Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
240 ombouwen naar grijs kenteken
#1
Wij hebben sinds kort een V70, en we hebben de 240 nog niet weten te verkopen (verbazingwekkend hoe veel mensen er voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten..... >Sad). Als er dus niet genoeg op wordt geboden, dan hou ik 'm zelf wel, maar dan moet hij wel wat goedkoper worden. Hij is op LPG en daar zit 'm nu net de kneep: Ik wil graag op gas blijven rijden, en om dat niet te veel te laten kosten, heb ik het idee gehad om de 240 om te bouwen naar grijs kenteken. Nu weet ik de eisen hiervoor (verhoogd dak, een vaste laadvloer, geblindeerde ramen en de achterbank er (definitief) uit), maar ik zou graag van iemand horen die zoiets al eens gedaan heeft. Zou je evt. zelf een verhoogd dak in elkaar kunnen lassen, of moet dat echt een 'VAN'-dakje zijn? En, indien optie a (doe-het-zelf), heeft dat veel voeten in aarde? Mocht e.e.a. lukken, dan wordt het een bedrijfsauto, dus dat is allemaal wel goed geregeld.

Afijn, ik hoor graag reacties van mensen die nuttige tips hebben..... Ik heb deze vraag ook al op andere fora geplaatst, helaas waren de reacties daar nagenoeg nihil, en (zonder meteen als grote zeikerd te willen overkomen) tips van mensen die het ook niet weten, daar zit ik niet op te wachten. Het waarom van deze actie heb ik hierboven aangegeven, ik zou graag enkel te weten willen komen wat het inhoud om dit te doen, of het uberhaupt mogelijk is, dat soort zaken.

V70 2.5 10V 1998 - 240 GLE 1984 (B21E) - 144 B18A 1967
Antwoord
#2
Heb je dit mormel al gezien: http://link.marktplaats.nl/301955221

De Belastingdienst stelt weinig eisen aan hoe het eruit ziet.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Marc1970 schreef:Heb je dit mormel al gezien: http://link.marktplaats.nl/301955221

De Belastingdienst stelt weinig eisen aan hoe het eruit ziet.

Gelukkig stel ik er ook geen eisen aan.....:-). Maar die puist op 't dak lijkt wel een halfords skibox of zo...... Maar het kan dus wel (of: "het is al eerder gedaan"), het proberen waard (en wb. de belastingdienst: als ik het goed begrepen heb, is een soort 'omgekeerde sleuf' op je dak van 20 cm breed over een lengte van 1.25m al genoeg........ Misschien kun je er wel gewoon een ouwe kabelgoot op plakken....:-))
V70 2.5 10V 1998 - 240 GLE 1984 (B21E) - 144 B18A 1967
Antwoord
#4
domme vraag misschien maar wat is de winst om een 245 van een grijs kenteken te voorzien?
8555152121 418 1994
5263213001 719 2019
Antwoord
#5
Die regels zijn nog steeds zo. Er werd teveel misbruik gemaakt van de grijs kentekenregeling en daarom zijn een aantal jaren geleden de regels strenger geworden.

Maar ik begrijp uit het bericht van Tiki dat hij het belastingtechnische deel reeds onderzocht heeft.

Een kennis van mij heeft het dak van een Mercedes station verhoogd om aan de volume-eis voor grijs kenteken te voldoen. Dat ziet er niet uit eerlijk gezegd.
Maar zolang het verhoogde dak er niet af kan waaien is het al gauw goed heb ik begrepen.

Ik zou proberen op de sloop een dak te vinden van een oude 245 servicewagen. Dat is toch een stuk mooier dan een zelf gefabriceerd bouwsel Wink Het oog wil ook wat.

Ze kunnen je met alle vragen over ombouw overigens gratis helpen bij een RDW keuringsstation.
Antwoord
#6
Tja, wat mij betreft sloop ik de achterbank er uit, een vloertje erin en klaar is kees, maar helaas is daar ook nog de eis voor een verhoogd dak, hoewel de instanties daar tamelijk onduidelijk over zijn; Als de 'voorgeschreven' lading er in past (de RDW spreekt van een 'blok'), dan is het OK, maar een paar regels later hebben ze het ineens weer over een verhoogd dak. Overigens staat bij de lokale Volvo-dealer een 240 op grijs kenteken, waar geen verhoogd dak op zit, geen geblindeerde ramen. Er zit wel een laadvloer in (zelf getimmerd naar het lijkt) en er zit een schot achter de voorstoelen. Is dat wellicht een overblijfsel van vroeger, toen de eisen anders waren voor grijs kenteken? Rararara.......:-)
V70 2.5 10V 1998 - 240 GLE 1984 (B21E) - 144 B18A 1967
Antwoord
#7
Door de nieuwe volume-eis moet het dak bijna altijd verhoogd worden.
De auto waarover jij spreekt is bijna zeker "een overblijfsel van vroeger".
Antwoord
#8
Daar was ik al bang voor........
V70 2.5 10V 1998 - 240 GLE 1984 (B21E) - 144 B18A 1967
Antwoord
#9
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/vo...-bak.html?

Sloper met verhoogd dak Smile
Antwoord
#10
Dank voor de tip, nu proberen of ie de rest ook kwijt wil ;D
V70 2.5 10V 1998 - 240 GLE 1984 (B21E) - 144 B18A 1967
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  middenarmsteun van achter naar voor? Gerben 2 1.671 3 December 2021, 14:01
Laatste bericht: 245GLE1981
  Ombouw oude voorkant naar 1985 model gydomatra 5 2.652 6 January 2021, 16:08
Laatste bericht: skidje
  Radio van onder naar boven HSGHOR 1 2.770 13 April 2014, 11:33
Laatste bericht: A_A
  amazon stoel montagepunten naar achteren verplaatsen? MartjeB 0 1.589 6 August 2012, 20:17
Laatste bericht: MartjeB
  Oude sleutel naar klapsleutel ?? pleijen 4 5.948 15 January 2011, 10:44
Laatste bericht: Rob
  Volvo 244 ombouwen naar 164 N.Reguibi 7 4.924 14 January 2011, 11:27
Laatste bericht: Jambon
  740 ombouwen naar 940 hans wassink 7 5.716 27 June 2010, 06:10
Laatste bericht: johan laveyne
  Foto gevraagd overloop reserve wielbak naar wielkast 244 aRjen.T 16 7.847 16 September 2009, 23:54
Laatste bericht: jos245
  Stoelen en bank overzetten van 740 naar 240 ?? a.borgonjen 3 3.012 17 August 2008, 16:46
Laatste bericht: Rubicon
  Rugleuning voorstoel klapt niet meer naar voren kraan 2 2.751 4 June 2008, 07:15
Laatste bericht: kraan

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)