Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
poetsen / polijsten alu raamstijlen 164 ?
Heren..

Ik heb zelf al van alles geprobeerd op een "oude overtollige" en eveneens verweerde 164 raamstijl.
Dit lijkt me genomen het soortelijk gewicht een aluminium achtig materiaal te zijn.
Allerhande huishoudmiddeltjes, brasso, commandant in vele soorten halen niet zo heel veel uit eigenlijk.

Het wordt er wel glad van, maar er blijven witte vlekken opzitten lijkt het wel.

Met waterproof iets opschuren en polijsten laat ook nog een vlekkerig resultaat achter leek het wel.

Ik heb net ook gezocht hie rop poetsen en polijsten met diverse hulpwoordjes maar vond eigenlijk niet "DE Tip" ..

Er zal vast wel een 140/164 eigenaar zijn die met eendere vlekkerige raamstijlen rondrijdt (reed) maar hoe kan je dat reinigen
van deze raamstijlen het beste doen ? (ik moet ze er toch allemaal afhebben, leek me een mooie gelegenheid.. )

Peter
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)

Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K  / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Antwoord
De mijne zijn nog goed. Dus heb er nog geen ervaringen mee. Maar Belgom alu poets zou wel eens kunnen werken. Waar je het bij jou in de buurt kan halen weet ik niet, ik heb het uit de schuur van mn pa die het gebruikt voor zijn motor Big Grin. Hij heeft het bij de plaatselijke motorzaak gehaald. Maar misschien heeft halfords oid het ook gewoon.
Antwoord
Raamlijsten, bumpers, sierlijsten etc zijn vlgs. mij van geanodiseerd aluminium, het oppervlak is keihard (als glas), er valt niks aan te poetsen.

De witte vlekken zitten onder het harde oppervlak.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:Raamlijsten, bumpers, sierlijsten etc zijn vlgs. mij van geanodiseerd aluminium, het oppervlak is keihard (als glas), er valt niks aan te poetsen.

Zou zomaar eens kunnen, ik ga nog eens verder proberen, voordeel van een andere deur, heb er nu een "over" die
nog erger verweerd is als degene die momenteel op de auto zitten.

Tip van dopdedouwer is mogelijk ook wel wat, in de motorwereld hebben ze vaker met dit materiaal te maken..
ga ik ook eens achteraan.

wordt vervolgd ..
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)

Antwoord
pwassink schreef:
Marc1970 schreef:Raamlijsten, bumpers, sierlijsten etc zijn vlgs. mij van geanodiseerd aluminium, het oppervlak is keihard (als glas), er valt niks aan te poetsen.

Zou zomaar eens kunnen, ik ga nog eens verder proberen, voordeel van een andere deur, heb er nu een "over" die
nog erger verweerd is als degene die momenteel op de auto zitten.

Tip van dopdedouwer is mogelijk ook wel wat, in de motorwereld hebben ze vaker met dit materiaal te maken..
ga ik ook eens achteraan.

wordt vervolgd ..

Is een klein rond blauw flesje met witt dop.
Wordt inderdaad veel gebruikt door motorrijders heb ik me laten vertellen.
De geur deed me herinneren aan vroeger met brommerchroom poetsen.

Succes
244 GL D6 aut. 1981 ,[Afbeelding: img00121d.jpg] en de Smurfette (GL Automatic) uit 78 [Afbeelding: foto00631k.jpg]
Antwoord
Nou ben een stuk verder, was vandaag even bij een motorliefhebber hier in de buurt.

Heb een klein stukje van een "sloopdeur" bij hem gepolijst met een boortolletje en een stel verschillende blokjes polijstwas of hoe heet dat spul .

Als nieuw worden ze daarmee, ook de witte vlekken gaan weg alleen zie je dus ook elk tikje van een sleutelbos oid erop nogal. Stukje even voorgeschuurd met wat waterproof en daarna gepolijst was helemaal superglad. ;D

Ga er dus op die manier mee ah werk, fotos volgen zodra ik even tijd heb ..

Antwoord
Zo poets je waarschijnlijk de anodiseerlaag eraf (<0,1 mm), tot op het gewone aluminium en dat verweert weer snel. Ik zou een stukje lakken met bootlak of zo iets en kijken hoe het houdt (als je toch aan het experimenteren bent).

Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Anodiseren
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Ik ben daar nu ook mee bezig en via de handel is er wel een aantal middelstjes te krijgen om alles netje te poetsen onder andere een zuur om de zwarte en witten vlekken (oxidelaag) te verwijderen. Als je uit gepoetst bent onderstaand spul erop en het is weer ;D beschermt

Autosol Aluminium Beschermingsolie €8,95

http://www.vehicle-care.com

Gr Sander
245 USA 1982&nbsp; + <br />Eend uit 1982
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Leder poetsen A_A 5 4.449 6 June 2014, 11:49
Laatste bericht: A_A
  Zwarte raamstijlen bijwerken en motorkap poetsen. amuobe 3 2.996 30 March 2012, 11:35
Laatste bericht: Black Moose
  Poetsen met de poetsmachine (welke pads, middel etc.) Jeroen V 15 19.743 9 April 2010, 19:11
Laatste bericht: Jambon
  Mistlichten polijsten, iemand tips&trics voor me? Auk 12 5.997 14 February 2009, 01:44
Laatste bericht: Ticcie

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)