Berichten: 322
Topics: 5
Lid sinds: Apr 2005
Hoera, ik ben er achter gekomen, waarom de ene Polar op LPG zoveel meer verbruikt dan de andere.
Er heb er een gehad met B230F, waaraan werkelijk alles aan vernieuwd is geweest op 5 jaar en 550.000 km. het verbruik bleef altijd constant 1 op 6 (actieradius max 210 km).
Mijn huidige 240 Polar LPG liep altijd 1 op 9,2, ik als een kind zo blij natuurlijk (want actieradius dus max 315 km).
Totdat de AMS regeleenheid doorbrandde, lopend stil zetten en daarna gewoon niet op LPG willen lopen, ook alle relais bleven muisstil.
Een gebruikte AMS erin (met dank aan Garage Goos) en ziedaar hij liep weer als vanouds.
Totdat de brandstofmeter zijn werk begon te doen, verbruik is nu in een keer gekelderd naar 1 op 7,5 en aan de motor afstelling is helemaal niets gedaan.
Ik ben er echter nu na enige tijd achter, dat het verbruik voornamelijk sterk gestegen is bij stadsverkeer, lange afstanden is verbruik wel iets meer geworden, maar minder dramatisch dan waar ik bang voor was, gelukkig.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee ?, dat de ene AMS regeleenheid zorgt voor meer verbruik dan de andere, is eigenlijk heel raar, want voor
de brandstofsamenstelling zorgt toch de verdamper ?
groetjes Pierre
Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
heb je je ams computer wel goed afgesteld
Volvo S70R B5234T4 M59
Berichten: 322
Topics: 5
Lid sinds: Apr 2005
Nou, dat klinkt stom natuurlijk, maar valt daar eigenlijk wel iets aan af te stellen. ik dacht het een kast was, dat alle relais aanstuurde, maar dat het niets met het verbruik van doen had ?
Het bedoel dus de regelkast die bij de bijrijdersplaats onder het dashboard zit, niet de Jetronic-unit.
Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
ja klopt de gascomputer met die 5 witte conectors
het afstellen gaat als volgend
je zorgt dat de motor op temperatuur is
je zet de motor af
bij je gascomputer ligt er een blauw/witte draad met een stekker aan een zwarte draad deze maak je los
je legt de blauw/witte met een los kabeltje met zekering aan de plus op de accu
de zwarte laat je los liggen
nu start je de motor en gaat het lampje in de gasschakelaar knipperen
als hij constant brand geef je gas tot 3000toeren en houd je dit toerental precies vast
dan druk je op de gasknop en gaat het lampje weer groen knipperen
je houdt de motor nog steeds op 3000toeren na een tijdje gaat het lampje weer constant branden en dan is hij afgesteld en kun je gasloslaten en de motor afzetten en de blauw/witte draad weer op de zwarte aansluiten
ps als het lampje tijdens de procedure rood/groen gaat knipperen
dan moet je de motor stil zetten en helemaal opnieuw gaan beginnen
succes eric
Volvo S70R B5234T4 M59
Berichten: 322
Topics: 5
Lid sinds: Apr 2005
Thanks Eric,
Ik ga er morgen direct aan werken !
groetjes
Pierre
Berichten: 43
Topics: 6
Lid sinds: Nov 2005
Hoi Pierre,
hoe is 't afgelopen ?
Geert
Volvo 240 Van, B230F, 1991, 420Kkm<br />Moto Guzzi V65, 1985, 100Kkm<br />Citroen Xantia 2.0i, 1998, 250Kkm, automaat<br />Gazelle Populair, 20Kkm, 1975
Berichten: 71
Topics: 7
Lid sinds: Sep 2005
Hi Pierre.
Kun je mij vertellen hoe zo'n AMS regeleenheid eruit ziet (foto?). Zijn deze erg nieuw.
Heb zel een 265 gle uit 1980 en heb het idee dat de volvo weleens zuiniger kan. Nu ik jou verhaal lees ben ik benieuw of ik ook zo'n AMS regeleenheid in mijn auto heb zitten.
Carlos
trotse bezitter van volvo 265 GLE V6 2.7 bj 80, americaanse uitvoering
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
eric vermeer schreef:nu start je de motor en gaat het lampje in de gasschakelaar knipperen
als hij constant brand geef je gas tot 3000toeren en houd je dit toerental precies vast
dan druk je op de gasknop en gaat het lampje weer groen knipperen
je houdt de motor nog steeds op 3000toeren na een tijdje gaat het lampje weer constant branden en dan is hij afgesteld en kun je gasloslaten en de motor afzetten en de blauw/witte draad weer op de zwarte aansluiten
ps als het lampje tijdens de procedure rood/groen gaat knipperen
dan moet je de motor stil zetten en helemaal opnieuw gaan beginnen
succes eric
Lampje????? hebbiknie
orte Bochtenridder
& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 322
Topics: 5
Lid sinds: Apr 2005
De AMS unit is van de zomer gereset, maar het heeft jammer genoeg niets uitgehaald.
1 op 9 is wel haalbaar, maar alleen op de lange afstand en bij maximaal 110 km. p/u.
Vreemd vind ik wel, dat eigenlijk alleen het stadsverbruik en het verbruik op snelheid (boven 130 km. p/u) meer dan flink omhoog is gegaan.
Voor de anderen : de AMS unit zit alleen in de injectie-modellen van na 1988
Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006