30 April 2007, 12:51
OK, heb weer eventjes wat tijd gehad voor mn koekblikje.
Heb laatst een mooie Bailey Motorsport Dumpvalve (dual piston) op de kop weten te tikken, en wou em dr toch wel graag eventjes op hebben ;D
Dus ik eventjes aan het hobbyen geweest; cbv er tussenuit dumpvalve op de hotside van de intercooler aangesloten.
Dus op de bestaande slang die van turbo naar intercooler loopt.
en de slang die van cbv naar luchtfilter gaat afgedopt.
De rest van de slangen weer aangesloten.
en de auto gestart........
Auto starte in 1 keer (zoals gewoonlijk
) en alles liep zoals het hoorde.
toch maar even gasgeven....Jahoor....
VROEMMM.... PSSJJJJJJJ
Dus dat is geslaagd.
Waar ik bij mn oude dumpvalve last van had (Forge Membraam DV) dat de auto stationair wel liep, maar het toerental een beetje schommelde. (maar hij viel niet uit).
Dus als je een dumpvalve installeerd, neem een zuigermodel, dat werkt beter met je LMM.
Dual piston dumpvalves zijn speciaal voor auto's met een LMM volgens de fabriek.......
Maar ook had ik nog wel een klein probleempje...
De aansluiting op het spruitstuk voor de cbv is groter als normaal, dus daar moet ik eerst nog even een andere inschroeven.
Tevens was de koppeling die op de dumpvalve zat van plastic en is dus overleden toen ik er een andere slang op wilde maken.
Iemand een idee waar ik zo'n koppelingetje vandaan haal.
Mechanisatiebderijf waar ik normaal die dingen haal hadden alleen 6mm.
ff fotootje;
[img width=800 height=600]http://img247.imageshack.us/img247/3861/dscf0251fh1.jpg[/img]
Heb laatst een mooie Bailey Motorsport Dumpvalve (dual piston) op de kop weten te tikken, en wou em dr toch wel graag eventjes op hebben ;D
Dus ik eventjes aan het hobbyen geweest; cbv er tussenuit dumpvalve op de hotside van de intercooler aangesloten.
Dus op de bestaande slang die van turbo naar intercooler loopt.
en de slang die van cbv naar luchtfilter gaat afgedopt.
De rest van de slangen weer aangesloten.
en de auto gestart........
Auto starte in 1 keer (zoals gewoonlijk

toch maar even gasgeven....Jahoor....
VROEMMM.... PSSJJJJJJJ
Dus dat is geslaagd.
Waar ik bij mn oude dumpvalve last van had (Forge Membraam DV) dat de auto stationair wel liep, maar het toerental een beetje schommelde. (maar hij viel niet uit).
Dus als je een dumpvalve installeerd, neem een zuigermodel, dat werkt beter met je LMM.
Dual piston dumpvalves zijn speciaal voor auto's met een LMM volgens de fabriek.......
Maar ook had ik nog wel een klein probleempje...
De aansluiting op het spruitstuk voor de cbv is groter als normaal, dus daar moet ik eerst nog even een andere inschroeven.
Tevens was de koppeling die op de dumpvalve zat van plastic en is dus overleden toen ik er een andere slang op wilde maken.
Iemand een idee waar ik zo'n koppelingetje vandaan haal.
Mechanisatiebderijf waar ik normaal die dingen haal hadden alleen 6mm.
ff fotootje;
[img width=800 height=600]http://img247.imageshack.us/img247/3861/dscf0251fh1.jpg[/img]