Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 850 T-5 en Volvo 740 2.3 16v
#1
Hallo iedereen,

Mijn naam is Eugène (22 jaar) en woon in Zuid-Limburg (Merkelbeek). Hier ben ik nieuw, maar al ruim 2 jaar (over)actief op het 850 forum.

Iets meer dan 2 jaar geleden mijn eerste Volvo gekocht. Een bordeaxrode 850 T-5 sedan handbak. Geheel origineel, maar met een hele waslijst aan plannen. Eind augstus was de lijst bijna af maar besloot een vrachtauto een einde te maken aan het project. Ik stond te wachten voor het stoplicht en werd van achter geramd met 60km/h door een 15 tonner :-\ Hier ben ik zelf zonder kleerscheuren van af gekomen maar de auto helaas total loss. Dus opzoek naar een waardige opvolger. Dit is een Zilvere 850 T-5 sedan automaat geworden, waar ik alle tuningsdelen van de rode op heb omgebouwd. Toen alles was omgebouwd heb ik een drijfstang (of 3) kromgeduwd. Dus toen maar ook het blok omgebouwd uit de rode en meteen een handbak conversie gedaan, door een M59 (bak met sper) in te bouwen. Nu is de zilvere zo goed als klaar en blijft mijn daily driver.

Tijdens de ombouw kwam iemand met een 740 GLT ook even een kijkje nemen en laat die auto nou net te koop zijn. Aangezien ruim 330pk meer dan zat is voor een FWD auto moest er toch een RWD voor erbij komen, naast de 850 die dus daily driver is. Een antracietgrijze 740 2.3 16v in zÃÃr goede staat van onderhoud.

Nu ben ik dus voor de 740 ook tuningsplannen aan het maken. Waarvoor ik hier aan het juiste adres ben heb ik gehoord ;D

Voorlopige planning. Er komt een turbo op, maar dat is de laatste prioriteit. Eerst het onderstel aanpakken: Ik heb Apex veren en koni geel dempers besteld evenals IPD swaybars. M90 bak krijg ik ook binnekort. Remmen vallen me heel erg mee voor origineel, maar RVs slangen, betere blokken (maar welke?) en goede vloeistof gaat toch minimaal eraan gebeuren.

Het interieur wordt heel simpel: Dash, middenconsole, deurpanelen en 2 kuipjes.... that's it.

Er zit een (pas gemaakte) werkende R134a airco in die er ook uit gaat (wat wel een beetje zonde is).

de grootste vraag gaat over het diff: Past een dif uit een 240 in een 740? :Smile

Links naar de specs van de 850 en foto's van de 850 en 740 volgen Wink

Antwoord
#2
En weer een bekend gezicht ;D

Welkom hier!


Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
#3
The 740:

[img width=800 height=600]http://www.knoore.com/subdomains/eugene/images/28092007141.jpg[/img]

[img width=800 height=600]http://www.knoore.com/subdomains/eugene/images/28092007143.jpg[/img]


En zo moet ie worden:

[Afbeelding: Volvo%20740%20Eugene%2001.jpg]
Antwoord
#4
en dan nu de 850's.

Hier de link naar het project van de rode: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=19806.0

De pics van het abrupte einde: http://www.greenringer.net/eugene/vleegtuug/

En de opvolger: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=21344.0

Hier het 740 Project: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=21743.0

Pics staan er voldoende in de topics, kwestie van even snel doorbladeren ;D
Antwoord
#5
heee eugene !!

velgen staan em goed!! is ie op die foto's ook al verlaagd ?
Antwoord
#6
Jelmar schreef:heee eugene !!

velgen staan em goed!! is ie op die foto's ook al verlaagd ?

Alleen op de laatste photoshop waar de velgen antraciet zijn is de auto verlaagd. De bovenste 2 foto's is standaard hoogte achter en aan de voorkant zitten originele volvo verlagingsveren.
Antwoord
#7
Hey Eugene, welkom. Big Grin
Stappen alle 850'ers over op RWD ofzo???

Maar op de velgen na zijn is de 740 nu nog origineel? Ze staan erg goed, zaten die er al op of komen die van Vleegtuug? Ben benieuwd naar de tuning plannen, want volgens mij neem jij geen halve maatregelen Tongue
Antwoord
#8
DopdeDouwer schreef:Stappen alle 850'ers over op RWD ofzo??
Nee hoor, ik heb er met gewoon van beide eentje: de 244 DL en de 855R. In niks te vergelijken, maar ik rij ze met evenveel Volvo-gevoel. Smile

Mooi project Eugene, veel succes!
244 DL B200K, 1986, 106.000 echte kms, lekker basic!<br />855 R helemaal niet basic en lekkeR snel!<br />Constructam Comet 5, 1970
Antwoord
#9
DopdeDouwer schreef:Maar op de velgen na zijn is de 740 nu nog origineel? Ze staan erg goed, zaten die er al op of komen die van Vleegtuug? Ben benieuwd naar de tuning plannen, want volgens mij neem jij geen halve maatregelen Tongue

Het zijn de velgen van vleegtuug, voor de rest is de auto nog origineel.

Halve maatregelen ken ik idd niet ;D
Antwoord
#10
hey heel mooi, leuk om meerdere mensen in de buurt te zien die aan het sleutelen zijn met volvo's!

mooi die velgen :-D
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 39 3.279 24 March 2025, 20:58
Laatste bericht: IVARIO
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 4.019 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 642 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 216.222 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 1.657 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 63.325 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 3.344 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 1.635 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 2.157 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk
Thumbs Up Volvo 245 L '75 (B200 -> B230) Bromtol 22 18.090 23 January 2021, 22:38
Laatste bericht: Bromtol

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)