Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
rugleuning verzakt
Hoi allen,

bij mijn 240 uit 1989 is de rugleuning van beide voorste stoelen aan de binnenkant scheef naar achter gezakt. Is dit een bekend probleem bij iemand? Is dit ook een questie van veer/band vervangen? (ik ben niet heel handig)
Zo niet, weet iemand hoe aan twee nieuwe stoelen te komen met blauw velourse bekleding?

Antwoord
Dat is een bekend probleem, het ijzeren frame in de stoelen is gebroken. Haal de stoelen uit de auto, trek de bekleding omhoog (wat klemmetjes losknippen), haal het schuimrubber eraf en breng het frame naar je plaatselijke hekkenmaker/smid/ijzerboer/lasser en die zet het zo weer aan elkaar.

Hier wat plaatjes:

http://home.no.net/ebrox/
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Zelfde probleem gehad, bij mij was het schuim op. Goede stoel van sloop gehaald en schuim omgezet, je eigen stoelhoes er weer op en je hebt weer een nieuwe stoel ;D

Suc 6
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
je zult toch eerst dat frame moeten maken voor je het schuim vervangt. Of van een andere stoel halen.

Dat schuim is overigens nog nieuw te koop bij estateservices en scandcar.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Oja en het schuim is links en recht uitwisselbaar zelfde geldt voor de frames al moet je dan al wat dingen los halen en weer inmekaar schroeven. Heb destijds de berijdersstoel met een passagiersstoel `gerenoveerd`. De contact delen (waar het schuim het frame raakt) heb ik verstevigd met ducktape (die grijze) zo blijft ie wat langer goed.

;D
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
goed idee om het te verstevigen. Maar dit klusje komt voor mij later. Eerst de techniek, dan de roest...dan t comfort en de looks...
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Frame gebroken? :o :o
Dat heb ik nog nooit meegemaakt, en ik heb toch al een redelijk aantal stoelen uit elkaar gehaald. Zo'n stoel zou ik niet in willen zitten, wie weet wat dat ding heeft meegemaakt, er zijn behoorlijke krachten nodig wil hij breken.

Flink verbogen dat heb ik wel gezien, vw de hele tijd naar 1 kant leunen, maar met een beetje kracht kan je de boel weer recht trekken als je het schuim er af haalt. Het schuim is volgens mij de meest voorkomende oorzaak. Verder komt het vaak voor dat de draden of het plastic ding in het midden in de rug kapot zijn, die zijn nog nieuw te krijgen voor niet al te veel geld.
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Antwoord
Ik heb nog 2 donor stoelen!!!! Bekleding etc niet goed, maar het frame is nog heel! Zie de advertenties.
Volvo 245 GLE 1979
Antwoord
Citaat:Ik heb nog 2 donor stoelen!!!! Bekleding etc niet goed, maar het frame is nog heel! Zie de advertenties.

Als het frame nog goed is, heb ik wel belangstelling. Hoe zijn de vullingen? en is dat dan incl. achterbank? ;D

Kom je binnenkort nog in de buurt van Groningen? Wink
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord
Uhm, net niet. Oisterwijk, naast Tilburg.
Volvo 245 GLE 1979
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Verstelknop rugleuning Hanatarash 2 2.832 5 February 2016, 11:26
Laatste bericht: Hanatarash
  Rugleuning bestuurdersstoel aanpakken (krijg alleen de draaiknop niet los) Jeroen V 3 3.316 21 April 2011, 11:36
Laatste bericht: Jeroen V
  Rugleuning stoel 244 Bill 3 2.450 27 February 2011, 12:31
Laatste bericht: Bill
  Rugleuning voorstoel klapt niet meer naar voren kraan 2 2.751 4 June 2008, 07:15
Laatste bericht: kraan

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)