Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Droom Volvo gevonden!
Toen ik nog als kind rond rende kochten mijn ouders een nieuwe Volvo 265 DL automaat, wij praten over 1977.
De kleur was champagne metallic met een bruin interieur en het kenteken was 15-RE-35(bestaat allang niet meer helaas :'()
Motor was een B27A(125pk).
Uiteindelijk is de auto eind jaren tachtig kapot naar de sloop gegaan,ik vond het verschrikkelijk. Uiteindelijk heb ik de grille kunnen bewaren,welke als relikwie aan de muur in de schuur hangt,laatst wou iemand hem kopen: NEE dus!

Deze volvo maakte veel indruk op mij en sindsdien heeft het volvovirus mij in zijn greep.
Nu jaren later was mijn wens om ooit weer zo'n 265 te hebben,dit broedde al 15 jaar :-[

September 2006,
Erg laat op de avond struin ik weer eens wat op het net en op een duitse site staat hij ineens:
een Volvo 265 GL automaat uit 1978 voor een zeer redelijke prijs ook nog :Smile
Hij heeft 256 dkm gelopen,harde body in de prachtige kleur Icelandgreen(zilvergroen) metallic(ik vond de naam wel mooi toen ik deze ooit hoorde) alleen de lak is van voor naar achter compleet DOF :-[
Het zwart lederen interieur is de tijd goed doorgekomen,er zit ook een combined unit in maar geen airco helaas(heeft er ook nooit ingezeten) en er zit een afneembare trekhaak(origineel Volvo) onder die is gekeurd voor liefst 1900 kg :o

De volgende morgen direct bellen en een afspraak gemaakt om de volgende dag langs te komen,hij stond in Köln dus dat is maar 2 uur rijden.
De volgende dag na het werk de aanhanger opgehaald en samen met Bram op weg.

In Köln aangekomen blijkt het om een fervent Porsche-verzamelaar te gaan met liefst 20 auto's van dat merk en dus 1 Volvo die boven alle Porsches uittoornt alsof hij wil zeggen "Baas boven Baas".
De man vroeg ons eerst of dit zo'n speciale auto is voor Hollanders,hij was door 8!! andere Hollanders ook gebeld! De meeste bleken bekende Volvo-handelaars te zijn toen hij wat namen riep.
Wij waren dus de eerste die direct kwamen!

De 265 bleek de boodschappenauto van zijn vrouw te zijn geweest die hem enige tijd geleden had verruild voor een Citröen XM break :-X,maar goed dit is onze kans.
De 265 moest nu plaats maken voor een nieuw speeltje: een heuse Rolls-Royce Corniche,jawel een cabrio :o

Er was ook een brug en al snel konden wij de bodem controleren en? Keihard :Smile
De hele auto is prachtig zowel van binnen als buiten en de boekjes zijn er ook nog bij.
De motor,een B27E met 140pk snort lekker en stil :Smile
Wat wil je nog meer? Deze dus ;D
Uiteindelijk konden wij nog redelijk wat van de vraagprijs af pingelen: DEAL! betalen en opladen dat beest Tongue

Het afgelopen jaar heeft hij onder een hoes verstopt bij ons in de schuur gestaan als verborgen schat.
Binnenkort als alles goed gaat wordt hij weer in ere hersteld en krijgt hij een nieuwe jas met sprankelende lak :Smile

Maar goed hier een paar foto's zoals hij nu is 8)
[Afbeelding: Foto-4TNXYHCF.jpg]
[Afbeelding: Foto-NQWXIWUA.jpg]
[Afbeelding: Foto-PNVBMUFH.jpg]

Zie de link voor het volledige album http://www.mijnalbum.nl/Album=NDH88XML
Antwoord
Inderdaad een prachtige wagen met karakter. Geniet er met volle teugen van.
Antwoord
Het is inderdaad een heel knappe wagen.
Zo op de foto's ziet de lak er niet eens zo slecht uit!
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
fan tas tisch.

Das een mooie auto.

Gefeliciteerd ermee. Zo zie je maar. als je iets ziet wat je wil hebben moet je vlot zijn.

Trekhaak van 1900 kg. Komt dat vaker voor en mag je dat er ook volgens kenteken aan hangen?
Ik heb nooit hoger trekgewicht gezien dan 1600
Volvo 240 GL estate B230f&nbsp;&nbsp; '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Antwoord
Misschien wel de mooiste 200 van allemaal, zo'n oude 265. Veel plezier ermee.
Antwoord
erg leuk dat je weer terug bent bij de 265, zeker speciaal met zon achtergrond! Ziet er erg mooi uit, en zon V6 rijd ook lekker, veel koppel en het bromt stukken minder dan de 4 cilinder! ;D
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Het is zeker een mooie auto :Smile anders had ik hem niet gekocht natuurlijk 8)
Van opzij is de auto zeker nog mooi glanzend,het zijn vooral de motorkap en in mindere mate het dak die echt dof zijn.
Om eerlijk te zijn heeft het mij een paar jaar gekost aan geduld voor ik een geschikt exemplaar vond die bovenal betaalbaar was en ja dan moet je direct toeslaan,anders had hij dus waarschijnlijk voor een exotisch bedrag bij ÃÃn van de bekende Volvo-handelaren te koop gestaan.

