6 October 2007, 20:46
Vandaag ben ik dus de 142 op wezen halen in België.
Het is voor zijn leeftijd een heel knappe auto, iig een heel stuk beter als de 142 die ik eerder in mijn bezit had!
![[Afbeelding: phto0010ct1.th.jpg]](http://img62.imageshack.us/img62/4563/phto0010ct1.th.jpg)
![[Afbeelding: phto0013eu0.th.jpg]](http://img102.imageshack.us/img102/4388/phto0013eu0.th.jpg)
![[Afbeelding: phto0005ur4.th.jpg]](http://img527.imageshack.us/img527/9929/phto0005ur4.th.jpg)
Opmerkelijk is de kilometerstand van iets meer dan 90.000 kilometer!!
![[Afbeelding: phto0018mt2.th.jpg]](http://img527.imageshack.us/img527/6397/phto0018mt2.th.jpg)
De wielen lopen niet helemaal soepel meer, de motor zat idd vast, de achterklep blijft niet openstaan en de zijruiten doen ook niet meer helemaal wat ze moeten doen, maar ik voorzie geen grote onoverkomelijke problemen met deze auto.
Ik ben begonnen met de motor en zoonlief is begonnen met de zijruiten.
De ruiten hebben het geijkte probleem dat de strips die de verbinding vomen tussen het glas en de schaar zijn weggeroest. Ik verwacht dat ik twee scharen uit een 240 (volop aanwezig hier
) passend kan maken om dit probleempje op te lossen.
Ik hoop dat iemand hier weet hoe de tochtruitjes dicht horen te kunnen, want ze zijn nu niet echt dicht te doen. (foto's volgen)
Ik heb wel gezien dat er aan de deuren al is gelast.
![[Afbeelding: phto0037wn9.th.jpg]](http://img507.imageshack.us/img507/9184/phto0037wn9.th.jpg)
Dan de motor.
Ik heb eerst de V-snaar eraf gehaald en de slang van de kleppendeksel ontluchting (beiden hebben hun beste tijd al een poosje achter de rug :'()
![[Afbeelding: phto0035gv9.th.jpg]](http://img404.imageshack.us/img404/2743/phto0035gv9.th.jpg)
Waarom eerst de snaar eraf? omdat ik dacht dat niet de motor vastzat, maar de waterpomp. Deze heeft een beetje gelekt
![[Afbeelding: phto0022uj7.th.jpg]](http://img233.imageshack.us/img233/3518/phto0022uj7.th.jpg)
![[Afbeelding: phto0030qq1.th.jpg]](http://img211.imageshack.us/img211/2897/phto0030qq1.th.jpg)
Waterpomp was redelijk snel weer gangbaar en dynamo ook, dus tijd om voorzichtig de motor te tornen.
Ik had als allereertse olie in de bougiegaten gespoten en ook over de tuimelaars en dergelijke. (op de foto nog niet).
![[Afbeelding: phto0031rg6.th.jpg]](http://img338.imageshack.us/img338/9199/phto0031rg6.th.jpg)
De motor bleek niet meer dan anderhalve omwenteling te kunnen maken. Conclusie: een vastzittende klep!
1 klep van de tweede cilinder bleek vast te zitten, deze voorzichtig losgemaakt en overvloedig in olie een aantal malen op en neer laten gaan. Staat nu te rusten in de olie, dan kan ik het morgen nog een paar keer proberen.
De motor draait heel soepel trouwens. zeker als je bedenkt dat de auto de laatste 18! jaar binnen gestaan heeft.
Word vervolgt.
Het is voor zijn leeftijd een heel knappe auto, iig een heel stuk beter als de 142 die ik eerder in mijn bezit had!
![[Afbeelding: phto0010ct1.th.jpg]](http://img62.imageshack.us/img62/4563/phto0010ct1.th.jpg)
![[Afbeelding: phto0013eu0.th.jpg]](http://img102.imageshack.us/img102/4388/phto0013eu0.th.jpg)
![[Afbeelding: phto0005ur4.th.jpg]](http://img527.imageshack.us/img527/9929/phto0005ur4.th.jpg)
Opmerkelijk is de kilometerstand van iets meer dan 90.000 kilometer!!
![[Afbeelding: phto0018mt2.th.jpg]](http://img527.imageshack.us/img527/6397/phto0018mt2.th.jpg)
De wielen lopen niet helemaal soepel meer, de motor zat idd vast, de achterklep blijft niet openstaan en de zijruiten doen ook niet meer helemaal wat ze moeten doen, maar ik voorzie geen grote onoverkomelijke problemen met deze auto.
Ik ben begonnen met de motor en zoonlief is begonnen met de zijruiten.
De ruiten hebben het geijkte probleem dat de strips die de verbinding vomen tussen het glas en de schaar zijn weggeroest. Ik verwacht dat ik twee scharen uit een 240 (volop aanwezig hier

Ik hoop dat iemand hier weet hoe de tochtruitjes dicht horen te kunnen, want ze zijn nu niet echt dicht te doen. (foto's volgen)
Ik heb wel gezien dat er aan de deuren al is gelast.
![[Afbeelding: phto0037wn9.th.jpg]](http://img507.imageshack.us/img507/9184/phto0037wn9.th.jpg)
Dan de motor.
Ik heb eerst de V-snaar eraf gehaald en de slang van de kleppendeksel ontluchting (beiden hebben hun beste tijd al een poosje achter de rug :'()
![[Afbeelding: phto0035gv9.th.jpg]](http://img404.imageshack.us/img404/2743/phto0035gv9.th.jpg)
Waarom eerst de snaar eraf? omdat ik dacht dat niet de motor vastzat, maar de waterpomp. Deze heeft een beetje gelekt

![[Afbeelding: phto0022uj7.th.jpg]](http://img233.imageshack.us/img233/3518/phto0022uj7.th.jpg)
![[Afbeelding: phto0030qq1.th.jpg]](http://img211.imageshack.us/img211/2897/phto0030qq1.th.jpg)
Waterpomp was redelijk snel weer gangbaar en dynamo ook, dus tijd om voorzichtig de motor te tornen.
Ik had als allereertse olie in de bougiegaten gespoten en ook over de tuimelaars en dergelijke. (op de foto nog niet).
![[Afbeelding: phto0031rg6.th.jpg]](http://img338.imageshack.us/img338/9199/phto0031rg6.th.jpg)
De motor bleek niet meer dan anderhalve omwenteling te kunnen maken. Conclusie: een vastzittende klep!
1 klep van de tweede cilinder bleek vast te zitten, deze voorzichtig losgemaakt en overvloedig in olie een aantal malen op en neer laten gaan. Staat nu te rusten in de olie, dan kan ik het morgen nog een paar keer proberen.
De motor draait heel soepel trouwens. zeker als je bedenkt dat de auto de laatste 18! jaar binnen gestaan heeft.
Word vervolgt.

264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986