Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ik wil deze 142 redden
Vandaag ben ik dus de 142 op wezen halen in België.
Het is voor zijn leeftijd een heel knappe auto, iig een heel stuk beter als de 142 die ik eerder in mijn bezit had!
[Afbeelding: phto0010ct1.th.jpg][Afbeelding: phto0013eu0.th.jpg][Afbeelding: phto0005ur4.th.jpg]
Opmerkelijk is de kilometerstand van iets meer dan 90.000 kilometer!!
[Afbeelding: phto0018mt2.th.jpg]
De wielen lopen niet helemaal soepel meer, de motor zat idd vast, de achterklep blijft niet openstaan en de zijruiten doen ook niet meer helemaal wat ze moeten doen, maar ik voorzie geen grote onoverkomelijke problemen met deze auto.
Ik ben begonnen met de motor en zoonlief is begonnen met de zijruiten.
De ruiten hebben het geijkte probleem dat de strips die de verbinding vomen tussen het glas en de schaar zijn weggeroest. Ik verwacht dat ik twee scharen uit een 240 (volop aanwezig hier Wink) passend kan maken om dit probleempje op te lossen.
Ik hoop dat iemand hier weet hoe de tochtruitjes dicht horen te kunnen, want ze zijn nu niet echt dicht te doen. (foto's volgen)
Ik heb wel gezien dat er aan de deuren al is gelast.
[Afbeelding: phto0037wn9.th.jpg]
Dan de motor.
Ik heb eerst de V-snaar eraf gehaald en de slang van de kleppendeksel ontluchting (beiden hebben hun beste tijd al een poosje achter de rug :'()
[Afbeelding: phto0035gv9.th.jpg]
Waarom eerst de snaar eraf? omdat ik dacht dat niet de motor vastzat, maar de waterpomp. Deze heeft een beetje gelekt Tongue
[Afbeelding: phto0022uj7.th.jpg][Afbeelding: phto0030qq1.th.jpg]
Waterpomp was redelijk snel weer gangbaar en dynamo ook, dus tijd om voorzichtig de motor te tornen.
Ik had als allereertse olie in de bougiegaten gespoten en ook over de tuimelaars en dergelijke. (op de foto nog niet).
[Afbeelding: phto0031rg6.th.jpg]
De motor bleek niet meer dan anderhalve omwenteling te kunnen maken. Conclusie: een vastzittende klep!
1 klep van de tweede cilinder bleek vast te zitten, deze voorzichtig losgemaakt en overvloedig in olie een aantal malen op en neer laten gaan. Staat nu te rusten in de olie, dan kan ik het morgen nog een paar keer proberen.
De motor draait heel soepel trouwens. zeker als je bedenkt dat de auto de laatste 18! jaar binnen gestaan heeft.

Word vervolgt. Wink
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Kijk dat is nog eens leuk, een belgisch cadeautje.
Zou helemaal mooi zijn als het blokje het gewoon blijkt te doen.
Daarna de remmetjes nog even checken/schoonmaken. En dan kan hij misschien alweer remmen ook.

Jammer dat ik de laatste tijd niet meer zovaak op volvo-forum kijk Big Grin . Ben wel jaloers.
Maar gelukkig in goede handen beland. Leuk wagentje voor Timmer junior Wink
Antwoord
Dat Timmer-junior nog maar even van de (contact)sleutel afblijft >Sad
De remmen hebben wel meer nodig als alleen maar nakijken en schoonmaken.
ik wil in ieder geval alle sapjes en dergelijke vervangen (voor alle veiligheid).
Nog wel leuk: Er zitten nogal wat papieren bij.
Originele instructieboekje (in goede staat), origineel garantie en service boekje met de naam en adres van de eerste eigenaar en stempels van de dealer die de auto heeft afgeleverd, eerste gratis service beurt en 10.000 km beurt heeft uitgevoerd. Verder zitten er nog allerlei brieven en papieren van de verzekering van de tweede? eigenaar bij en (belangrijk!) het gelijkvormigheidsattest en het laatste kentekenbewijs met tenaamstelling van de tweede? eigenaar. (sinds 22-03-1979) :o
Antwoord
Leuk Peter! Ben benieuwd wanneer die weer rijdt! Zal niet lang duren denk ik.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
NICE!!
Sapjes verversen, die ice-thee uit de remleidingen, is wel zo safe ja.
Antwoord
Zal nog wel even aanlopen, denk ik.
Is wel een beetje werk, moet nog ingevoerd worden en een APKtje ondergaan.
Ik hoop dat ik het red voor het eind van het jaar.

Gelukkig werk ik nog steeds regelmatig in Nieuwegein (vlakbij de RDW), dus met een beetje mazzel kan ik gewoon 's morgens die kant op gaan, een paar uur verletten en daarna door naar mijn werk.
Antwoord
De Timmertjes hebben weer wat te doen, zie ik. Veel plezier!
Antwoord
Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst Peter, ziet er mooi uit :o :o
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
Gaaf man! Mooi dat je die gered hebt Big Grin

Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
mooi Peter, je bent me net voor, heb het btw ook veel te druk, net voor 300 dames van Pink Ribbon gekookt op lokatie( nooit meer!!!!, twee pitten! :Smile Tongue)
krijgt al net als ik een heel wagenpark ;D Big Grin Big Grin
heb zodirect nog wel een B200 kop voor je Wink
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  De TWEEDE volvo voor deze Belg! Rubicon 341 149.755 8 February 2014, 18:17
Laatste bericht: Rubicon
  NIEUW; deze ijsblauwe 245 (met foto's) Bram met een 245 25 11.689 3 September 2012, 08:49
Laatste bericht: Arjan.
  Deze 245'er van 1981 komt net nieuw kijken op het forum! Bram met een 245 2 2.165 23 July 2012, 13:46
Laatste bericht: Jambon
  Nog niet voorgesteld..bij deze. Pluk 7 4.290 14 March 2011, 21:17
Laatste bericht: Erikhans
  De 5e in deze reeks: een Volvo 240 2.3 Polar '92 Gideon 16 8.671 4 June 2009, 20:22
Laatste bericht: Gideon
  Vreemde eend in deze bijt Ben 30 18.172 14 July 2006, 18:52
Laatste bericht: Peter Timmer

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)