Topics: 3
Hoi allemaal,
Ik heb een 240 uit 1990 met schuifdak, af fabriek.
Enige tijd ging hij al moeilijk open en dicht, moest een beetje helpen. Nu heb ik dat helpen de laatste keer te goed gedaan want het dak zit nu scheef af(van rechtsachter naar linksachter, hoger - lager). Als ik hem nu op het knopje druk klinkt er een hard TRRRRRRRRRRRRRR

en zakt hij linksachter een beetje.
Aeeft er iemand tips hoe ik dit zelf kan oplossen?????
Alvast bedankt!!!!!!!
Arno
Topics: 25
Allereerst is het een sedan of een stationwagen?
vele roepen altijd dat ze een origineel schuifdak hebben,wat achteraf niet zo blijkt te zijn.
Bv, een 240 stationwagen heeft NOOIT een schuifdak af fabriek gehad.
Het verbaasd mij dat zelfs veel Volvo gespecialiceerde autohandelaren roepen dat ze een 245 met een fabrieksschuifdak hebben,dat kan dus nooit :o
Alleen de sedan kon met een stalen handbediend schuifdak worden besteld.
Veel Volvo's in Nederland zijn achteraf met een schuifdak uitgerust,vaak omdat de originele prijzig waren of omdat ze hem in een 245 wilden.
Dus heb je meer gegevens over het schuifdak:
glas of staal?
handbediend of electrisch?
Kijk ook even bij dit topic
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...g63078#new
Het betreft een stalen schuifdak, electrisch bediend. 240 station uit 1990.
Arno
Ok, dat is dus geen origineel schuifdak.
Probeer eerst te achterhalen welk merk en model dak het is.
Bij Hollandia zit er een typeplaatje aan de binnenkant van het schuifdak welke te zien is als het dak open is(dak open doen en dan kijken in de dakopening of je ergens een plaatje kan zien) maar ja dan moet hij wel eerst open.
Bij twijfel een webastodealer raadplegen,zou ik zeggen.
Topics: 42
in A'dam zit firma Snel (of is het Vlug??), heb bij mijn vorige 245 GLT electrieke dak laten repareren en tevens roestvrij laten maken en nieuwe rubbers erin voor â¬250,-
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Topics: 30
Niet origineel
ik heb een originle ombouw set van volvo voor het originele stalen schuifdak, werd destijds als originele optie geleverd.
Heb de set nog nieuw in doos liggen inclusief inbouw beschrijving, kan eventueel wel foto's maken. Heb het zelf nog niet ingebouwd, omdat de auto eerst gespoten word. Maar het is dus wel origineel.
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
Topics: 36
volvo200liefhebber schreef:Allereerst is het een sedan of een stationwagen?
vele roepen altijd dat ze een origineel schuifdak hebben,wat achteraf niet zo blijkt te zijn.
Bv, een 240 stationwagen heeft NOOIT een schuifdak af fabriek gehad.
Het verbaasd mij dat zelfs veel Volvo gespecialiceerde autohandelaren roepen dat ze een 245 met een fabrieksschuifdak hebben,dat kan dus nooit :o
Alleen de sedan kon met een stalen handbediend schuifdak worden besteld.
Veel Volvo's in Nederland zijn achteraf met een schuifdak uitgerust,vaak omdat de originele prijzig waren of omdat ze hem in een 245 wilden.
Niet om deze beste man zijn topic te vervuilen, maar ik heb hier ook nog een 240 Turbo Estate staan uit 1983 met stalen handbediend dak ???
Vwb het probleem: ik denk dat het dak gewoon droog staat. Wellicht even met een vuist 'helpen' en dan beetje bij beetje smeren totdat ie weer helemaal vanzelf gaat.
Gr
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Schuifdaken die achteraf werden ingebouwd konden zeker in de jaren 70 en 80 van verscheidene producenten komen. Hollandia was zeker niet de enige.
Mijn eigen 245 Turbo had ook een stalen schuifdak dat wederom van Hollandia bleek te wezen. De dealer liet mij toendestijds al weten dat Volvo nog nooit een schuifdak in een 245 had geleverd.
Er zijn alleen bij special deliveries(waar ook de exucitives werden gebouwd)een handje vol geleverd dus alles wat hier rijdt met schuifdak rijdt is later ingebouwd.
Topics: 42
mooi, dan heb ik op mijn '84 er 245 GLT WEL een orgineel Volvo schuifdak, is namelijk een special delivery van voormalig ambassadeur in Engeland, compleet met boekjes & onderhoudshistorie ;D ;D ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Bedankt voor jullie reacties!!
Ik zal het weekend trachten het dak open te krijgen om naar het merk te kijken.
Ik houd juliie op de hoogte.
Arno