6 October 2007, 23:15
Hallo iedereen,
Mijn naam is Eugène (22 jaar) en woon in Zuid-Limburg (Merkelbeek). Hier ben ik nieuw, maar al ruim 2 jaar (over)actief op het 850 forum.
Iets meer dan 2 jaar geleden mijn eerste Volvo gekocht. Een bordeaxrode 850 T-5 sedan handbak. Geheel origineel, maar met een hele waslijst aan plannen. Eind augstus was de lijst bijna af maar besloot een vrachtauto een einde te maken aan het project. Ik stond te wachten voor het stoplicht en werd van achter geramd met 60km/h door een 15 tonner :-\ Hier ben ik zelf zonder kleerscheuren van af gekomen maar de auto helaas total loss. Dus opzoek naar een waardige opvolger. Dit is een Zilvere 850 T-5 sedan automaat geworden, waar ik alle tuningsdelen van de rode op heb omgebouwd. Toen alles was omgebouwd heb ik een drijfstang (of 3) kromgeduwd. Dus toen maar ook het blok omgebouwd uit de rode en meteen een handbak conversie gedaan, door een M59 (bak met sper) in te bouwen. Nu is de zilvere zo goed als klaar en blijft mijn daily driver.
Tijdens de ombouw kwam iemand met een 740 GLT ook even een kijkje nemen en laat die auto nou net te koop zijn. Aangezien ruim 330pk meer dan zat is voor een FWD auto moest er toch een RWD voor erbij komen, naast de 850 die dus daily driver is. Een antracietgrijze 740 2.3 16v in zÃÃr goede staat van onderhoud.
Nu ben ik dus voor de 740 ook tuningsplannen aan het maken. Waarvoor ik hier aan het juiste adres ben heb ik gehoord ;D
Voorlopige planning. Er komt een turbo op, maar dat is de laatste prioriteit. Eerst het onderstel aanpakken: Ik heb Apex veren en koni geel dempers besteld evenals IPD swaybars. M90 bak krijg ik ook binnekort. Remmen vallen me heel erg mee voor origineel, maar RVs slangen, betere blokken (maar welke?) en goede vloeistof gaat toch minimaal eraan gebeuren.
Het interieur wordt heel simpel: Dash, middenconsole, deurpanelen en 2 kuipjes.... that's it.
Er zit een (pas gemaakte) werkende R134a airco in die er ook uit gaat (wat wel een beetje zonde is).
de grootste vraag gaat over het diff: Past een dif uit een 240 in een 740? :
Links naar de specs van de 850 en foto's van de 850 en 740 volgen
Mijn naam is Eugène (22 jaar) en woon in Zuid-Limburg (Merkelbeek). Hier ben ik nieuw, maar al ruim 2 jaar (over)actief op het 850 forum.
Iets meer dan 2 jaar geleden mijn eerste Volvo gekocht. Een bordeaxrode 850 T-5 sedan handbak. Geheel origineel, maar met een hele waslijst aan plannen. Eind augstus was de lijst bijna af maar besloot een vrachtauto een einde te maken aan het project. Ik stond te wachten voor het stoplicht en werd van achter geramd met 60km/h door een 15 tonner :-\ Hier ben ik zelf zonder kleerscheuren van af gekomen maar de auto helaas total loss. Dus opzoek naar een waardige opvolger. Dit is een Zilvere 850 T-5 sedan automaat geworden, waar ik alle tuningsdelen van de rode op heb omgebouwd. Toen alles was omgebouwd heb ik een drijfstang (of 3) kromgeduwd. Dus toen maar ook het blok omgebouwd uit de rode en meteen een handbak conversie gedaan, door een M59 (bak met sper) in te bouwen. Nu is de zilvere zo goed als klaar en blijft mijn daily driver.
Tijdens de ombouw kwam iemand met een 740 GLT ook even een kijkje nemen en laat die auto nou net te koop zijn. Aangezien ruim 330pk meer dan zat is voor een FWD auto moest er toch een RWD voor erbij komen, naast de 850 die dus daily driver is. Een antracietgrijze 740 2.3 16v in zÃÃr goede staat van onderhoud.
Nu ben ik dus voor de 740 ook tuningsplannen aan het maken. Waarvoor ik hier aan het juiste adres ben heb ik gehoord ;D
Voorlopige planning. Er komt een turbo op, maar dat is de laatste prioriteit. Eerst het onderstel aanpakken: Ik heb Apex veren en koni geel dempers besteld evenals IPD swaybars. M90 bak krijg ik ook binnekort. Remmen vallen me heel erg mee voor origineel, maar RVs slangen, betere blokken (maar welke?) en goede vloeistof gaat toch minimaal eraan gebeuren.
Het interieur wordt heel simpel: Dash, middenconsole, deurpanelen en 2 kuipjes.... that's it.
Er zit een (pas gemaakte) werkende R134a airco in die er ook uit gaat (wat wel een beetje zonde is).
de grootste vraag gaat over het diff: Past een dif uit een 240 in een 740? :

Links naar de specs van de 850 en foto's van de 850 en 740 volgen
