Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Turbo's worden schaars
#1
Het aanbod van Turbo's houd niet over.
Ik ben nog steeds op zoek, maar stuit steeds weer op dezelfde wagens.

Weet iemand hoeveel 240 Turbo's er zijn geproduceerd?
En daarnaast, gaat een Turbo eerder dan een niet-Turbo naar de sloop?
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
#2
tsja, ik dacht dat er 5000 gemaakt zijn, maar dat lijkt me wat weinig (als je ziet hoeveel er in de USA rijden)

Turbo modellen zijn zeldzamer, daarom gaan ze nu niet zo snel naar de sloop. maar ik denk dat het 10-15 jaar geleden anders was, beetje roest, loopt niet echt lekker, inderhoud te duur en weg ermee! >Sad

Anders zelf een turbo motor inbouwen? je kunt een hle goede motor hebben voor 500 euro, dan nog eens 500 euro in MS, dan nog eens 700 euro in andere delen (koppeling, seals, uitlaat etc). Gewoon heel goed opzoeken en vragen als het niet duidelijk is, dan moet het goed zelf te doen zijn.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#3
Harry,
Is bijgaande sedan niet iets? Of is het een van de vele die al langer op het net zwerven...!? Staat zo te zien wel al iets langer stil.... ???

http://www.autoscout.be/nl-be/detail.asp...d=72903931


245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#4
skidje schreef:Harry,
Is bijgaande sedan niet iets? Of is het een van de vele die al langer op het net zwerven...!? Staat zo te zien wel al iets langer stil.... ???

http://www.autoscout.be/nl-be/detail.asp...d=72903931

deze stond een paar maanden geleden via kapaza.be te koop. 'Zogezegd' van een oude man geweest die m al 15 jaar stil in de schuur had staan. 'Zogezegd' roestvrij.

Wellicht gekocht door een handelaar voor 1000 ofzo die m nu probeert te slijten voor meer??

Persoonlijk denk ik dat het best een aardige auto zou kunnen zijn, maar zo kun je daar toch weinig van zeggen als je m niet gezien hebt.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#5
Ik had em zien staan ja. Lijkt in redelijke staat. Ik vind de grill wat ver naar voren komen. Er zit ook roest bij de grill. Een Turbo die lang te koop staat... Een auto met addertjes, een auto met werk of gewoon geen Turbo-liefhebbers in Belgie. Hoe lang staan die twee Turbo's van die Filip al niet op Kapaza? Dat is toch belachelijk lang.
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
#6
Jw240 schreef:Anders zelf een turbo motor inbouwen? je kunt een hle goede motor hebben voor 500 euro, dan nog eens 500 euro in MS, dan nog eens 700 euro in andere delen (koppeling, seals, uitlaat etc). Gewoon heel goed opzoeken en vragen als het niet duidelijk is, dan moet het goed zelf te doen zijn.

Heb ik over nagedacht, maar het feit dat mijn GL een GL is en daarbij een ander onderstel heeft dan een Turbo, zorgden ervoor dat ik liever een meteen een Turbo koop.

Ik moet er niet meteen eentje hebben. Ik wil t.z.t. voor ongeveer 3000 euro een belastingvrije Turbo in goede staat van onderhoud kopen. Ik neig nu het meest naar een Turbo estate.
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
#7
Hoezo een estate? Het is misschien wat functioneler, maar een sedan is mooier! ;D
Antwoord
#8
Ik vind de 2-serie van volvo erg mooi, zowel estate als sedan. Ik heb al een sedan, een estate Turbo zou niet misstaan. Ik zou em gaan verlagen, polarissen eronder. Heel mooi dus.

Maar goed, bij een goed aanbod van een sedan Turbo ben ik zeker geintresseerd. Ik zou dan voor rood gaan. Dezelfde kleur als die Turbo die al eeuwenlang op Kapaza staat.
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
#9
tsja, de turbo modellen hebben inderdaad een andere wielophanging, maar als je toch gaat verlagen dan moeten er toch andere veren en eventueel schokbrekers onder. Dan heb je alleen nog maar de stabilisatoren die anders zijn, daar is ook wel aan te komen, anders een setje van ipd er onder.

Ik zou zelf eens goed kijken wat het voordeel is van een originele turbo als je er aan gaat sleutelen. De huidige auto goed roestvrij maken, vering in orde krijgen, verlagen, polaris, stabilisatoren, extra metertjes erin.... en uiteindelijk een goede motor + bak (of het nou een B21ET of een B230FT is maakt dan ook niet meer uit, het past allemaal...) met MS oid.
Even de optelsom maken, wat het allemaal kost, en wat een turbo model kost waarbij de vering en ander gewoon onderhoud ook nog moet.

Het hangt er vanaf hoeveel je zelf kunt doen... ik wilde zelf ook een turbo model hebben maar het is voor mij (stukken) goedkoper om zelf de boel om te bouwen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#10
Het klinkt wel uitnodigend. Het verzamelen van de onderdelen zal wat tijd kosten. Ik denk dat ik een kleine 2.000 euro zal moeten investeren. Een Turbo in NL kost ca. 3.500 euro. Voordeel van een Turbo kopen is dat je een beter oordeel kunt vormen over de staat van de auto. Koop je apart een B21E motor, dan is dat toch een risico. In het buitenland (bijv. Zweden) zijn de Turbo's een stuk goedkoper. Dus een auto zonder BPM-kosten zou nog wel eens interessant kunnen zijn.

En daarbij, ik ben niet zo'n voorstander van modificeren van een auto. De auto moet gewoon zijn zoals deze origineel was, iig technisch gezien.

Ik ga voor een Turbo naast mijn huidige GL. De GL wordt dan mijn auto voor dagelijks gebruik, de Turbo zal dan voornamelijk gebruikt worden als het weer goed is (geen pekel, geen regen). Ik zal er geen LPG in laten bouwen. Gewoon de B21E waar ik af en toe wat 'stoom' mee afblaas.
Volvo 740 tic '84.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  240 Turbo naar LH 2.4 HansDAF 0 112 20 July 2025, 23:42
Laatste bericht: HansDAF
  Backfire 240 Turbo Richard245 3 3.095 9 June 2021, 00:05
Laatste bericht: Volvo240
  Turbo voor B19 et bert240turbo 2 2.984 28 March 2020, 09:42
Laatste bericht: Dopski
  245 turbo, leuk of problematisch? Hanzi 2 3.656 24 July 2019, 10:42
Laatste bericht: marc-f
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 4.799 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 3 6.439 8 October 2015, 20:52
Laatste bericht: ronuh
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 6.124 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  Verschillen in 245 turbo's mikus 4 8.230 15 June 2015, 09:56
Laatste bericht: ruuds70
  240 gl turbo opbouwen? Royall 10 17.457 15 May 2015, 12:51
Laatste bericht: A_A
  Turbo vinden (Volvo s40 D1.9, 2001) Foxhill 1 12.141 6 November 2014, 15:21
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)