Topics: 35
Gewoon even met een gedachte aan het spelen...
Een Volvo is voor mij nÃt iets mooier met (flink veel) chroom. Is het dan ook te doen om bij een exemplaar met zwarte plastic en rubberen strips (langs de flanken, boven de koplampen en bumpers etc) die strips te vervangen door chromen exemplaren? Valt er (makkelijk) aan dat chroom te geraken? Of, zonder beschadigingen of verbuigen van een sloopauto af te halen?
Iemand (nog andere) tips?
Topics: 30
Hmm, smaken verschillen....
Ik vind persoonlijk de GLT uitvoering het allermooist.
De strippen kun je er vrij makkelijk afkrijgen, houdt er alleen rekening mee dat je alle klemmetjes zal moeten vernieuwen als je pech hebt.
Klemmetjes zijn overigens te bestellen bij de Volvo stealer.
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Thanx. Ik vind chrome wel de 'retrolook' van deze youngtimer benadrukken, eerder dan de zwarte trimming.
Veronderstel dat er alleen aan tweedehands chrome te komen is?
Topics: 52
Het kan wel heel chic staan hoor, die chromen (of is het rvs?) accenten op een jongere 240, zeker in combinatie met de GLE-grille. Men is benieuwd.
Topics: 22
Eventjes de eigen wagen promoten:
http://jw.cautela.nl/gallery/main.php?g2_itemId=899
Een beetje chroom vin ik mooi (deurhendels, dakgoot, achterklepscharnieren, grille omranding en boven koplampen), maar de zij-strip in chroom vind ik wat te veel van het goede.
Zoals gezegd, de klemmetjes zijn het probleem. De zij-strip zit goed vast...
De rest is gewoon te schroeven, behalve de strip op de dakgoot...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Topics: 42
Vind chroom idd ook erg mooi staan ;D vooral ook rond het voor en achterraam. Setjes lijsten worden zo nu en dan wel eens op marktplaats aangeboden.
Ben benieuwd hoe het gaat staan bi jou!
Topics: 6
Als je over 240/260-modellen praat vanaf modeljaar 1981, dan kun je het zwart eenvoudig naar chroom ommeubelen.
In feite verander je dan alleen de 'trim'. Volvo maakte met de 'trim' van de modellen het onderscheid tussen simpele, standaard luxe, sportieve en extra luxe modellen. Deze truc gebruikte Volvo op de 300, 200 en 700-serie modellen. Vanaf ongeveer 1990 vervaagd deze onderverdeling. Bij de 240-serie zie je dan ineens ook 'Polar' en 'GL' modellen met een zwarte trim. De laatste Nederlandse 240 GLE heeft nmerkwaardig genoeg een zwarte trim, maar dan met een compleet verchroomde grille.
De trim bestaat uit: grille, grill-omlijsting, bumperstrips, stootlijsten, raamomlijsting, dakgoten, en eventueel verchroomde handgrepen en wielkastringen.
De smaak 'simpel' bestond alleen op de 340: zwarte grille en omlijsting, zwarte bumperstrips.
Een 'DL', 'GL' of 'GLE'uit de 340/240/740-serie herken je aan een zwarte grille, verchroomde rand op bumper, sierlijsten, verchroomde dakgoten en raamomlijsting (bij 240 zwarte 'greenhouse').
Een 'GLT' en "Turbo" (360/240/740) heeft deze delen juist helemaal zwart. De sedanmodellen hebben bovendien een zwart vlak tussen de achterlichten.
Een oudere 360 (behalve GLT)/260/760 heeft een trim die lijkt op de GL/GLE modellen met bovendien een verchroomde grille en soms wat extra verchroomd spul.
Als je een poging wilt doen om bij je auto-ombouw toch een zekere vorm van consistentie, die past bij het bouwjaar, zou ik alle trimdelen vervangen door verchroomde delen. Een half-halve ombouw lijkt me minder mooi.
med vänliga hälsningar,<br />Maurice<br />
Ik speel momenteel nog met de gedachte, weet nog niet of ik het ga doen, maar wie weet ;D
De meest haalbare staat van compleetheid lijkt me momenteel de chromen strips op de flanken, boven de koplampen en de bumperstrips. Met de gelijmde, moderne voor- en achterruiten geloof ik niet dat daar chroom op kan zonder het type ruit te vervangen (?). En dat zijn we niet van plan, chromen dakgoot is ook niet echt een optie. De chromen grille heb ik al ;D
Ik ben nu even aan het heen en weer mailen met iemand op Marktplaats die een Volvo aan het slopen is en het chroom in de aanbieding heeft. Trouwens, hij zei dat hij waarschijnlijk nog een (volledig) chromen grille had liggen. Iemand interesse? (ik heb nog geen idee welk bouwjaar de sloopauto heeft, dat heb ik 'm gevraagd)
Wat zou zo'n setje chromen strips maximaal mogen kosten eigenlijk? ???
Topics: 22
Hejsan! schreef:Als je een poging wilt doen om bij je auto-ombouw toch een zekere vorm van consistentie, die past bij het bouwjaar, zou ik alle trimdelen vervangen door verchroomde delen. Een half-halve ombouw lijkt me minder mooi.
ja klopt, maar Volvo heeft veel verschillende versies gehad (zoals je zlef al zegt). Zoals mijn 240 die ik hier gepost heb. alles chroom, behalve de grille en de zij-strip. Vanwege het bouwjaar geen strip meer om de voor- en achterruit. De goede combinatie tussen zwart en chroom is ook mooi imho. (persoonlijk vind ik te veel chroom ook niet mooi bij een nieuwe 240)
misschien nog een leuk sloop-adresje:
http://www.avodie.de
niet mailen, dat duurt een eeuwigheid.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
⬠75 voor een chroomsetje, is dat beschaafd? ??? (alle strips, boven bumpers, koplampen en flanken)