (hopelijk niet te vaak).
Nog een paar plaatjes:
Topics: 9
hartelijk welkom hier, en hoe ben je aan jou volvo gekomen? Na lang zoeken? Wat voor een motor ligt erin? En natuurlijk heel veel plezier van je 244!!
Volvo 240 GLT<br />Volvo 240 VAN (overleden)<br />Volvo 340 met jarratel aandrijving
Topics: 4
M'n vriendin en ik vinden dit allebei al heel lang mooie auto's, en toen we deze zagen staan hebben we niet lang getwijfeld. Er ligt een B20 in, ik heb begrepen dat die ook nog in de amazones heeft gezeten?
Op de planning staat nog de Volvo ook weer goed op benzine laten rijden, omdat er lange tijd enkel mee op gas is gereden is de carburateur aan een paar nieuwe onderdelen toe, het schijnt dat dit voorkomen kan worden met een vacuümslang die de vlotternaald op z'n plek houdt? En dan nog een nieuwe voorzetel of twee, een gordel die weer netjes oprolt.
Enfin je ziet dat er nogal wat "het schijnt" en zo in m'n verhaal voorkomt, we hebben de wagen nog niet zo lang en moeten haar nog een beetje leren kennen zie je.
Topics: 78
Citaat:Heb al met vanalles en nogwat rondgereden, van Volkswagen-bus tot Renault 4 en van Peugeot-slee tot Toyota-4x4
Toyota hilux 4x4 enkelcabine .....
Heb ik ook nog gehad .Verreweg de leukste auto die ik gereden heb. (vloeken in deze kerk )
Moest de deur uit omdat m'n vrouw ineens een dikke buik kreeg.
Rijd nu zo'n suffe gezins V40.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Topics: 8
Verdomme, ik ben zoooooo jaloers. Das een droom van een wagen, stressloos, een eigenzinnig geluid en werkt 100% onthaastend. DOE DIE NOOIT WEG. Beter hebben ze nog steeds niet uitgevonden.
Topics: 78
Zei ik suf??
Ik bedoelde natuurlijk :"jong" ,en "dynamisch " ,"veilig " en.....
laat maar....
Niet meer te redden......
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Topics: 20
Prachtige auto, vergeet niet te sparen voor een 123, wat mij betreft een must-have op de b20 ! De b20 is dezelfde motor als b16/18 en heeft dus ook in de amazon gezeten.
[img][/img]
Topics: 17
Prachtige 240 overigens, heel veel rijplezier ermee.
Citaat:De b20 is dezelfde motor als b16/18 en heeft dus ook in de amazon gezeten.
een B16 heeft een driemaal gelagerde krukas en en een B18/B20 een vijfmaal.
Dat maakt een groot verschil in de sterkte van de B18-B20/blokken.
Van deze B18-B20 is de B18 de sterkste, in de zin van duurzaamheid, niet wat betreft vermogen.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Topics: 256
Leuke auto Huib, ÃÃn van de eersten, wees er zuinig op!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68