Vorig jaar hebben Bram en ik de 265 trouwens meegenomen naar de VKB, de plaats in de hal die wij hadden gereserveerd voor een 245 werd vlak daarvoor verkocht,dus voor de lol en om de reacties maar vooral als attractie de 265 mee en er een lekker hoge prijs op gezet waarvan wij wisten dat niemand dat zou betalen.
Opmerkelijk veel reacties gehad maar geen serieuze biedingen(goddank).
Toevallig stond er naast de onze een andere blauwe 265 die geheel gerestaureerd was voor een mega-bedrag,en jawel deze werd verkocht ook.
Alleen jammer dat zijn motor beroerd liep terwijl de onze prachtig zacht zoefend de hal uitreed.

Vanavond heb ik hem na een half jaar stilstand weer eens gestart en gereden. Wat loopt dat toch mooi zo'n V6 :Smile
Direct ook alle stickers van de achterklep verwijderd,ziet er toch weer strakker uit,en ze zitten toch in de weg voor het overspuiten.

Het heeft wel een minder goede kant,mijn hemelblauwe 264 GLE uit '77 zal ik moeten verkopen van de winter :'(
Deze wagen heb ik al 12 jaar.
Maar goed voor mij is het een hobby-auto voor erbij en hoe graag ik ze alle 2 naast elkaar wil houden als broer en zus dat gaat helaas niet.
Op de een of andere manier kan ik mijn geld maar ÃÃn keer uitgeven >Sad

En ja, de 265 heeft bij mij altijd een streepje voor gehad :-*
Antwoord
volvo200liefhebber schreef:Er was ook een brug en al snel konden wij de bodem controleren en? Keihard :Smile

Een keiharde bodem is naar mijn ervaring meer regel dan uitzondering bij de 200 oldtimer modellen, maar gave achterschermranden dus NIET Smile

[Afbeelding: 46246346ns5.jpg]

Het ziet er op de foto inderdaad naar uit dat je iets heel zeldzaams op de kop hebt weten te tikken.

Gefeliciteerd !
Antwoord
Met een harde bodem bedoel ik ook meer dat alle bekende roestplekken voor dit type hard zijn.
Hij heeft wel een paar roestplekken maar geen verrotte plekken en dat scheelt een hoop.
Bij de linker reservewielkast is ooit wel een klein stukje ingelast,maar wel netjes.

Dat maakt deze 265 voor mij leuk,behalve het overspuiten kan ik mij verder gaan concentreren op het perfectioneren van deze wagen.

Zo heeft deze auto wel een combined unit maar geen airco,ja dat was een aparte optie in die tijd.
Inmiddels hebben wij een beugelset en een moderne aircocompressor die er op kan en van een 240 hebben wij een complete airco/c.u. liggen dus er komt ook airco in.

Na lang zoeken is er in de USA een originele cruise control gevonden,dus je raadt het al........

Voor de velgen heb ik inmiddels de luxe dat ik 2 sets lmv's(14") heb liggen, 1 set GLE-velgen zoals ze officieel heten(dus geen Corona's maar de holle 5-spaaks) en een set GT-velgen,overigens ben ik met iemand bezig voor een set 15"Rigel velgen(dat is de velg met een grote alu deksel van de 760 model '85/'87). deze heb ik al eerder onder een 262 zien zitten en dat staat zeer blits.

Ook heb ik een zeldzaam leren sportstuur liggen ,welke officieel als optie voor de 262 werd aangeboden. Er zit ook een kroontje op het stuur.

Nu heb ik ook nog een compleet schuif/kanteldak liggen en zit er aan te denken om die er ook in te zetten, geen Abbabak-model maar wel lekker in de zomer.

Maar bovenal heb ik op het verlanglijstje om een AW-71 automaat met overdrive uit een 760 eronder te schroeven, die ben ik nog aan het zoeken maar heb er geen haast mee.

Wij doen het rustig aan voorlopig en haast moet je al helemaal niet hebben met dit soort projecten maar af komt ie!

Antwoord
Mooie auto en veel succes met je plannen maar dat komt wel goed in onderdelen is voor jou geen probleem.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 39 3.279 24 March 2025, 20:58
Laatste bericht: IVARIO
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 4.019 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 642 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 216.222 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 1.657 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 63.325 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 3.344 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 1.635 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 2.157 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk
Thumbs Up Volvo 245 L '75 (B200 -> B230) Bromtol 22 18.090 23 January 2021, 22:38
Laatste bericht: Bromtol

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)