Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dumpvalve.
OK, heb weer eventjes wat tijd gehad voor mn koekblikje.

Heb laatst een mooie Bailey Motorsport Dumpvalve (dual piston) op de kop weten te tikken, en wou em dr toch wel graag eventjes op hebben ;D

Dus ik eventjes aan het hobbyen geweest; cbv er tussenuit dumpvalve op de hotside van de intercooler aangesloten.
Dus op de bestaande slang die van turbo naar intercooler loopt.
en de slang die van cbv naar luchtfilter gaat afgedopt.

De rest van de slangen weer aangesloten.
en de auto gestart........

Auto starte in 1 keer (zoals gewoonlijk Wink ) en alles liep zoals het hoorde.
toch maar even gasgeven....Jahoor....

VROEMMM.... PSSJJJJJJJ

Dus dat is geslaagd.

Waar ik bij mn oude dumpvalve last van had (Forge Membraam DV) dat de auto stationair wel liep, maar het toerental een beetje schommelde. (maar hij viel niet uit).

Dus als je een dumpvalve installeerd, neem een zuigermodel, dat werkt beter met je LMM.
Dual piston dumpvalves zijn speciaal voor auto's met een LMM volgens de fabriek.......

Maar ook had ik nog wel een klein probleempje...
De aansluiting op het spruitstuk voor de cbv is groter als normaal, dus daar moet ik eerst nog even een andere inschroeven.

Tevens was de koppeling die op de dumpvalve zat van plastic en is dus overleden toen ik er een andere slang op wilde maken.

Iemand een idee waar ik zo'n koppelingetje vandaan haal.
Mechanisatiebderijf waar ik normaal die dingen haal hadden alleen 6mm.

ff fotootje;
[img width=800 height=600]http://img247.imageshack.us/img247/3861/dscf0251fh1.jpg[/img]
Antwoord
Als messing ook goed is, heeft de wat grotere loodgieter deze slangnippels op de plank, maar wat voor draad zit erop? BSP, API of eigen soort?
Eriks in Alkmaar of Econosto in Rotterdam heeft ze in ieder geval, misschien zelfs van kunstof.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
Ik wil juist een van messing of een ander metaal.
Die kunstof troep is niks, is binnen no-time verrot.

Econosto, kan je denk ik niet als particulier binnen lopen, met de vraag om 1 zo'n koppelingetje denk ik....

En een loodgieter had ik ook al aan gedacht, maar die hebben ze niet zo klein.

Dus ga ik van de week even langs een hydrauliek zaak. (Mosterd in Naaldwijk) die zou ze moeten hebben...
Antwoord
Ik heb me er nooit veel van aangetrokken, als je contant betaald zal het ze een zorg zijn en wordt er gewoon een bedrijfsnaam bij gezet. 8)
Maar als je bij een Tuindersleverancier terecht komt, ben je vermoedelijk zelfs goedkoper uit. ;D
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
Omdat mn samco slangetjes nog niet binnen zijn. vandaar Wink

Ja die dumpvalves heb je nu ook van forge, die EN lucht afblazen, EN recirculeren.
Maar die zijn echt belachelijk duur.

En die LMM blijft ook niet heel lang meer (die MS ligt ook nog steeds met smart op em te wachten tot ik hem aansluit :-[) , en tijdelijk werken de dumpvalve & LMM samen als dikke vriendjes.

Iedereen klaagt maar over die membraam dumpvalves, ik heb er verder nog nooit problemen mee gehad.

Ik hoef trouwens niet meer naar een tuinder of econosto, heb iemand gevonden die onderdelen kan leveren van & voor Bailey Motorsport dumpvalves. Smile
Antwoord
zou dit iets zijn voor mijn b21et
http://auto-diversen.marktplaats.nl/onde...&fta_ind=5

of kan ik ook een open dumpvalve monteren
zonder problemen met mijn k-jetronic want dat afblazen blijft mooi natuurlijk!!

en ticcie wat heb jij nu precies heb je er een foto van?
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
op een k-jet moet je gewoon een open dumpvalve moeten kunnen monteren.
enige punt is dat je een rijke piek krijgt zodra die afgeblazen heeft, maar niks extreems.

mijn 740 wil nog wel eens een vlammetje laten zien als ik rond de 5000/5500 rpm koppeling intrap en doorschakel ;D

maar hij is er niet veel onzuiniger of rotter door gaan lopen.
en een motronic is ook maar een dom apparaat.

Als je misschien in woudenberg bent morgen, kan je wel even onder mn kap kijken Wink
Antwoord
Jelmar schreef:mijn 740 wil nog wel eens een vlammetje laten zien als ik rond de 5000/5500 rpm koppeling intrap en doorschakel ;D
Dan krijg je teminste goed het vocht uit je uitlaat Big Grin
Antwoord
oke ik heb begrepen dat je het best een zuigermodel kunt nemen
nu heb je die met 1 of 2 pistons wat is het verschil daarin

http://www.limpex-sport.nl/index.php
dat is een dealer bij mij in de buurt
welke valve zou ik hier het beste van kunnen kopen
zit te denken aan de -spa- of de -asp-
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
@dopdedouwer; helaas komt er nog wel wat vocht mee. is niks ernstigs, is zelfs normaal.

@eric vermeer; ik heb nog wel aantal dumpvalves; zal eens op zoeken welke precies.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  dumpvalve eric vermeer 3 3.249 9 December 2006, 12:33
Laatste bericht: Ticcie
  Past een dumpvalve uit een 740? Vaan 1 2.097 18 August 2006, 14:12
Laatste bericht: Lukas Lagerweij

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)